သမိုင္းသခၤန္းစာ


ဘိုင္ဇန္တိုင္းအင္ပါယာနဲ႔ ပါရွန္းအင္ပါယာႀကီးႏွစ္ခု အျပန္အလွန္တိုက္ၾက ခိုက္ၾက၊ ဒီၾကားထဲ ပလိပ္ေရာဂါက ဝင္ဒုကၡေပး၊ ဒီအေနအထားမွာ တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္နဲ႔အဖြဲ႔က အဲဒီအင္ပါယာႀကီးႏွစ္ခုလုံးကို အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္သိမ္းပိိုက္သြားတယ္ဆိုတဲ႔ သမိုင္းသခၤန္းစာနဲ႔ ကစ္ဆင္းဂ်ားက အေမရိကန္နဲ႔တရုတ္ကို မသိမသာ သတိေပးသြားသလိုပဲ။ ကႏၲာရေန ေျခသလုံးအိမ္တိုင္သာသာ လူနည္းစုေလးက အင္ပါယာႀကီးႏွစ္ခု လုံးကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေရွ႕ဆယ္စုႏွစ္က အသက္ရွင္ခဲ႔တဲ႔ လူေတြအတြက္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ယုံၾကည္စရာဟုတ္မွာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာနဲ႔ အတူ ၿမိဳ႕ေတာ္ရယ္လို႔ေတာင္ တူတူတန္တန္မရွိတဲ႔ သူတို႔အုပ္စုေလးက ဒီေလာက္အထိ နယ္ခ်ဲ႕ႏိုင္မယ္မဟုတ္ဘူးလို႔ အင္ပါယာႀကီးႏွစ္ခုလုံးက အထင္ေသးထားမႈကိုလည္း မပြင္႔တပြင္႔ေျပာတယ္။ သူက ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုေတာ႔ ဟန္တင္တန္ေလာက္ ႏႈတ္ထြက္မရဲဘူး။

"privacy" သေဘာတရား


ဖတ္ၾကည့္၊ ရီရတယ္။
"privacy" ကို က်ေနာ္႔အဘိဓာန္ထဲမွာ တရုတ္လိုဘာသာျပန္ထားတာ ဘာလို႔မရွိပါလိမ္႔ဆိုတာ အခုမွသိရတယ္။ အဲဒီ "privacy" သေဘာတရားကိုပဲ သူတို႔ဆီမွာ ရွိမေနဘူး တဲ႔။
(From Mr China)

" ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ကိုယ္႔ႏိုင္ငံထဲမွာေနၿပီး ရဖ်ဴဂ်ီေတြျဖစ္ေနရတာ" တဲ


လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ကသိခဲ႔တဲ႔ အေမရိကန္စီတီဇင္ တမီးလ္ဘုန္းႀကီး ကေခၚလို႔ ဒီေန႔ သြားေတြ႔ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာျပည္ကေန အေမရိအျပန္ စကၤာပူ ကိုဝင္လာတာ။ သူနဲ႔ေျပာျဖစ္တာေတြထဲမွာ နားထဲစြဲသြားတဲ႔ စကားတစ္ခြန္းက
"စိတ္မေကာင္းဘူး အရွင္ဘုရားေရ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ကိုယ္႔ႏိုင္ငံထဲမွာေနၿပီး ရဖ်ဴဂ်ီေတြျဖစ္ေနရတာ" တဲ႔။
သူက ကရင္ျပည္နယ္၊ ခ်င္းျပည္နယ္ထဲအထိသြားခဲ႔တာ။ ႏွိမ္တာမဟုတ္၊ သေရာ္တာမဟုတ္၊ ကရုဏာသံနဲ႔ဆိုေတာ႔ တပည့္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳး အဲသေလာက္ မညံ့ပါဘူးလို႔ေတာင္ ေျပာမထြက္ခဲ႔ဘူး။
သူေျပာတာက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုလုံးကို ရည္ညႊန္းေျပာတာပါ။ အစိုးရ လည္းပါ၊ စည္းကမ္းလည္းပါ၊ လူအမ်ားစုရဲ႕ သေဘာထားလည္းပါတာေပါ႔။

ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔ ႏွစ္ခု


M Zaw Moe "၁၅ စကၠန္႔က မ်ားလြန္းသလားလိုု႔။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ စကၠန္႔က ကားကိုု ျမင္လိုုက္တာပါဆိုုရင္ ကိုုယ့္ကိုုတိုုက္ျပီး ခပ္ေဝးေဝး ေရာက္ သြားေလာက္ျပီ။"
Rijal Kancho "Distance နဲ႔ ကြာမယ္လို႔ ထင္တာပဲ"

ကားမွန္း စသိတဲ႔အခ်ိန္ကေန ေရတြက္တာမဟုတ္ဘူး။ ကားကို ျမင္တယ္လို႔ လူကသိခ်ိန္မွာ စိတ္ျဖစ္စဥ္အရ ၁၅ စကၠန္႔လြန္သြားၿပီေျပာတာ။ ၁၅ စကၠန္႔ မတိုင္မွီ (၁၂ စကၠန္႔လည္းျဖစ္ႏိုင္) လူက ဘာျမင္မွန္း (သို႔) သူ႔ျမင္စိတ္ကို ဘာ ဝတၳဳက လာထိခိုက္မွန္း တိတိက်က်မသိဘူး။ စကၡဝိဉာင္စိတ္(ျမင္သိစိတ္)ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္း သိတာက ျမင္ရတဲ႔ဝတၳဳ ဆိုတာေလာက္ပဲသိတာ၊ ဆိုလုိတာက စိတ္ကို ထိခိုက္လာတဲ႔အျပင္ဝတၳဳက ၾကားရတဲ႔ဝတၳဳမဟုတ္၊ နံတဲ႔ ေမႊးတဲ႔ဝတတၳဳ မဟုတ္ဘူး စသည္ပဲသိတယ္။ ဘာျမင္မွန္းတိတိက်က်မသိရေသးဘူ။

၀ီထိစကားအရ ေရွ႕က"ပဥၥဒြါရဝဇၨန္း"အဆင္႔မွာ အာရုံကို ဝတၳဳက လာထိခိုက္ တယ္ပဲ သိတယ္။ ျမင္ရတဲ႔ဝတၳဳလား၊ ၾကားရတဲ႔ဝတၳဳလားကိုမသိဘူး။ ဒါက ဂ်င္နရယ္သေဘာ ပဲ။
ေနာက္မွ စကၡဳ၊ ေသာတ စတဲ႔ တစ္ခုခုေသာဝိဉာင္ျဖစ္တာ၊ ျမင္ရတဲ႔ဝတၳဳဆို စကၡဳဝိဉာင္၊ ၾကားရတဲ႔ဝတၳဳဆို ေသာတဝိဉာင္ စသည္ျဖစ္တာ။ ဒါက ပိုေသခ်ာ တယ္။ ပရီဆိုက္စ္ျဖစ္သြားတယ္။
ဒါေတာင္ ျမင္ရတဲ႔ဝတၳဳဆိုတာကလြဲလို႔ ဘာမွန္းတိတိက်က်မသိေသးဘူး။ ဒီေနာက္ ေပၚလာတဲ႔အာရုံကို "လက္ခံ"၊ "စုံစမ္း"၊ "ဆုံးျဖတ္"ဆိုတဲ႔ ခဏႀကီး သုံးခုဆက္ျဖစ္တယ္။ ဒီေနာက္မွ ေဇာက်တယ္။
M Zaw Moe ေျပာတဲ႔ ကားကို ျမင္တယ္ဆိုတာက ဆုံးျဖတ္ (သို႔) ေဇာက်ခိုက္ ကိုဆိုလိုတာ။ အဲဒီေနာက္ ၁၅ စကၠန္႔ၾကာမဟုတ္၊ ဒီအဆင္႔ေရာက္ဖို႔ ၁၅ စကၠန္႔ ၾကာတယ္လို႔ဆိုတယ္။

Rijal Kancho ေျပာတဲ႔ "Distance နဲ႔ ကြာမယ္လို႔ ထင္တာပဲ" က ေဝးရင္ (သို႔) နီးရင္ စကၡဳဝိဉာင္(ျမင္စိတ္) ျဖစ္ဖို႔ အေႏွးအျမန္ကြာမယ္၊ စကၡဳဝိဉာင္ျဖစ္ၿပီးေနာက္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ေဝးလို႔ (သို႔) ေမွာင္လို႔ ဘာမွန္းမသိတဲ႔ ဝတၴဳကို ဆုံးျဖတ္တဲ႔စိတ္က ဘာမွန္းမသိရလို႔ ဆုံးျဖတ္မွာ။ (တကယ္က မျမင္ ရတဲ႔ ျမင္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ေဝးလို႔၊ ေမွာင္လို႔၊ ဖုံးထားလို႔ စသည္ေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ ဖုံးထားတာကိုျမင္ရလည္း ျမင္မႈျဖစ္စဥ္က ၿပီးသြားတာပဲ။ မေက်နပ္ရင္ ဖုံးထားတာကိုဖယ္ၿပီး ထပ္ၾကည့္၊ ထပ္ဝီထိျပန္ခ်ေပါ႔။ အဲသလိုပါ။)

Mr. China


နယူးေယာက္ ေဝါစထရိတ္ကဆရာႀကီးေတြ အပိုင္ပဲဆိုၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ထဲ၀င္ စီးပြားေရးလုပ္တာ ေဒၚလာသန္းခ်ီကုန္သြားၿပီး လက္ခ်ည္း နယူးေယာက္ျပန္ေျပးရတယ္။ တရုတ္က တရုတ္ဥပေဒနဲ႔ ေဆာ္သြားတာ။ လက္မွတ္ထိုးထားလို႔လည္း အတည္ယူလို႔မရဘူး။ တ႐ုတ္ကို ေလ်ာ့မတြက္ရဲေတာ့ဘူး။ ျဖစ္ရပ္မွန္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ပါ။ ဘက္ဆဲလား တစ္အုပ္ပဲ။