လားရွိဳးသိန္းေအာင္တို႔ သြက္ခ်က္ေတာ႔


ဒီေန႔ ကမ္းလက္ရဲ႕ ကေလာင္သုံးေခ်ာင္းလုံးစုံသြားေအာင္ ပို႔စ္အေဟာင္းေလး အမွတ္တရ ျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

လားရွိဳးသိန္းေအာင္တို႔ သြက္ခ်က္ေတာ႔ အေမရိကန္ လူမည္းေတြေရာ ျမန္ မာျပည္တြင္းက အႏုပညာရွင္ေတြပါ ေနာက္ေကာက္က် ကုန္ေရာ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထဲက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တဲ႔။ သီခ်င္းလုပ္ ဆိုပစ္လိုက္တယ္။
အေမရိကန္ လူမည္းေတြလည္း အိုဘားမားကို ဂုဏ္ျပဳသီခ်င္း စပ္ဆိုသင္႔တာ
"လူမည္းထဲက တို႔ လူမည္း ..ည္း .....ည္း"

"ေပ်ာ္စရာႀကီးကြယ္႔ ဒို႔ ကိုကြယ္
သမၼတႀကီးက ဖိတ္ေခၚတယ္"
သူမွေပ်ာ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕ သီခ်င္းနားေထာင္ရတာကလည္း ေပ်ာ္စရာ ႀကီးပါ။
"ေပ်ာ္စရာႀကီးကြယ္႔ ဒို႔ ကိုကြယ္
သမၼတႀကီးက ဖိတ္ေခၚတယ္" တဲ႔။ ဟဲ ဟဲ။

ဘာသာေရး အေငြ႔အသက္လည္း မကင္းဘူး။

"ေရွးဘဝ ဘဝရဲ႕ ေရစက္၊ အခုတစ္ေခါက္ ထပ္ေတြ႔ရမွာပဲ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထဲက တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္...ပ္...ပ္" တဲ႔။
(ဟိုက္၊ ဒီကိစၥ ဟိုေကာင္ေလး ဇင္ေဝေသာ္ ဆက္ေရးပါေစ။)

အမွာစကားလည္းပါးေသးတယ္ (လူငယ္ေတြအတြက္ပဲ ေနာ္၊ ေဆာရီးပဲ။ လူႀကီးေတြအတြက္ မပါဘူး)

"တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ရင္ ေခတ္လူငယ္မ်ား
မူးယစ္ေဆးဝါး မသုံးၾကပါ နဲဲ႔ (ဟဲ႔)"။
ခ်စ္လို႔ေျပာတယ္မွတ္ၾကပါ။ မူးယစ္ေဆးဝါး မသုံးၾကပါ နဲဲ႔ (ဟဲ႔)။

လူႀကီးေတြအတြက္ သူ မေျပာေတာ႔႔ ကိုယ္ေျပာရတာေပါ႔
"ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုခ်စ္ရင္ ခစ္ လူႀကီးမ်ား
ဘိန္းဘုရင္နဲ႔ ေပါင္းစားၾကကြဲ႔"

ဦးကိုေမာင္ (ၿပဳံးစိစိ)
**********************************************

အင္း ဦးသိန္းစိန္ကို လူထု တကယ္လက္ခံထားတာက သမၼတတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေတြက ျပင္လို႔မရတဲ႔ လူထုရဲ႕ လက္ခံထားမႈပဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို႔ ဆိုလိုက္ရင္ (နံမည္ မပါရင္ေတာင္) ႏိုင္ငံသား လူအမ်ားစုက တျခားဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ေျပးျမင္ၾကတယ္။

ဘာသာေရးမွာလည္း တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႀကီးလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ (ဘြဲ႔ေတာ္မပါရင္ေတာင္) တျခား ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေက်ာ္ၿပီး လူအမ်ား စုကေတာ႔ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးကို ေျပးျမင္ၾကတယ္။

စာေပအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည္း အဲသလိုပဲ။ အေမလို႔ ေျပာရင္လူထု ေဒၚအမာ ပဲေလ။
ေဒၚစုကေတာင္မွ အခု ေရာေနၿပီ၊ ေဒၚစု၊ အန္တီစု၊ အေမစု၊ ဟို အဖြားႀကီး၊ စုံလို႔ပဲ။

ဦးသိန္းစိန္ ျဖစ္ႏိုင္တာက (သူ စြမ္းရင္) "သမၼတထဲက တို႔သမၼတ" ပဲ ျဖစ္ ဖို႔မ်ားတယ္။
"ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထဲက တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္" ကေတာ႔
အင္း...
အမ်ားစုအတြက္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပဲ
ျဖစ္ေနမယ္ထင္တယ္ လာရွိဳးက
(အေမရိက က) ဦးသိန္းေအာင္ ရယ္။

ဇင္ေဝေသာ္
(8/12/2013)

ဂြတ္လပ္၊ တိတ္ကဲယား ဒကာႀကီးဦးသိန္းစိန္


ယေန႔သတင္းစာေကာက္လွန္ေတာ႔ ေအာက္ပါပုံကို ထင္းထင္းႀကီးေတြ႔ရသည္။ ယင္းပုံထဲမွာပင္ ဒကာႀကီး ဦးသိန္းစိန္ပုံက ပို၍ထင္းေနေလသည္။ ယဥ္ေက်းမႈ မ်က္ေစ႔ျဖင္႔ ေအး၏။ ဂလိုဘယ္မ်က္ေစ႔ျဖင္႔ တစ္မ်ိဳးေလးျဖစ္ေန၏။ ကိစၥမရွိပါ။ သီဟနာဒမွာ မ်က္ေစ႔ႏွစ္လုံးရွိသျဖင္႔ တစ္လုံးစီ ခြဲၾကည့္လိုက္ပါသည္။

ယေန႔မနက္ေရးခ်င္သည္က ဝတ္စားဆင္ယင္မႈအေၾကာင္း အတိုအထြာသာျဖစ္ ၏။
ကမၻာမွာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈလုံးဝကြဲေနသည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း သုံးခုရွိသည္။ (ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို မထည့္သြင္းပါ)
၁။ အာဖရိကန္ လူရိုင္းမ်ား
၂။ မြတ္စလင္အမ်ိဳးသမီးမ်ား
၃။ ကမၻာအရပ္ရပ္ရွိ အိႏၵိယန္း ဆစ္ခ္ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ယေန႔အထိ သူတို႔ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကေန လက္တစ္လုံးမွ မခြာလိုၾကသည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း မ်ားဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ဘယ္ေလာက္ခံမလဲ၊ ထာဝရပဲ ဒီအတိုင္း ရွိေနမလားက သီဟနာဒတို႔ ဉာဏ္မီေသာကိစၥမဟုတ္။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက သူတို႔နဲ႔မတူပါ။ ေမြးစားတတ္ေသာ အက်င္႔ ရွိသည္။ အထူးသျဖင္႔ လူငယ္ထုက ေမြးစားရမွာကို မေၾကာက္ၾက။ လူႀကီးတာဝန္က သူတို႔ကို တားျမစ္ျခင္းမဟုတ္၊ ဘယ္ဟာကိုေတာ ေမြးစား သင္႔သည္၊ ဘာကိုေတာ႔ မေမြးစားသင္႔ဟု လမ္းျပျခင္းဟုထင္သည္။

ယင္းတို႔အထဲတြင္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီယဥ္ေက်းမႈက အေတာ္ေကာင္းသည္ဟု ထင္ သည္။ ခိုင္ျခင္း၊ လုံၿခဳံျခင္း၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ဝတ္စရာ မလိုျခင္းစသည္တို႔ျဖစ္သည္။ မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ ပိုလုံၿခဳံၿပီးေတာင္သူမ်ားအတြက္ ဆူးဒဏ္ကို အကာ အ ကြယ္ေပးႏိုင္သည္။ ကာလၾကာျမင္႔စြာကတည္းက လူငယ္ႏွင္႔ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ယဥ္ေက်းမႈ အေပၚ မ်က္စိစပါးေမြးမစူးခဲ႔ဖူးပါ။ အျခားသူမ်ားစူးေနခ်ိန္ ကိုယ္႔မွာ မစူးသည့္အတြက္ ကံေကာင္းသည္ထင္ပါသည္။
ဟာ႔ ဒီကိုယ္ေတာ္ မဟုတ္က ဟုတ္ကေတြ ေျမွာက္ေးေနၿပီထင္လ်ွင္ စိတ္မေကာင္းပါ။ ဤကိစၥက "မဟုတ္က ဟုတ္က" မဟုတ္၊ "ဟုတ္က ဟုတ္က" သာျဖစ္ပါသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းေတာင္ရွည္မရွိေတာ႔ပါ။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတာ႔ရွိၾကပါသည္။ အထင္ရွားဆုံးကေတာ႔ တပ္မေတာ္သည္ မဟာဗႏၶဳလယူနီေဖာင္းနဲ႔ ေရွ႕တန္းမထြက္ေတာ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ ယဥ္ေက်းမႈဝတ္စုံရွိသည္၊ ယဥ္ေက်းမႈပြဲလမ္းတိုင္း ထိုဝတ္စုံမ်ားကို အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာအေနနဲ႔ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က အနည္းငယ္ပိုသည္၊ ကဲသည္။

ဝဋ္ေၾကြးေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္မ်ားဖတ္မိေသာအခါ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုယ္တိုင္ ယဥ္ေက်းမႈအဝတ္အစားမ်ားကို အထူးအေလးထား ဝတ္ဆင္လာတတ္ သည္ဆိုတာကို ေတြ႔ရသည္။ ယင္းသို႔ဝတ္ရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္းႏွစ္ရပ္က
၁။ ယဥ္ေက်းမႈကို ကာကြယ္ျပရမည္ဟု သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ေရွ႕မွေနဦးေဆာင္ျပျခင္း။
၂။ ႏိုင္ငံထဲရွိ အစြန္းေရာက္၊ မေရာက္အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီတို႔၏ေထာက္ခံမႈကို ဤနည္းျဖင္႔ အမိအရဖမ္းယူရမည္၊ လစ္ဘရယ္ဝါဒီအေပၚ အသာစီးယူရမည္ဟု သေဘာပိုက္ကာ လူထုႏွင္႔အတိုက္အခံ၏ အားနည္းခ်က္ကို အခြင္႔ေကာင္း ယူျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကေလသည္။

ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ယုံၾကည္ေနခ်င္မိသည္မွာ မိမိတို႔ သမၼတႀကီးသည္ နံပါတ္ တစ္ အေၾကာင္းေၾကာင္႔ ဤသို႔ဝတ္စားသည္ ဟူေသာအခ်က္ျဖစ္ပါ သည္။ ျဖစ္ ပါေစဟုလည္း ဆုေတာင္းမိပါ၏။

ဂြတ္လပ္ တိတ္ကဲယား ဒကာႀကီးဦးသိန္းစိန္။




အမွာ။ ။ (ဒကာႀကီး ဦးသိန္းစိန္ဟုဆိုသျဖင္႔ ဦးတင္ေမာင္ဝင္းတို႔အဖြဲ႔က ေနာက္ ၾကေပေတာ႔မည္၊ မတတ္ႏိုင္၊ ဤစကားက သူကိုင္တိုင္ "ကိုယ္ေတာ္႔ ဒကာႀကီး ဦးသိန္းစိန္၊ ကိုယ္ေတာ္႔ ဒကာႀကီးဦးသိန္းစိန္" ဟု သုံးခဲ႔သည္႔ ေဝါဟာရသာျဖစ္ သည္မဟုတ္ပါလား)

ကမၻာ႔စတုတၳေျမာက္အႀကီးဆုံး စီးပြားေရးအင္အားစုႀကီး


ဒကာႀကီး ဦးသိန္းစိန္ကေတာ႔ လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ေလၿပီ။ အာစီယံအဖြဲ႔ဟာ ကမၻာ႔စတုတၳေျမာက္အႀကီးဆုံး စီးပြားေရးအင္အားစုႀကီး ျဖစ္လာႏိုင္သည္ ဟူသတတ္။
ဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ မဟုတ္ေသာ္ရွိ ၾကားေကာင္းပါဘိ။ ဟုတ္သြားသည္ဆိုေစ ကိုယ္ပါဖို႔ေတာ႔ အေရးႀကီးသည္။ အေနာက္ဖက္အိမ္က ေညွာ္နံ႔ရတိုင္း ကိုယ္ဗိုက္ဝတာမဟုတ္ေခ်။
လြတ္လပ္စြာကုန္သြယ္ခြင္႔ (FTA) ျဖစ္ဖို႔ ေျပာေနၾကေသာ္လည္း တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔တစ္ႏိုင္ငံက လက္နက္ေတြအၿပိဳင္တပ္ဆင္ေနၾကသည္ဟု ဟန္တင္တန္ကေတာ႔ လက္နက္ေတြ ေလ်ွာ႔ခ်ေနေသာ အေနာက္ႏွင္႔ႏူိင္းယွဥ္ကာ ရယ္သြမ္းေသြးေလ၏။

အုန္းပင္ေလးက ျပတဲ႔တရားသံ


ဤအုန္းပင္ေလးသည္ ပုံျပင္ေဟာင္းထဲက အဘိုးအို၏ သရက္ပင္လည္းျဖစ္ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤအုန္းပင္ေလးကို ကၽြႏ္ုပ္စိုက္ပ်ိဳးစဥ္ အုန္းပင္ႏွင္႔ပတ္ သက္ၿပီး ေမးခြန္းေတြလာေမးသည့္မင္းသာငယ္ေတာ႔ မရွိခဲ႔ပါ။ ယေန႔ေခတ္မင္းသားမ်ား အသုံးလုံး ေက်သြားၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ဟန္တူ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ အဘိုးအို၊ ကိုယ္တိုင္ပင္ မင္းသာငယ္ လုပ္ခဲ႔ ရပါသည္။ သင္ႏွင္႔မဆိုင္လွေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္ဘဝႏွင္႔ဆက္စပ္ေနသျဖင္႔ ေရး ခ်င္ပါသည္၊ ေရးပါမည္။





စကၤာပူေရာက္လာေသာ္လည္း မည္၍မည္မ်ွၾကာေအာင္ေနမည္၊ ေနခြင္ ႔ရမည္ ဆိုသည့္ကိစၥက ထပ္တလဲလဲေမးမိေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ေနခဲ႔သည္။ ပီနန္ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ႔
"ႏိုင္ငံျခားမွာ ဘုရားဝါနဲ႔ေနရတာမဟုတ္၊ အင္မီဂေရးရွင္းဝါ(သူတို႔ခြင္႔ျပဳသည့္ ရက္၊ လ၊ ႏွစ္ အပိုင္းအျခား)နဲ႔ ေနရတာ"
ဟု ရွင္းကနဲျဖစ္ေအာင္ မိန္႔ၾကားဖူးသည္။ ရွိေစ၊ ကၽြႏ္ုပ္ဆိုခ်င္သည္က
"ငါ အၾကာႀကီးေနခ်င္မွေနမွာ၊ ေနခြင္႔လည္း သူတို႔က ေပးခ်င္မွေပးမွာ ဆိုၿပီး ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ား မေရးဆြဲခဲ႔မိ"
ဆိုတာျဖစ္ပါသည္။

မွားခဲ႔ပါသည္။ အမွန္တကယ္ ေရရွည္စိတ္ကူးနဲ႔အလုပ္လုပ္လာေသာအခါ ကိုယ္တိုင္က ဤဝန္းက်င္မွာ ေပ်ာ္လာသလို သူတို႔ကလည္းမိမိကို ဆက္ရွိေနေစ ခ်င္လာသည္။ ဥပမာ မိမိတစ္ဦးတည္း အလႉျပန္လုပ္မည္ဆိုတာကိုပင္ လက္မခံ၊ သူတို့ပါလိုက္မည္ဆိုၿပီး ဥကၠ႒ကစတင္လိုက္ရာ တစ္ပတ္အတြင္း လူေပါင္း ၃၄ ေယာက္ျဖစ္သြားသည္။ အမွွန္မူ အမ်ားစုမွာ ခြင္႔ရက္မရွိ၊ ရွိသည့္ ခြင့္ရက္ မ်ားကိုလည္း ဘယ္သြားမည္၊ ဘာလုပ္မည္ စသျဖင္႔ စီစဥ္ခဲ႔ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ သူတို႔၏ တစ္စိတ္တစ္ဝမ္းသေဘာထားကို ေက်းဇူးတင္ရပါသည္။
ဤအုန္းပင္ေလးသည္ ခပ္ညံ့ညံ့ကၽြႏ္ုပ္စိတ္ကူးကိုေတာ္လွန္လိုက္ႏိုင္သည့္ သေကၤတေလးမ်ွသာျဖစ္ပါသည္။

ယခု ဤအုန္းပင္ေလး ၆ ႏွစ္သားရွိပါၿပီ။ အသီးမ်ားလည္း ေဝေဝဆာဆာသီးေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍မ်ား ဒီမွာ ငါက ဘယ္ေလာက္အၾကာႀကီးေနမွာမို႔လဲ ဆိုသည့္ အေတြးဆိုးသာရွိေနလ်ွင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ဤအုန္းပင္ေလးရွိလာစရာမရွိပါ။ အမွန္မူ လုပ္စရာရွိတာကို လုပ္လိုက္မိဖို႔သာ အေရးႀကီးပါသည္။
အကယ္၍ စကၤာပူမွာ ကၽြႏ္ုပ္မရွိခဲ့ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္ေနာက္ ေရာက္လာမည့္သူမ်ား စားသုံးၾကပါလိမ္႔မည္။
သူတို႔ မစာသုံးၾက၊ အလွထိုင္ၾကည့္ေနၾကမည္ဆိုလ်င္ ကမၻာ႔အလွတရားထဲ ဤအုန္းပင္ေလးပါသြားပါလိမ္႔မည္။
အုန္းသီး၊ အုန္းလက္မ်ားေႂကြက်သည္ဆိုရာ၌ပင္ အုန္းသီး၊ အုန္းလက္မ်ားသည္ ကမၻာေျမကိုဖ်က္ဆီးမည့္ ပလပ္စတစ္၊ ေရာ္ဘာမ်ားမဟုတ္သျဖင္႔ ေျမဩဇာျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

အၾကာႀကီးေနျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူးဆိုသည့္ ကၽြႏ္ုပ္အေတြးကို ဤအုန္းပင္ေလးက သေရာ္ေနသည္။
ထို႔အတူ အမ်ားအတြက္တစ္ခုခု လုပ္ေတာ႔မွာဆိုရင္ အခု စလိုက္ပါ၊ ေနာက္ မက်ေသးဘူးဟုလည္း တရာျပေနသလိုျဖစ္ေနပါသည္။

ထို႔အျပင္ အျခားအုန္းပင္မ်ားနည္းတူ ဤအုန္းပင္ေလးသည္လည္း ေျဖာင္႔မတ္ မေနရွာပါ။
ေျဖာင္႔မတ္ဖို႔လား၊ အုန္းသီးဖို႔လား။
အကယ္၍ ေျဖာင္႔မတ္ေနေသာအုန္းပင္ေလးတစ္ပင္ကို ေမ်ွာ္လင္႔ထားမိပါက ကၽြႏ္ုပ္ေတာင္းဆိုမႈက အတန္ငယ္မ်ားသြားၿပီထင္ပါသည္။
သဘာဝကိုနားလည္ဖို႔ မနက္တိုင္း ဤအုန္းပင္ေလးကတရာျပေနသည္။
မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္၊ မျပဳႏိုင္က ကၽြႏ္ုပ္ညံ့ဖ်င္းမႈ အထူအပါးႏွင္႔သာ ဆိုင္ေပလိမ္႔မည္။

ဤအုန္းပင္ေလးသည္ ပုံျပင္ေဟာင္းထဲက အဘိုးအို၏ သရက္ပင္လည္းျဖစ္ ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ဤအုန္းပင္ေလးသည္ ပုံျပင္ထဲက အဘိုးအို၏သရက္ပင္လည္း မဟုတ္ပါ။

Monday to Sunday


*****

အာဃာတ


လူေတြအခ်င္းခ်င္းမို႔ ျဖဴေသာ မည္းေသာ၊ ဘာေသာ ညာေသာ မကြဲပါဘူး။ ဒီ ႏိုင္ငံေရး သီအိုရီထဲမွာ ကက္(ရွ္)မီးယားမြတ္စလင္၊ ေခ်ခ်င္းမြတ္စလင္နဲ႔ သီရိလကၤာ(ဆင္ဟာလီ)ဗုဒၶဘာသာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။
ပဋိပကၡႀကီးတစ္ခု အဆုံးသတ္ႏိုင္ဖို႔ အခ်င္းခ်င္း ျပန္ၿပီးသစၥာေဖာက္လိုက္ရ တာေတြ ရွိတယ္။ ဒါက အျပဳသေဘာလည္း ေဆာင္တယ္။ ဒါေပမဲ႔.....

"သစၥာေဖာက္လို႔ (ခံယူထားျခင္းခံရသူ)အေပၚမွာထားရွိတဲ့ (မိမိဖက္သားရဲ႕) နာ ၾကည္းမႈက ရန္သူအေပၚထားရွိတဲ့ အာဃာတထက္ေတာင္ပိုၾကီးေနတတ္ ပါတယ္။" (ဟန္တင္တန္)

(သူ႔ကိုယ္သူ ျပန္ေရးထားတာ၊ လူေနာက္ႀကီး၊ ဟန္တင္တန္ကေတာ့ တဲ႔။)


ဟန္တင္တန္ကေတာ့ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာမႈသေဘာတရားအရ အာဏာရွင္ အစိုး ရေတြထဲက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမားေတြဟာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ဆီ ေျခ လွမ္းျပင္ေရးအတြက္ ဘယ္လို ခ်ဥ္းကပ္ တတ္တယ္ဆိုတာကို ထုတ္ျပေဆြးေႏြး ခဲ့ပါတယ္။
1) အလယ္အလတ္(သမာသမတ္က်တဲ့) အုပ္စုဟာ အတိုက္အခံထဲက တစ္ယူသန္ အဖြဲ႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးညွိႏိႈ္င္းမႈလုပ္ေဆာင္ရသလို
2) တစ္ခ်ိန္ထဲမွာပဲ အစိုးရအဖြဲ႕ထဲက မေလွ်ာ့တမ္းေခါင္းအမာစားၾကီးေတြနဲ႔ (သို႔) ေခါင္းအမာစားၾကီးေတြကို အတိုက္ အခံလုပ္ရင္း ေဆြးေႏြးညွိႏိႈ္င္းမႈ ျပဳ လုပ္ရပါတယ္။ ( Note 58 )

အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ပါတဲ့ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္ထဲမွာ အနည္းဆံုးအဖြဲ႕ေလးဖြဲ႕၊ ဆက္ဆံေရးသံုးမ်ိဳး၊ မၾကာမၾကာဆက္ဆံေရး ေလးမ်ိဳးေတာင္ ပါ၀င္ပတ္သက္ေန တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရႈပ္ေထြးလွတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကြဲ အႏၱရာယ္စည္းေၾကာင္း စစ္ပြဲေတြမွာ အနည္းဆံုးေျခာက္ဖြဲ႔၊ ဆက္ဆံေရး ( ၇ )မ်ိဳး ပါ၀င္တဲ့ အဆင့္သံုးဆင့္ရွိ ႏိုင္ငံေရးကစားပြဲျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ( See Figure 11-1 )

ညီမေလးကိုေျပာမိတဲ႔ ထမင္းေျခာက္ေၾကာ္ ပုံျပင္


တစ္ခါတုံးကတဲ႔ ညီမေလး ေရ.......
"က်မတို႔ဘဝက ၾကမ္းပါတယ္ရွင္၊ အစကတည္းက ရႊံ႕ထဲေရထဲကို ပစ္ခ်ျခင္း ခံခဲ႔ရၿပီး အဲဒီဘဝထဲကေနလြတ္ေအာင္ မနည္း ရုန္းကန္ခဲ႔ရတာပါ။ ဒီေနာက္ေတာ႔ အရြယ္ေရာက္၊ ဖြံ႕ၾက၊ ၿဖိဳးၾက၊ ၿပီးေတာ႔ သဘာဝအတိုင္းပဲ သီးၾကပြင္႔ၾကေပါ႔ရွင္။ ပိုဆိုးတာက အခက္အလက္လည္းစုံေရာ လွီးတာ ျဖတ္တာေတြကို ပုံစံမ်ိဳးစုံ ခံစား ၾကရပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ အေရခြံေတြကို ခြာသလို ခြာၾကျပန္ေရာ၊ ဘယ္ေလာက္ နာက်င္မလဲ၊ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပါ႔။ ဒါနဲ႔ ၿပီးၿပီလို႔ ထင္ေနမိတာ၊ ဘယ္ဟုတ္ရပါ႔မ လဲ၊ အားလုံးကို အေမွာင္ထဲထည့္ၿပီး ထြက္ခြင္႔လႈပ္ရွားခြင္႔မရေအာင္ ပိတ္ဆို႔ျခင္းခံ လိုက္ရျပန္ပါတယ္။
ေနသာခိုက္ဘဝေလးရယ္လို႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရခ်ိဳးခြင္႔၊ ေရကူးခြင္႔ ရလိုက္ျခင္းပါ၊ ရွင္တို႔ကေတာ႔ ဒါကိုပဲ ဓားသြားထက္က ပ်ားရည္စက္ေခၚ မလားေပါ႔။ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဒါလည္း ဘဝအစိတ္အပိုင္းပဲမဟုတ္လား။

ဘယ္ဟုတ္မလဲ၊ ဒီေနာက္ေတာ႔ ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ႔ ေရေႏြးအိုးထဲ ထည့္ျပဳတ္တာ ခံလိုက္ရျပန္ပါတယ္။ အခု လက္ရွိအေနအထားကိုေရာက္ဖို႔ အဲသလို ဘဝမ်ိဳးစုံ ရင္ဆိုင္ခဲ႔ရတာပါ ရွင္" လို႔ သူေဌးမေလးရဲ႕ ထမင္းပုဂံထဲရွိ ထမင္းေစ႔ေလး က ေျပာျပေနသတဲ႔။

သူမေျပာသမ်ွကို ခံစားခ်က္အျပည့္၊ နားလည္မႈအျပည့္နဲ႔ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး နားေထာင္ေပးေနသူကေတာ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးလက္ထဲက ထမင္းေျခာက္ေၾကာ္ေလးတဲ႔ကြယ္။
သူက ဘာမွဝင္မေၿပာဘူး၊ နားပဲ ေထာင္ေနတာ၊ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက မေျပာလည္း အခ်ိန္တန္ရင္သိတာမ်ိဳးမဟုတ္လား။ ေျပာေနလည္း အခ်ိန္မတန္ေသးရင္ နားပူတာပဲရွိမယ္ေလ။
ေနာက္ၿပီး ငါ႔ဘဝက မင္းထက္ဆိုးပါတယ္ကြာလို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ဟိုေျပာေန တဲ႔ေကာင္မေလး အရွိန္ပ်က္သြားမွာေပါ႔။




ဟင္း ဟင္း ဟင္း "ဘဝအေၾကာင္းကို မင္း ဆက္ေလ႔လာပါဦး" ေျပာလိုက္မိလို႔
"ဆရာလာမလုပ္န႔ဲ ေတာက္ခ်လိုက္မယ္" လို႔ ျပန္ေျပာမွာကို ေၾကာက္လို႔လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ႔ကြယ္။
ပ်င္းလို႔ေျပာတဲ႔ပုံျပင္မို႔ ဘာေမာ္ရယ္၊ ညာေမာ္ရယ္ေတြ ဒီအထဲမွာ မပါပါဘူး၊ အပ်င္းေျပပဲေပါ႔ ေနာ္ ညီမေလး။ ။

အလုပ္ေလ်ာက္သူ


ကုမၺဏီတစ္ခုရဲ႕ အျပင္မွာ ေၾကာ္ျငာကပ္ထားတယ္။
"မ်က္ႏွာႀကီးငယ္မေရြး ေလ်ွာက္ထားႏိုင္သည္၊ အမ်ိဳးသမီး၊ ရုပ္ရည္သန္႔ျပန္႔၊ ငယ္ရြယ္သူျဖစ္ရမည္။
ကြန္ပ်ဴတာကၽြမ္းက်င္၊ ဘာသာစကားႏွစ္မ်ိဳး ေျပာဆိုႏိုင္ရမည္"
အဲဒီကုမၺဏီေရွ႕မွာ ေခြးမေလး (ဂိုးလ္ဒင္းရက္စီဗာ) တစ္ေကာင္ေရာက္ လာ၊ ေၾကာ္ျငာကိုေသေသခ်ာခ်ာဖတ္ၿပီး မန္ေနဂ်ာရဲ႕ရုံးခန္းထဲဝင္သြားတယ္။ အင္တာဗ်ဴးရမယ္႔ စားပြဲေရွ႕က ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ခပ္တည္တည္ ဝင္ထိုင္လိုက္ သတဲ႔။ ေခြးမေလးက ေခ်ာေခ်ာငယ္ငယ္ဆိ႔ေတာ႔ ေၾကာ္ျငာထဲကအတိုင္း ကြာလီ ဖိုင္းျဖစ္ေနတာကိုး။
"ဟာ မင္းကိုခန္႔လို႔ဘယ္ျဖစ္ပါ႔မလဲ၊ ကြန္ပ်ဴတာကၽြမ္းက်င္မွျဖစ္မွာ" မန္ေနဂ်ာကေျပာေတာ႔
အဲဒီ ေခြးမေလးက ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕ကထိုင္ခုံေပၚမွာ ခပ္တည္တည္ထိုင္ၿပီး စာရိုက္ျပ၊ ပရိုဂရမ္တစ္ခုဆြဲျပလိုက္တယ္။
"ဟာ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ မင္းကိုေတာ႔ ခန္႔လို႔မျဖစ္ပါဘူး"
ဒီေတာ႔ ေခြးမေလးက မန္ေနဂ်ာရဲ႕ပုဆိုးကိုကိုက္ဆြဲၿပီး ေၾကာ္ျငာရွိရာဆြဲေခၚသြားတယ္၊ ၿပီးေတာ႔ "မ်က္ႏွာႀကီးငယ္မေရြး ေလ်ွာက္ထားႏိုင္သည္" ဆိုတာကို လက္နဲ႔ ပုတ္ျပသတဲ႔။
မန္ေနဂ်ာ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္သြားတယ္။
"ဟာ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ မင္းကိုေတာ႔ ခန္႔လို႔မျဖစ္ပါဘူး၊ ဘာသာစကားႏွစ္ မ်ိဳး ေျပာဆိုႏိုင္ရမည္ ဆိုတာလည္းပါတယ္ေနာ္"
လို႔ မန္ေနဂ်ာက ထပ္ အတြန္႔တက္တယ္။


ဒီေတာ႔ ေခြးမေလးက "ေညာင္" တဲ႔။
ဟဲဟဲ ကြာလီဖိုင္းျဖစ္သြားတယ္။ မန္ေနဂ်ာ ဘာေျပာဦးမလဲ။

The World Joke Book ထဲက ဟာသကို အပိုဆာလာေလးနဲ႔ မွီးထားတာပါ။

သတင္းစာေပၚမက္တဲ႔ အိပ္မက္မ်ား


ဒီေန႔ထုတ္သတင္းစာထဲက ဓာတ္ပုံေလးႏွစ္ပုံႏွင္႔ဆက္စပ္ေနသည့္ အိပ္မက္ႏွစ္ ခုအေၾကာင္း ေျပာျပၾကည့္ခ်င္ပါသည္။
ပထမပုံကေတာ႔ ဘာလင္တံတိုင္းေသဆုံးျခင္း ၂၅ ႏွစ္ေျမာက္ ပြဲသဘင္ အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ဗီသိုဘင္ရဲ႕ေတးသံေတြလည္း လူးလြန္႔ေနသည္၊ ေဂၚ ဘာခ်က္ရဲ႕ သက္ႀကီးစကားေတြကိုလည္း သက္ငယ္ၾကားခဲ႔ရသည္ဟု သိရပါ သည္။



ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္၏ အိပ္မက္သည္ ဤမွာပင္ ရပ္မေနခဲ႔ပါ။ အိပ္မက္ဟု ဆိုေစ ဤမ်ွျဖင္႔ မရပ္နားေကာင္းဟုယုံၾကည္မိပါသည္။ ကမၻာမွာ မလိုးလား အပ္ေသာ ဘာလင္တံတိုင္းေပါင္္း မ်ားစြာရွိေနလိမ္႔ဦးမည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ေန မိသည္။ မရွိေစခ်င္ပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အလံေအာက္မွာ...
ႏိုင္ငံေတာ္ကေရြးခ်ယ္လိုက္သည့္ ေခါင္းေဆာင္၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွာ... စည္းလုံးစြာေနထိုင္လိုပါသည္။ မည္သူရယ္မဆိုလိုပါ။ သိကၡာရွိရွိႏိုင္သည့္ေ ခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကိုဆိုလိုပါသည္။ သူ႔ကို၊ သူမကိုလည္း ေလးစားခ်င္ပါသည္။

ဒုတိယပုံကေတာ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေလးဖက္သြားစဘဏ္စနစ္အေၾကာင္းျဖစ္ပါ
သည္။ ေရးထားတာကလည္း ရစရာကိုမရွိပါ။ ဒါကလည္း ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြ နဲ႔ႏႈိင္းေတာ႔ တကယ္႔အမွန္တရားျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။



ဒါေပမဲ႔ မေန႔က ဂ်က္စမင္းေျပာျပသလို
"ဟို..လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၁၀ ႏွစ္၊ ၁၅ ႏွစ္က ငါတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘဏ္စနစ္၊ စီးပြားေရးစန္ႀကီးက ဒီလိုတဲ႔ကြာ" ဆိုၿပီး ေနာက္မ်ိဳးဆက္လူငယ္ေတြကို ဓာတ္ပုံျပၿပီး ဂုဏ္ယူတႂကြားေျပာခြင္႔ရရင္ေကာင္းမွာလို႔ အိပ္မက္ ဆက္မိေနမိပါသည္။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ၊ မလိုအပ္သည့္ တံတိုင္းေတြေတာ႔ ရွိမေနေစခ်င္ေတာ႔ပါ။ ဒါမရွိမွ ခရီးတြင္ပါလိမ္႔မည္။