Home » All posts
ကြမ္းႀကဳိက္သူ၊ ေကာ္ဖီႀကဳိက္သူနဲ႔ ႀကံရည္ေရာင္းသူ
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး
- on 5/02/2014
- No comments
ေနပူပူေအာက္က သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္မွာ ကြမ္းမျပတ္ ဝါးတတ္သူ နဲ႔ ေကာ္ဖီ စြဲသူတို႔ဟာ ႀကံရည္ခဏထိုင္ေသာက္ရင္း သူတို႔ရဲ႕ ဒႆနေတြကို လူ႔ဘဝနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေဆြးေႏြးေနၾကတယ္။
ကြမ္းႀကဳိက္သူ။ ။ လူ႔ဘဝမွာ ဝန္းက်င္နဲ႔ သဟဇာတျဖစ္မႈက သိပ္အေရးပါ တယ္ဗ်။ ကြမ္းယာေလးတစ္ယာမွာေတာင္ ကြမ္းရြက္၊ ထုံး၊ ေဆး၊ ကြမ္းသီး အခ်ိဳးညီမွ စားလို႔ေကာင္းတယ္။
ေကာ္ဖီႀကဳိက္သူ။ ။ ဒါကေတာ႔ အျငင္းပြားစရာ မရွိပါဘူးဗ်ာ၊ ကြမ္းမွ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္မွာလည္း ေကာ္ဖီ၊ သၾကား၊ ႏြားႏို႔၊ ေရေႏြးထည့္မႈ ပမာဏ အားလုံးအခ်ိဳးညီမွ ေသာက္လို႔ေကာင္းတာပါ။
သူလုပ္ေနရတဲ႔အလုပ္ကို အေျခခံၿပီး သူတို႔ေျပာေနတာေတြကို ႀကံရည္ေရာင္းသူက နားမလည္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
ဒါနဲ႔ သူတို႔မွာထားတဲ႔ ႀကံရည္ႏွစ္ခြက္ကိုလာခ်ရင္း
"ဆရာတို႔ေဆြးေႏြးေနတဲ႔ ဒႆနေတြက သိပ္ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ႔ ႀကံရည္တစ္ခြက္မွာေတာ႔ ဝန္းက်င္အဲသေလာက္ က်ယ္စရာမလိုဘူး ထင္ တယ္ဗ်။ ႀကံရည္ခ်ိဳ၊ မခ်ိဳက ဘာနဲ႔မွ ညွိေန၊ ညီေနစရာမလိုပါဘူး။ ႀကံရင္႔ရင္၊ ႀကံမ်ိဳးေကာင္းရင္ ခ်ိဳတယ္၊ ႀကံ မရင္႔၊ ႀကံ မ်ိဳးမေကာင္းရင္ မခ်ိဳဘူး။ က်ေနာ္႔ ဆိုင္က ႀကံရင္႔ပဲ သုံးပါတယ္။ သုံးေဆာင္ၾကည့္ၾကပါအုံး"
အေရွ႕တိုင္းရဲ႕ Collectivism (သမဂၢဝါဒ)နဲ႔ အေနာက္တိုင္းရဲ႕ Individualism(ပုဂၢလိကဝါဒ) ဝါဒႏွစ္ခုကို ခံစားပုံေဖာ္မႈမ်ွသာပါ။
အေဖေတြကို ဘယ္သြားထားမလဲ
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ေဘာလံုး
- on 5/01/2014
- No comments
Atletico Madrid နည္းျပ Diego Simeone က ခ်ယ္လ္ဆီးကြင္းမွာ အိမ္ရွင္ ကို တစ္ဂိုး သုံးဂိုးနဲ႔အႏိုင္ရ၊ ရီယယ္နဲ႔ ခ်န္ပီယံလိဂ္ ဗိုလ္လုပြဲလက္မွတ္ ရ လိုက္တဲ႔ေနာက္ ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာလိုက္ပုံက အားလုံးကို အံ႔ဩတႀကီးျဖစ္ေစ ခဲ႔ပါတယ္။
သူ ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာလိုက္တာက အားကစားသမားေတြကို မဟုတ္ဘဲ အဲဒီ အားကစားသမားေတြကို ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ႔ အေမေတြကိုပါ။
“I want to congratulate the mothers of these players, because they gave them big balls to play like this."
အရင္းလိုက္တာက ေကာင္းပါတယ္။ ျပသနာက အေဖေတြကို ဘာလို႔မ်ား ခ်န္ထားခဲ႔ပါလိမ္႔ဆိုတာပါ။
သညကၡႏၶာ
in
3D ဘာသာေရး,
သီဟနာဒ
- on 5/01/2014
- No comments
ခႏၶာငါးပါးတြင္ အမ်ားအားျဖင္႔ သညကၡႏၶာကို ခပ္ေပါ႔ေပါ႔ သေဘာထားတတ္ ၾကပါသည္။ အမွန္မူ သညကၡႏၶာသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေတြးေခၚစဥ္းစားပုံ၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ပုံ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျငင္းဆန္ ေထာက္ခံပုံံေတြအားလုံးကို ပုံေဖာ္ေပးသည့္ ခႏၶာတစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။
သင္၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို သင္ကိုယ္တိုင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တာမဟုတ္၊ သင္၏ သညကၡႏၶာက ဆုံးျဖတ္ျခင္းသာျဖစ္၏။
ယေန႔ ျဖစ္ပြားေနသည့္ျပႆ နာမ်ားသည္ သညကၡႏၶာကို အစျပဳသည္။ ယုံခ်င္ယုံ၊ မယုယုံခ်င္ေန။ မယုံၾကည္လ်င္ သုေတသနျပဳရန္ လိုအပ္ေပသည္။ အရမ္းကာေရာ မျပဳမူသင္႔။ ဗုဒၶေဒသနာသည္သိပၸံကို မ်က္ကြယ္မျပဳ၊ သိပၸံကို ႀကိဳဆိုပူးေပါင္း၏။ ေလာကအရာမဝင္ဘဲ ေလာကုတၱရာ ေႂကြးေၾကာ္ျခင္းသည္ အ႒ကထာႏွင႔္ မဆန္႔က်င္ေသာ္လည္း ဗုဒၶမူရင္းစကားေတာ္ႏွင္႔ ညွိရန္ ခက္ခဲ လွသည္။
ပဋိပကၡသည္ သညကၡႏၶာမွာ အစျပဳ၍ သညကၡႏၶာမွာ အဆုံးသတ္၏။
(အေၾကာင္းသင္႔မွ သညကၡႏၶာ အေရးပါပံုကို ေရးပါမည္ ၊ေဝဒနကၡႏၶာ သေဘာလည္းပါမည္။)
ဝမ္းေျမာက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ သတင္း
in
ဘာသာေရးသတင္း
- on 4/30/2014
- No comments
ဆရာေတာ္ ဦးသဇၨနာ လကၤာရ (Satipatthana Meditation Centre) ေရးသားစီရင္ပုံႏွိပ္ေသာ ပါဠိသဒၵါသင္ယူမွဳ အေထာက္အကူျပဳ က်မ္းစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို သာသနေဝပုလႅ ေဖာင္ေဒးရွင္း(ဂ်ပန္) မွ ၂၀၁၄-ခု ႏွစ္ ဗုဒၶစာေပဆု ပထမဆု ႏွင့္ ဒုတိယဆု ခ်ီးျမွင့္လုိက္ေၾကာင္း သိရႈိရပါသည္။
(၁) သုခါဝေဗာဓနီ အလြယ္သင္ မစုိးရိမ္ပါဠိသဒၵါ (A Comprehensive Manual of Pāli Grammar)၊ ၂၀၁၁-ခုႏွစ္၊
(၂) နာမာ-ခ်ာတဂဏသေမၺာဓနီ (Noun Declension,Verb Conjugation Handbook and Basic Pāli Reader) အမည္ရိွ ပါဠိသဒၵါႏွင့္ တြဲဖက္သင္ က်မ္းစာ၊ ၂၀၁၂-ခုႏွစ္၊
ေပးပို႕သူ - မလတ္ (အဘိဓမၼာ အမွတ္စဥ္ ၂ - ၃)
Source: http://www.dhammadownload.com/dhammadownload-news-SayadawUThitzana.htm
ဘာသာစကားမွာ ေလာ႔ဂ်စ္ မရွိ
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ႏွစ္ျပားတန္ အေတြး
- on 4/30/2014
- No comments
ဥပမာ ရက္လည္၊ လလည္၊ ႏွစ္လည္။
လလည္က တစ္လျပည့္တဲ႔ေန႔၊ ႏွစ္လည္က တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ႔ေန႔။
ရက္လည္က တစ္ရက္ျပည့္တဲ႔ေန႔ မဟုတ္ဘူး၊ ၇ ရက္ျပည့္တဲ႔ေန႔။
ဘာသာစကားကို ေလာ႔ဂ်စ္နဲ႔ ကိုက္ခ်င္ေတာ႔ ၇ ရက္ျပည့္တဲ႔ေန႔ကိုပဲ (၇)ကို ခ်န္ထားၿပီး (၇ ရက္လည္အစား) ရက္လည္လို႔ ေခၚေဝၚေၾကာင္း ရွင္းျပလာ ၾကျပန္တယ္။
ဒါေပမဲ႔ ဒီသီအိုရီက လလည္၊ ႏွစ္လည္ကို ရွင္းျပလို႔ မရဘူး။ ရက္သုံးဆယ္လည္လို႔ မေခၚ၊ လလည္ပဲေခၚ။ ၁၂လလည္မေခၚ၊ ႏွစ္လည္ပဲေခၚ)
ေနာက္ၿပီး ၇ ရက္ကို တစ္ပတ္ေခၚတဲ႔အတြက္ ေလာ႔ဂ်စ္အလိုဆိုရင္ ရက္လည္မေခၚဘဲ ပတ္လည္လို႔ေခၚရမယ္႔သေဘာပဲ။
ဒီ ေဝါဟာရကို ဘာသာစကားက လက္မခံျပန္ဘူး။
ဒါက ျမန္မာစကား အခ်င္းခ်င္းပဲရွိေသးတာပါ။ အျခားဘာသာစကားကေန ျမန္မာဘာသာကိုျပန္ရင္ ဒီထက္ ရွဳပ္ေထြး ပါတယ္။
တကယ္က ဘာသာစကားဟာ ေလာ႔ဂ်စ္ထက္ နားလည္သေဘာေပါက္မႈကို ပိုၿပီး အေလးထားဟန္ရွိပါတယ္။
မေန႔က ေျပာမိသည့္ စကား
in
ဇင္ေဝေသာ္,
အမွတ္တရ
- on 4/28/2014
- No comments
သစၥာေစာင္႔သိမႈ သုံးမ်ိဳးရွိတယ္။
၁။ နယ္ပယ္က်ဥ္း (လူမ်ိဳး၊ လူမ်ိဳးစု၊ ေဒသစြဲစသည္)အေပၚ သစၥာေစာင္႔သိမႈ (Narrower Royalties) ။ ျပည္တြင္းေရး ပဋိပကၡေတြကို ျဖစ္ေစတယ္။
၂။ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေတာ္အေပၚ သစၥာေစာင္႔သိမႈ(Royalty to Nation State)။ ျပည္တြင္းေရး ပဋိပကၡေတြနည္းသြားေပမဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ပဋိပကၡက်န္ေနတတ္။
၃။ ႏိုင္ငံေရးအေပၚ သစၥာေစာင္႔သိမႈ(Political Royalty)။ သူက အက်ယ္ျပန္႔ဆုံးျဖစ္ၿပီး အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ပဋိပကၡကို အမ်ားႀကီး ေလ်ွာ႔ ခ်ႏိုင္တယ္။
(ဦးဝင္းတင္ဟာ ၃ အထိ ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းမိတယ္။)
(Ref: The Clash of Civilization)