Dog တစ္ေကာင္ရဲ႕ God ထံေပးစာ


(New version for dog lovers)

"ေနာက္ဆုံး "အခ်စ္ဆုံးသတၲဝါ ေခြး" လို႔ လူသိရွင္ၾကား စေတးတပ္ တင္ၾက တဲ႔ေကာင္မေလးေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔စေတးတပ္ တကယ္မွန္၊ မမွန္ စုံစမ္းေထာက္လွမ္းဖို႔ "Watch dog" ေတြကို တာဝန္ေပးထားပါသလား၊ စေတးတပ္နဲ႔ မညီညြတ္ခဲ႔ေသာ္ သူတို႔အေပၚ အေရးယူဒဏ္ခတ္မႈက ဘယ္လို မ်ိဳးပါလဲ။ မမွန္ခဲ႔ဘူးဆိုရင္ေတာင္...သူ႔တို႔အေမေတြက မုန္႔ဖိုးေလ်ွာ႔ေပးရုံ..."

က်ေနာ္က ေခြးတစ္ေကာင္ပါ။ မရွင္းမလင္းတာေလးေတြ ေမးခ်င္လို႔ ခြင္႔ျပဳပါ။ ဒီမိုကရက္တစ္က်က် ေျဖဆိုေပးလိမ္႔မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။




၁။ ထာဝရဘုရားရွင္ရဲ႕ လက္ရွိရာထူးက ပါတီစုံစနစ္နဲ႔ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ ထားတဲ႔ရာထူး မွန္ပါသလား။ Please don't mind ေနာ္ဖ်ာ႔။

၂။ မၾကည္႔ခ်င္ မျမင္ခ်င္လို႔ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး လူရဲ႕ ေျခသလုံးကိုဆြဲလိုက္မိတာ ဟာ ေခြးအခြင္႔အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ရာ ေရာက္ပါသလား။

၃။ ဘာရယ္မဟုတ္ မည္းမည္းျမင္ရာ ေဟာင္လိုက္မိတာကို ေနာက္ က ေခြးေတြ ကလည္း (ဘာရယ္မဟုတ္) တအုံႀကီးလိုက္ေဟာင္ၾကတယ္။ ဒါဆို သူတို႔က က်ေနာ္႔ကို "Like" လုပ္တာလား "Share" လုပ္တာလား။

၄။ အဲသလုိ ျဖစ္လာရင္ က်ေနာ္ဟာ စည္းရုံးေရးေကာင္းသူ ျဖစ္ပါၿပီလား။ ႏိုင္ ငံေရး လုပ္လို႔ရၿပီလား။

၅။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြထဲမွာ ေခြးသားမစားတဲ႔ ပါတီမရွိေသးပါ။ ေခြးသား မ စားတဲ႔ ပါတီကိုပဲ မဲေပးလိုျခင္းဟာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း ဟုတ္ပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီမိုကေရစီကို နားမလည္ျခင္းလား။

၆။ "လူမွာအဝတ္၊ ေတာင္းမွာအကြတ္" တဲ႔။ ျဖစ္သင္႔တာက "ေခြးမွာအဝတ္၊ ေတာင္းမွာအကြပ္" ပါ။ လူေတြကအဝတ္အစား ေျပာင္းဝတ္ၿပီး ထင္ရာေတြလုပ္ေနႏိုင္တယ္။ တကယ္က "လူမွာက်င္႔ဝတ္၊ ေတာင္းမွာအကြပ္" မဟုတ္ဘူးလား ဖ်ာ႔။

၇။ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္လူထြက္ေတြအခ်င္းခ်င္း ဦးသူကေထာင္ခ်ေနတာကို ဘာလို႔ "Dog eats dog" လို႔ ေခၚၾကပါသလဲ။ "General eats general" ျဖစ္သင္႔တယ္ မဟုတ္ ဘူးလား။

၈။ က်ေနာ္နဲ႔ ဟိုဘက္အိမ္က ေခြးမေလး (ကိုးကြယ္မႈ မတူပါ) ရၿပီး ေခြးေလး ငါးေကာင္ေမြးလာပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သင္႔သလား၊ မြတ္စ လင္ျဖစ္သင္႔သလား၊ ခရစၥယန္ျဖစ္သင္႔သလား။ မ်က္ႏွာမလိုက္ေၾကးေနာ္ ဖ်ာ႔။

၉။ ေကာင္းကင္ဘုံမွာဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ေနရာဟာ ဆိုဖာလား၊ တံခါးေပါက္ လား၊ အမိႈက္ပုံလား။

၁၀။ ေကာင္းကင္ဘုံေရာက္ဖို႔ ေတြ႔တဲ႔လူတိုင္းကို "အဘ" ေခၚစရာ လိုသလား။

၁၁။ "ေခြးေတာင္ ေကြ်းတဲ႔လက္ကို မကိုက္ဘူး" ဆိုတဲ႔ စကားပုံဟာ က်ေနာ္ တို႔ကို ႏွိမ္႔ခ်ဆက္ဆံရာ (ဒစ္စ္ခရိုင္မီေနးရွင္း) မေရာက္ဘူးလား။

၁၂။ က်ေနာ္တို႔ ကစားေနက်၊ အီးအီးပါေနက် အေဆာက္အဦႀကီးဟာ အ ခု ေဟာ္တယ္ျဖစ္ေတာ႔မယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ ဒါကိုပဲ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း (Reform) လို႔ ေခၚပါသလား။

၁၃။ ေဟာ္တယ္ျဖစ္သြားရင္ ကစားလို႔၊ အီးအီးပါလို႔ မရေတာ႔ပါ။ ဒီ အတြက္ က်ေနာ္တို႔က နစ္နာေၾကးေတာင္းဆိုရင္ ရႏိုင္ပါသလား။ တည္ဆဲ၊ တည္ ဖို႔ႀကိဳးစားဆဲ ဥပေဒေတြနဲ႔ ညီၫြတ္ပါသလား။

၁၄။ မ်က္စိေနာက္ေလာက္ေအာင္ ဝတ္စားထားတဲ႔လူေတြကို ေဟာင္ မိတဲ႔ အတြက္ ေတာင္ပန္စကားေျပာဖို႔ (အေပၚေလာဂ်ိဳက္ဇ္) လိုအပ္ပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒါဟာ ကိုယ္ပိုင္ လြတ္လပ္ခြင္႔လား။

၁၅။ ေနာက္ဆုံး "အခ်စ္ဆုံးသတၲဝါ ေခြး" လို႔ လူသိရွင္ၾကား စေတးတပ္ တင္ၾကတဲ႔ေကာင္မေလးေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔စေတးတပ္ တကယ္မွန္ မမွန္ စုံစမ္းေထာက္လွမ္းဖို႔ Watch dog ေတြကို တာဝန္ေပးထားပါသလား၊ စေတးတပ္နဲ႔ မညီညြတ္ခဲ႔ေသာ္ သူတို႔အေပၚ အေရးယူဒဏ္ခတ္မႈက ဘယ္လိုမ်ိဳးပါလဲ။ မမွန္ခဲ႔ဘူးဆိုရင္ေတာင္ အမ်ားႀကီးေတာ႔ အေရးမယူေစခ်င္ပါ။ သူ႔တို႔အေမေတြက မုန္႔ဖိုးေလ်ွာ႔ေပးရုံ၊ ဟန္းဖုန္းကို ဆိုင္းလင္႔လုပ္၊ လက္ကိုင္အိပ္ထဲထည့္ထားၿပီး ေပ်ာက္လို႔ဆို ေဒါင္ခ်ာစိုင္းေအာင္ လိုက္ရွာေနတာေလာက္ေတာ႔ လုပ္သင္႔တယ္ဖ်ာ႔။ ဒါမွ မွတ္သြားၾကမွာ။

ေက်းဇူးျပဳၿပီး ဒီမိုကရက္တစ္က်က် ေျဖဆိုေပးပါ။ ဒါဟာ လူေတြလို ကြန္ပ လိန္းတက္ေနျခင္း၊ အခြင္႔အေရးေတြ ေတာင္းဆိုေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ အင္တယ္ လက္က်ဴယယ္ေမးခြန္းသက္သက္ေတြမို႔ ေျဖဆိုေပးမယ္လို႔လည္း ယုံၾကည္ ထားပါတယ္။

(ေဝါင္း ေဝါင္း ေဝါင္း)
ေလးစားစြာျဖင္႔
ခရစၥတိုဖာ စတီဗင္ ေအာင္နက္
ျမန္မာျပည္ 

က်ားသတၱဝါက ေရဆင္းကူးေပမဲ႔


က်ားသတၱဝါက ေရဆင္းကူးေပမဲ႔ ငါးခမ်ာမႇာေတာ႔ ကုန္းေပၚမွာ မက်က္စားဝံ႔ပါ။
ေဝဟင္ယံမွာ ေလယာဥ္ပ်ံမည္မ်ွပင္ စြမ္းေစဦးေတာ႔ ငွက္ငယ္ကိုမမီႏိုင္ေၾကာင္း ရွက္စဖြယ္ဆိုၾကပါလိမ္႔မယ္။
သက္ႏုႏုံးေျမက ေျမဩဇာကိုျဖစ္ေစသလို သက္ရင္႔ပံသုက ေရႊကိုျဖစ္ေစပါတယ္။
ငွက္ဘဝ ငါးဘဝမွ ဝင္စားခဲ႔ဟန္တူေသာ အႏုပညာသည္ ကၽြန္ေတာ္သည္.....
(ဂီတစာဆို ေမာင္ေၾကးမုံက ေမဆြိရဲ႕ ပုဇြန္ဆိတ္ စီးရီးထဲမွာ ေျပာထား တဲ႔ စကားေတြပါ။ ကေလးဘဝကရခဲ႔တာျဖစ္ၿပီး သူ႔အသံအတိုင္း ေအာ္ေအာ္ၾကည့္ မိလို႔ ေမ႔လည္းမေမ႔၊ ဘာအဓိပၸါယ္မွန္းလည္းမသိခဲ႔ဘူး။ ႀကိဳက္တယ္။ အခုမွ စဥ္းစားေတာ႔ သူ မအိုေသးဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ဟန္တူတယ္လို႔ ေရးေတးေတး သေဘာေပါက္မိတယ္၊ မွန္ခ်င္မွလည္း မွန္မွာ)

ပိုင္နက္လက္တစ္သစ္


ဖရန္စြာနဲ႔အဲလက္စ္

ခဏပဲျဖစ္ေစ ဖရန္စြာနဲ႔အဲလက္စ္ဆိုသည့္ ျပင္သစ္ေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ရင္းႏွီး မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ႔ဖူးပါသည္။ သူတို႔ကလည္း အဂၤလိပ္မေကာင္း က်ေနာ္႔အဂၤလိပ္ ကလည္း အိုနင္းခြက္နင္းမို႔ စကားေျပာရတာလက္ေပါက္ကပ္ေပမဲ႔ ေပ်ာ္ စရာေတာ႔ေကာင္းပါသည္။ နာမည္ေတြအျပန္အလွန္ေမး၊ စကားေတြေျပာ၊ မႏၱေလးေတာင္နဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္တဲ႔က်ေနာ္႔အခန္းေလးထဲအထိ သူတို႔ လိုက္ လာၿပီး သူတို႔ကိုလည္း ေကာ္ဖီတစ္ခြက္စီတိုက္လိုက္ပါသည္။ အခုေျပာခ်င္တာက သူတို႔ကို အမွတ္တရျဖစ္ေနေစသည့္အေၾကာင္းသာ ျဖစ္သည္။

သူတို႔ျပန္ခါနီး ႏႈတ္ဆက္ၾကသည့္အခါ ဂြတ္ ဘိုင္၊ ဆီး ယူ"...."ဆိုၿပီး သူတို႔က နာမည္ေခၚႏႈတ္ဆက္ၾကေပမဲ႔ သူတို႔နာမည္ေတြကေတာ႔ က်ေနာ္႔ပါးစပ္ ထဲ ေရာက္မလာခဲ႔ပါ။ ပါးအရိုက္ခံလိုရသလို ခံစားရပါသည္။ သူတို႔နာမည္ေတြက ကိုယ္နဲ႔မွမရင္းႏွီးတာလို႔ ဆင္ေျခတက္ၾကည့္ေပမဲ႔ မလုံေလာက္ပါ။ က်ေနာ္႔နာမည္ ကလည္း သူတို႔အတြက္ လြယ္ကူလွမည္ မဟုတ္ပါ။
ထိုမွေနာက္ အပ်င္းေျပနာမည္ေမးျခင္းမ်ိဳး မလုပ္ျဖစ္ေတာ႔၊ ေမးမိလ်င္လည္း ခပ္ဖြဖြေတာ႔ရြတ္ၾကည့္ေနမိတတ္သည္၊ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေတာ႔ မေမ႔ေအာင္ ႀကိဳးစားမိသည္။ ဤအခ်က္က က်ေနာ္႔ရဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးအေပၚမွာပင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္ပါသည္။ က်ေနာ္သည္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရမွာ အထေႏွးတတ္ပါသည္။

ပိုင္နက္

သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ႔ဖူးပါသည္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ကေတာ႔ အခု အထိရန္ကုန္ျပန္စဥ္ ေတြ႔ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔ သူ႔ကို
"မင္းအေနနဲ႔ ရဟန္းဘြဲ႔ ကိုေခၚတာ ႀကိဳက္သလား၊ ကေလာင္နာမည္ကိုေခၚတာ ႀကိဳက္သလား" လို႔ ေမးေတာ႔
"ရဟန္းဘြဲ႔ဆိုတာကကြာ ဘာမွမလုပ္လည္း ရေနတာပဲ၊ ဒီကေလာင္နာမည္ေလး ရဖို႔ ငါ တအားႀကိဳးစားခဲ႔ရတာ၊ ေမြးရာပါအခြင္႔အေရးမဟုတ္ဘူးဟ" လို႔ သူကေျဖပါသည္။
သေဘာတူပါသည္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူ႔ကို ေမာင္စူးရဲလို႔ပဲေခၚမိပါေတာ႔သည္။ သူ႔ရဟန္းဘြဲ႔ကို က်ေနာ္ေမ႔ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ကို က်ေနာ္ခ်စ္ဖို႔ သူ႔အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေက်ာ္ကဗ်ာဆရာျဖစ္ဖို႔မလိုပါ။ သူျဖစ္ဖို႔ပဲ လိုပါသည္။

လက္ တစ္သစ္

မိဘမ်ားက က်ေနာ္႔ကိုေမြးၿပီး က်ေနာ္က ဇင္ေဝေသာ္ကိုေမြးခဲ႔ပါသည္။ ဇင္ေဝေသာ္အေပၚ ဘာေလာင္းရိပ္မွ ရွိမေနေစခ်င္ပါ၊ (ဇင္ေဝေသာ္က ဒုတိယ သားျဖစ္ပါသည္၊ ပထမသားက သူ႔ေလာက္သတၱိမရွိခဲ႔ပါ၊ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူ႔ကို စာေရးဖို႔ မတိုက္တြန္းျဖစ္ေတာ႔ပါ)။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ေစ လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း အက္ဂ်က္တစ္မပါေသာေဝါဟာရမ်ားကို ဇင္ေဝေသာ္က ျမတ္ႏိုးဟန္တူပါသည္၊ သူသည္ အက္ဂ်က္တစ္မရွိေသာ လူတစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္။ အားလုံးကို လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း တခါတခါေတြ႔ရတတ္သည့္ ကြန္မင္႔ေလးမ်ားအေပၚ ဇင္ေဝေသာ္ ေက်နပ္မိသည္ကိုမူ လက္ခံထားမိပါသည္။

"Mg Chit:ဆရာဟန္တင္တန္ကိုေထာက္ခံေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕သဘာဝ မိႈင္း အရေတာ့ မ်က္စိစပ္ျပီးေခါင္းမမူးတတ္ရင္ သာသနာေရးဝန္ၾကီးလို ျဖစ္တတ္ တယ္တဲ့ ဆရာဇင္ေဝေသာ္ရယ္။"

"Nyein Chan Ar Kar: ဟန္တင္တန္ ေျပာတာ မွန္တယ္ဗ်။"

တကယ္ေတာ႔ ဆရာဆိုသည့္ ေဝါဟာရကသည္ပင္ မလိုအပ္ပါ။ သူေခၚမည္ ဆိုရင္လည္း မတားပါ၊ တားခြင္႔မရွိပါ။
သူတို႔သည္ ေဝါေပၚမွာ မိတ္ဖြဲ႔မထားသည့္ ဇင္ေဝေသာ္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္ ၾကပါသည္။

အမွာ။ ။ "ပိုင္နက္လက္တစ္သစ္" ဆိုတာ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္စူးရဲရဲ႕ ထင္ရွားတဲ႔ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။

ဒီေန႔ထိုးမယ့္ လက္ေဝွ႔ပြဲစဥ္ပါ


ကေနဒါႏိုင္ငံသား ဗုဒၶဘာသာ မက္သ႐ူးႏွင့္ျမန္မာႏိုင္ငံသား အစၥလာမ္ မင္းမင္းထြန္းတို႔ရဲ႕ပြဲပါ....ဘယ္ဖက္ကေန အားေပးၾကမလဲေဟ့..."

ဟန္တင္တန္ရဲ႕စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းလိုင္းအရဆိုရင္ေတာ႔
လူမ်ိဳးမတူေပမဲ႔ ကိုးကြယ္မႈ(စီဗီလိုက္ေဇးရွင္း)တူရင္ ေပါင္းစည္းလို႔ရတယ္။
လူမ်ိဳးတူေပမဲ႔ ကိုးကြယ္မႈ(စီဗီလိုက္ေဇးရွင္း)မတူရင္ ေပါင္းစည္းဖို႔ခက္တယ္ တဲ႔။

ပုေခယီဆိုေတာ႔ ပုေခယီေပါ႔


(ယဥ္ေက်းမႈမွ မတူတာ၊ ထမ္းဆိုလည္း ထမ္းလိုက္ေပါ႔)

ထိုင္ဝမ္က ၿပီးကာစ ဧရာမေက်ာင္းသစ္ႀကီးထဲမွာ (ေစ႔ေစ႔စပ္စပ္ၾကည့္မယ္ဆို တစ္ပတ္အတြင္း မၿပီးဘူးဆိုပဲ၊ ႀကီးတာကေတာ႔ တကယ္႔ကို ႀကီးတာ) ပန္ခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ေတြ႔ရတယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ မိဘေက်းဇူးဆပ္ခန္းအေၾကာင္း ေရးထားတာပါ။ မိခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးကို ဆပ္တဲ႔အခန္းမွာ မယ္ေတာ္မိနတ္သားကို အဘိဓမၼာတရားေဟာၾကားပုံပါတယ္။ ဒါက ေထရဝါဒနဲ႔ မကြဲျပားဘူး။
ဖခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးကို ဆပ္တဲ႔အခန္းမွာေတာ႔ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးရဲ႕ ရုပ္အေလာင္းကိုမီးသၿဂၤိၤဳဟ္ဖို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပခုံးနဲ႔ထမ္းၿပီး သယ္လာ တာေတြ႔ရပါတယ္။ အားနဲ႔မာန္နဲ႔ပဲ။
ေက်ာင္း ဥကၠ႒က (သူကလည္း သီဟိုဠ္၊ ကလနီယတကၠသိုလ္ ေဒါက္တာ ဘြဲ႔ေတာ႔ရၿပီးသား၊ နာမည္ေရွ႕ ေဒါက္တာတပ္တာေတာ႔ မေတြ႔မိဘူး)
"ေဟ႔ လာၾကည့္ၾက၊ တို႔ ေထရဝါဒမွာ မေတြ႔ရဘူး" တဲ႔၊ ၿပဳံးစိစိနဲ႔။
"ဘေႏၲ၊ ဘယ္လို သေဘာရသလဲ" လွည့္ေမးေနလို႔
"ယဥ္ေက်းမႈမွ မတူတာ၊ ထမ္းဆိုလည္း ထမ္းလိုက္ေပါ႔" လို႔ပဲ ေျဖလိုက္တယ္။
ဒီေတာ႔ သူအၿပဳံးက "ဟား ဟား ဟား" ျဖစ္သြားေရာ။
သူေရာကိုယ္ေရာ ဓာတ္ပုံရိုက္မယ္လုပ္ေတာ႔ ဓာတ္ပုံမရိုက္ရ ဆိုတဲ႔ သေကၤတကို သြားေတြ႔ရတယ္။ ဒါနဲ႔ မရိုက္ရ၊ ပုံ မတင္ရေတာ႔ဘူး။
အင္း ပုေခယီဆိုေတာ႔လည္း ပုေခယီေပါ႔ေလ၊ ဟုတ္ဘူးလား။

ျမင္ခ်င္တယ္ ဒီမာရီယားနဲ႔ေဒၚစု


ပုံရိပ္တစ္

ထုံးျဖဴျဖဴစည္းေၾကာင္းေလး မေက်ာ္ခင္၊ အနက္ေရာင္ဝတ္စုံနဲလူႀကီးရဲ႕ တံပိုး ခရာသံ မညံခင္အထိ ဇာဘာလက္တာနဲ႔ဒီမာရီယား၊ အေဂြးရိုးနဲ႔ ရိုဂ်ိဳ (ရိုဟို)တို႔ဟာ ပခုံးေတြဖက္ၾကမယ္၊ ေခါင္းေတြပုတ္ၾကမယ္။ ဂ်ာမဏီရဲ႕လက္ခ်က္နဲ႔ ဘာသာေဗ ဒတူမ်က္ရည္ေတြ အတူတူက်ခဲ႔တာမဟုတ္လား။ အဲ ဒါေပမဲ႔ ထုံးျဖဴျဖဴစည္းေၾကာင္းေလးကို ေက်ာ္လိုက္တာနဲ႔႔ လက္သီးေတြက်စ္က်စ္ဆုတ္၊ ခရာမႈတ္လိုက္တာနဲ႔ အျပန္အလွန္ သတ္ၾကပုတ္ၾကေတာ႔မယ္။ သူတို႔ မုန္းလို႔ မဟုတ္ၾကဘူး။ မုန္းလည္းမမုန္းမိၾကပါေစနဲ႔။ အနီေရာင္ေကာင္းကင္ကို ဒီ မာရီယားကဦးေဆာင္လာမွာျဖစ္သလို အျပာေရာင္ပင္လယ္မွာ အေဂြးရိုးက ပဲ႔ကိုင္ရြက္လႊင္႔လာလိမ္႔မယ္။ ဒီပြဲမ်ိဳးမွာ ဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွွ ဒီမာရီယားတစ္ေယာက္ အရန္ခုံေပၚေရာက္မေနအပ္ဘူး။

ပုံရိပ္ႏွစ္

စီနီယာဘုရွ္ကို ကလင္တန္က အလဲထိုးတယ္၊ ကလင္တန္ကိုေတာ ဂ်ဴနီယာ ဘုရွ္က လက္စားေခ်တယ္။ မေျပႏိုင္ေတာ႔မယ္႔ ရန္ညိဳးေတြနဲ႔ ရန္သူေတာ္ ႀကီးေတြလိုပဲ။ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ဆန္(ကေလးကလားေတြ မပါခဲ႔ဘူး) ေဆာ္ၾက၊ ကေလာ္ၾကေတြကလည္း သတင္းစာေစာင္ေရေတြ တဟုန္ထိုးတက္သည္အထိ။ နိယာမနဲ႔အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေတာ႔ ရႉံးလိုက္ ႏိုင္လိုက္။ ဒါေပမဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးကိစၥနဲ႔ႀကဳံလာေတာ႔ ကလင္တန္က ဘုရွ္ႏွစ္ေယာက္ေနာက္မွာ၊ ဘုရွ္ႏွစ္ေယာက္က ကလင္တန္ေနာက္မွာ။ သေရာ္ေတာ္ေတာ္၊ ခနဲ႔တဲ႔တဲ႔အၿပဳံးေတြက ေအးခ်မ္းလို႔။ အဲ ၿပိဳင္တူေတာင္ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ အံေတြႀကိတ္လို႔။
ဦးသိန္းစိန္လား၊ ဦးေရႊမန္းလား၊ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ၂၀၁၅ ပြဲမွာ ေဒၚစုဟာ အရံထိုင္ခုံေပၚ ရွိမေနသင္႔ဘူး။ ရွိမေနရဘူး။ စြမ္းရင္ ရေအာင္တား။

ဟုတ္တယ္ ေရႊၿခံေရ.....
လူမုန္းမ်ားကာမွမ်ားေရာ ဒီေန႔ ျမင္ခ်င္တာက ဒီမာရီယားရဲ႕ လက္ညွိဳးလက္မ ကြင္းျပတဲ႔ ဝိုင္းဝိုင္းေလး၊ လာမယ္႔ႏွစ္မွာေတာ႔ ေလဒီရဲ႕ အၿပဳံးသန္႔သန္႔ လက္ေျမွာက္ျပမႈေလးပဲ။
သူတို႔ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင္႔ရၿပီး မ်ွမ်ွတတရႉံးသြားမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္သူကို ဂုဏ္ျပဳဖို႔၊ ရႉံးသူကို စာနာဖို႔ ေသြးေၾကာင္ေနမိမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ေလဒီေၾကာင္႔ တစ္ႏိုင္ငံလုးံ အစၥလာမ္မိုက္ဇ္သြားမယ္ဆိုတဲ႔ လူေျပာမ်ားေရာင္းကုန္တစ္ခုကို မဝယ္လိုက္မိလို႔ပါ။

ကထိန္အာနိသင္နဲ႔လူ့ယဥ္ေက်းမႈပဋိပကၡ


ကထိန္အာနိသင္နဲ႔လူ့ယဥ္ေက်းမႈပဋိပကၡကို ဘယ္လိုရေအာင္ဆက္သြယ္ သလဲေတာ႔မသိဘူးေပါ႔။
ညီေတာ္ရဟန္းတစ္ပါးက ဒီလိုဆိုေလရဲ႕....
".......လူ့ယဥ္ေက်းမႈက ကထိန္တရားေတြမွာ အေတာ္ေလးအသုံးဝင္ေနတယ္၊ သုံးပြဲေဟာၿပီးၿပီ"
သင္႔သလိုသာသုံးေတာ႔ ငါရွင္...
ဒါနဲ႔စကားမစပ္ နယူးကာဆယ္နဲ႔ လီဗာပူးလ္က ပထမပိုင္းမွာ ဂိုးမရွိသေရပဲ ၿမိဳ႕ဦးဆရာေတာ္။

We need a leader who makes decision.


1) If it went right, share with the entire Nation.
2) If it went wrong, take full responsibility, say sorry to the Nation, seek one more chance from the Nation to give him or her.
3) If the mistake what he or she made is too big, leave the position for another who can lead.

Only those who have self-respect can follow these rules.
How many do we have such leader?

အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အလွမ္းကြာတဲ႔ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ဘာသာျပန္ေပးလိုက္ပါ တယ္။
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ရဲတဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ကို က်ေနာ္တို႔လိုတယ္။ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ဟာ
၁။ သူ႔ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွန္သြားရင္ အဲဒီ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ရဲ႕အက်ိဳးရလဒ္ကို တစ္မ်ိဳး သားလုံးနဲ႔ မ်ွေဝႏိုင္ရမယ္။
၂။ သူ႔ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွားသြားရင္တာဝန္အျပည့္အဝယူရမယ္၊ ျပည္သူ ကို ေတာင္းပန္ႏိုင္ရမယ္၊ ေနာက္မမွားေအာင္ႀကိဳးစားပါမယ္ဆိုတဲ႔ကတိနဲ႔အတူ ဆက္လက္ႀကိဳးစားခြင္႔ျပဳဖို႔ တစ္မ်ိဳးသားလုံးဆီက ေတာင္းခံရမယ္။
၃။ ခြင္႔လႊတ္လို႔မရေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားတဲ႔အမွားမ်ိဳး ျပဳလုပ္မိရင္ ႏႈတ္ထြက္၊ စြမ္းႏိုင္သူကို ေခါင္းေဆာင္ခြင္႔ လႊဲေျပာင္းေပးရဲရမယ္။

ကိုယ္႔သိကၡာကို ေလးစားတဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြသာ ဒီက်င္႔ဝတ္ေတြကို လိုက္ နာႏိုင္တယ္။
အဲသလို ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး ဘယ္ႏွေယာက္ေလာက္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံထဲမွာ ရွိပါသလဲ။
(ရွိသူတိုင္းကို ႀကိဳဆိုပါတယ္)

Give her a chance!


The whole world know who she is. But no one has not known how good in politics she is yet.
Why don't we give her the chance that she truly deserves? Let her go, let she build her own team. Then let she run the country.

သိပၸံပညာကတိုက္ေတာ႔ သမၼာက်မ္းစာလည္း လႈပ္တယ္


၁၉၅၀ ခုႏွစ္ေတြအထိ လုံးဝလက္မခံခဲ႔႔႔တဲ႔ သိပၸံပညာရဲ႕ မဟာေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီ ကို အခု လက္ခံရစျပဳလာရပါၿပီ။ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးဖရန္စစ္က မဟာေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီဟာ ထာဝရဘုရားရွင္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို လုံးဝျငင္းပယ္တာမဟုတ္တဲ႔ အ တြက္ သမၼာက်မ္းစာနဲ႔ မဆန္႔က်င္ပါဘူူးလို႔ ေျပာၾကားသြားပါသတဲ႔။
ဒါဆိုရင္ မဟာေပါက္ကြဲမႈသီအိုရီနဲ႔ပူးတြဲပါလာမယ္႔ အီဗိုလူးရွင္းသီအိုရီကိုေတာ႔ လက္မခံဘူး(သို႔)လက္မခံေသးဘူးလို႔ဆိုလိုရာလည္း ေရာက္ေနပါတယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔ ခရစ္ယန္ဘာသာဝင္တြင္အေနနဲ႔ စိတ္မရွိေစခ်င္ပါ။ မဟာေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီကိုလည္း ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ေတြမတိုင္မီ ဒီလိုပဲ ျငင္းပယ္ခဲ႔တာပါ။






မဟာေပါက္ကြဲမႈသီအိုရီနဲ႔အီဗိုလူးရွင္းသီအိုရီကိုေပါင္းစပ္လိုက္ရင္ေတာ႔ ထာဝရ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဖန္ဆင္းမႈအခန္းက႑က၊ အစကတည္းက လူစင္စစ္ စတဲ႔အခန္း က႑က ေတာ္ေတာ္က်ဥ္းသြားၿပီး ေနရာ လုံးဝမရွိေတာ႔တာလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ပါ တယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးေရးမိတဲ႔အတြက္ အာရွတိုက္ရွိ ဆင္႔ပြားခရစ္ယန္ေတြကို (လိုအပ္ရင္) ေတာင္းပန္ပါတယ္။
မူလခရစ္ယန္ေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ဥေရာပတိုက္သားေတြအထဲမွေတာ႔ သူတို႔ခ်င္း ခြက္ခက္လန္ေအာင္ ဒီကိစၥကို ဒီေဘ႔(တ္)လုပ္ခဲ႔ၾက၊ လုပ္ေနၾကပါၿပီ။ ဒီအထဲမွာ ပါေမာကၡ Richard Dawkins ရဲ႕ "The God Delusion" က သိပၸံအဆန္ဆုံး၊ အသံအက်ယ္ဆုံးလို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဘက္ဆဲလားတစ္အုပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲဆိုဆို လူေကာင္းက လူေကာင္းပါ။ ခရူးေဆ႔စစ္ပြဲေတြၿပီးသြားကတည္းက ဥေရာပဟာ အၿငိမ္းခ်မ္းဆုံး၊ အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡအနည္းဆုံး နယ္ေျမပါ။