စာဖတ္ခ်ိန္ မသိသူ

 ( Q ) Did they really say that?

1 ) စာဖတ္ခ်ိန္ မသိသူ
ဇနီးက လာျပီး စကားမေျပာေသးဘဲ သတင္းစာ၊ စာအုပ္ စတာေတြ ဖတ္ေနသူဟာ စာဖတ္ရမယ္႔ အခ်ိန္ကို တကယ္ မသိသူ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

2 ) တစ္ေယာက္တည္း ေနျခင္း
တစ္ေယာက္တည္း ေနရင္ သူမ်ားနဲ႔ ရန္ျဖစ္စရာ မလိုေတာ႔ပါ။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္လွ်ာကို ျပန္ကိုက္မိတဲ႔အ ႀကိမ္ေရ ကေတာ႔ တစ္ေယာက္တည္း ေနသူေတြမွာ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုအျဖစ္မ်ားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

3 ) အသံက်ယ္က်ယ္ေျပာ
ကမၻာ႔ စပ္စုမႈ ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔က သတင္းတစ္ပုဒ္ ထုတ္ျပန္ပါတယ္။ စကားကို က်ယ္က်ယ္ေျပာ ေျပာၾကပါ၊ စကား က်ယ္က်ယ္ေျပာသူမ်ား သူမ်ား ခိုး နားေထာင္တာကို မခံရေတာ႔ဘူး လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

4 ) အႏုနဲ႔ အၾကမ္း

အနံ႔အသက္ မေကာင္းသူ၊ အနံ႔အသက္ မေကာင္းတဲ႔ေနရာ၊ အနံ႔အသက္ မေကာင္းတဲ႔ေလ ေတြနားမွာ ေရာက္ေနရျပီဆိုရင္ ႏွာေခါင္းကို ပိတ္ထားျခင္း အသက္ေအာင္႔ထားျခင္းတို႔ထက္ အသက္ကို မွန္မွန္  ျပင္းျပင္းရွဴျခင္းက ပိုျပီး အနံ႔ဆိုးေရာဂါကို ကာကြယ္ေစႏိုင္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင္႔ ပန္းရနံ႔ ဟာ ေလၫွင္းနဲ႔ ပါလာမွသာ ရတတ္ျပီး မုန္တိုင္းထဲမွာ ပန္းရနံ႔  ဘယ္ေရာက္မွန္းမသိ ေပ်ာက္သြားသလိုပါပဲ လို႔ ထပ္ျပီး ယုတၱိေဗဒ နဲ႔ ရွင္းျပပါတယ္။

5 ) တို႔ကေတာ႔ ေအးေအး ေဆးေဆး ပဲ

ျမန္မာႏုိင္ငံရိွ " တို႔ကေတာ႔ ေအးေအး ေဆးေဆး ပဲ " အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကလည္း သတင္းတစ္ပုဒ္ ထုတ္ျပန္ပါတယ္။ ဘယ္အရာမဆို ေနာက္ဆုံး ေရာက္ေနတာ ေကာင္းပါတယ္ တဲ႔။  ေနာက္ဆုံး ေရာက္သူဟာ ဘယ္ေတာ႔မွ ေနာက္ကေန ေခ်ာင္း႐ိုက္တာ မခံရပါ၊ ( မသကာ ) မေက်နပ္ရင္ ကိုယ္ကသာ  ေခ်ာင္း႐ိုက္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

( A ) Yes, they did except No.2 and 4. All are English sayings from around the world.

(Posted on 11/06/2012)
ဇင္ေ၀ေသာ္
Zin Wai Thaw

စပါးရွဳံး၊ မန္စီးတီးရွဳံး


ဆန္းဒါးလင္းကို မန္စီးတီးရွဳံးေတာ႔ မန္စီးတီးနည္းျပမ်က္ႏွာႀကီးက ရြာကေရကန္ ေရခမ္းလို႔ ပတ္ၾကားအက္ေနသလိုႀကီး။
ကဲ လာခဲ႔၊ မန္ယူ အာဆင္နယ္။ ရွဳံးသူ ရြာကေရကန္ထဲ ကန္ခ်ရမယ္။
ဝင္းဂါးက ပေရာ္ဖက္ဆာဟန္။ မိုေယးက ဂ်စ္ကန္ကန္ေက်ာင္းသား။

November 11 at 12:06am

ၿပိဳင္တူတြန္းလ်ွင္ (တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ)


ဇြန္ပန္း႐ုံအနီး ႏြံနစ္ေနသည္
......................................
.......................................
ၿပိဳင္တူတြန္းလ်ွင္ ေရြ႕ႏိုင္ပါသည္။

ၿပိဳင္တူတြန္းလ်ွင္ အမွန္ ေရြ႕ႏိုင္ပါသလား။
ဖတ္ဖူးသည္႔ ဟာသေလးကို ေရးျပခ်င္ပါသည္။ ၿပိဳင္တူတြန္းတိုင္း မေရြ႕ပါ။
အားေကာင္းေမာင္းသန္ လူရြယ္ႏွစ္ေယာက္ အလြန္ႀကီးေလးေသာ ေသတၱာ ႀကီးကို ေ႐ႊ႕ေနၾကသည္။
ဇြန္ပန္း႐ုံအနီးမွာေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ အခန္းတံခါးေပါက္မွာျဖစ္ပါသည္။ ေခၽြး တစ္ေပါက္ေပါက္ က်ေနၾကေသာ္လည္း ေရတစ္ေပါက္ေလာက္ တိုက္စမ္းပါ လို႔ သူတို႔က ေျပာေၾကာင္းေတာ႔ စာထဲမွာ မပါပါ။
ၿပိဳင္တူတြန္းျခင္းႏွင္႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ သံသယရွိစရာမလိုပါ။
သူတို႔က ဝမ္း၊ တူး၊ သရီး ဟု သံတူေအာ္ၿပီး တြန္းေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေသတၱာႀကီးက မေရြ႕ပါ။
ေနာက္ဆုံး အခန္းအထဲမွာရွိသည္႔လူက လက္ေလ်ွာ႔ဟန္ျဖင္႔
"ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဒီ ေသတၱာႀကီးကို အျပင္ထုတ္လို႔ မရႏိုင္ေလာက္ေတာ႔ပါဘူး" ဆိုသည္။
ထိုအခါေရာက္မွ အခန္းအျပင္မွာရွိသည္႔လူက
"ေဟာဗ်ာ ငါက ေသတၱာႀကီးကို အတြင္းသြင္းေနတာမွတ္လို႔" ဆိုလိုက္သည္။
ၿပိဳင္တူတြန္းတိုင္း မေရြ႕ပါ။

စကားလုံးမ်ားႏွင္႔ စကားေျပာၾကည္႔ျခင္း


ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားကို စတင္ဖတ္ရွဳမိစဥ္ ထူးထူးဆန္းဆန္းေဝါဟာရ တခ်ိဳ႕ ကို ေတြ႔ရသည္။ ႀကိဳက္လည္းႀကိဳက္မိသည္။ ဥပမာ "ကိုယ္႔ ဒဏ္ရာကို လ်ွာနဲ႔လ်က္" ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေနာက္မွ သိရသည္က ဤစကားလုံး သည္ အဂၤလိပ္ အီဒီယံ (Licking one's wound) မွ တိုက္ရိုက္ ျပန္ဆို လိုက္ေသာ စကားျဖစ္ေနသည္။ စကားလုံးအသစ္ မဟုတ္။

ယေန႔ ကမၻာ႔ေရစီးေၾကာင္း၊ ကမၻာ႔ေရစီးေၾကာင္းဟု ေရစီးေၾကာင္း အေၾကာ င္း ေတာ္ေတာ္ေျပာေနၾကသည္။ "ကမၻာ႔ေရစီးေၾကာင္းထဲ ေရာက္သြားမွ" စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
ယင္းစကားကလည္း ဗုဒၶစာေပမွာ အထင္ကရ။ ေသာတာပႏၷ ျဖစ္သည္။ ဤ၌ မူရင္းအဓိပၸါယ္တူေသာ္လည္း ဖြင္႔ဆိုပုံေတာ႔ ကြာသည္။ ဓမၼေရစီး ထဲ ေရာက္သြားသူကို ျမန္မာလို ေသာတာပန္ဟု ေခၚၾက၏။ အဂၤလိပ္လို Stream-winner ဟု ဆိုသည္။
အေရးႀကီး၏။ ဖဲ႔ကပ္ကပ္ လုပ္မေနသင္႔။ ဓမၼေရစီးျဖစ္ျဖစ္၊ ကမၻာ႔ေရ စီးျ ဖစ္ျဖစ္ ေရစီးေၾကာင္းထဲ ေရာက္သြားမွ ဓမၼအရာဝင္၊ လူအရာဝင္သည္။
ယေန႔ ကမၻာမွာေတာ႔ ကမၻာ႔ေရစီးဟု သုံးၾကသည္။ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေ ပၚ ေရာက္သြားျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

ထိုအျပင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္႔ဦးမလား?
ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည္႔ေတာ႔ဘူးဆိုတာ တကယ္ အမွန္ပဲလား? ယုံလိုက္ရေတာ႔မွာလား? ဆိုသည္ ႔စ ကား ကလည္း တအုံ႔ေႏြးေႏြး ေရပန္းစားေနျပန္သည္။
ဒီ စကားကလည္း အထူးအဆန္းမဟုတ္၊ ဓမၼႏွင္႔ စပ္ရွက္ၿပီး ဘုရားရွင္ သုံးစြဲခဲ႔ သည္႔ စကားမ်ားသာျဖစ္သည္။ ၾကည္႔ပါ။
သကဒါဂါမိ၊ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္႔သူ (တစ္ႀကိမ္ထဲသာျဖစ္သည္၊ ႏွစ္ ႀကိမ္မျဖစ္သင္႔)။ Once Returner ဟု အဂၤလိပ္လိုဆိုသည္။

အနာဂါမိ၊ ေနာက္ေၾကာင္းလုံးဝ ျပန္မလွည္႔ေတာ႔သူ။ ဘဝတဏွာ ပို၍ပို၍ ပါးလ်လာျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ Non-Returner ဟု ဗိုလ္လိုဆိုသည္။

ေနာက္ဆုံးစကားက ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္ေရးဟူသည္ ဓမၼျဖင္႔ အဓမၼကို၊ သမၼာျဖင္႔ မိစၦာကို ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ျခင္းပင္။
အရဟတၱ ဟူသည္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (သို႔) ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ သြားသူဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
ဗုဒၶစာေပမွာေတာ႔ ကိေလသာေတာ္လွန္ေရး အဆုံးသတ္သြားသူ၊ ရဟႏၱာ ဟု ျမန္မာစာေပမွာရွိသည္။ အဂၤလိပ္ကေတာ႔ စကားလုံး ရွာမရေသာေၾကာင္႔ ထင္႔။ Arahat (သို႔) Arahant ဟု ပါဠိလို တိုက္ရိုက္ယူသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေတာ္လွန္ေရး ၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္သြားသူဟု အဓိပၸါယ္ရ သည္။

ဖာဂူဆန္


ဒီေန႔ ေစာေစာပြဲမရွိ။
ဖာဂူဆန္ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ကေတာ႔ ယူေကမွာ စံခ်ိန္ေတြေတာင္ က်ိဳးလို႔ တဲ႔။
ျပည္တြင္းက အားကစားဂ်ာနယ္ေတြ လက္မေႏွးေလာက္ဘူး ထင္တယ္။
သူ႔စာအုပ္ ဝယ္ၾကတာက မန္ယူ ပရိသတ္ထက္ အာဆင္နယ္နဲ႔ လီဗာပူးလ္ ပရိသတ္ေတြ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ။
အဖိုးႀကီးမရွိေတာ႔မွ သူတို႔က မန္ယူကို ငလုံး ဂ်င္ႏိုင္ ႏိုင္ေနၾကတာ။
မနက္ျဖန္မွာ အာဆင္နယ္ႏိုင္ရင္ေတာ႔ ဒါေသခ်ာတယ္။

November 9 at 9:07pm

Facebook ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ တဲ႔ (ေသေရာ)


ေနာက္ဆုံးထြက္္က္ ပိေတာက္ပြင္႔သစ္ မဂၢဇင္း၊ "ဒီေျမမွာ ငါတုိ႔ေျခရာေတြနဲ႔ လွပခဲ့" ေဆာင္းပါးမွာ ဆရာ( ) ေရးထားတဲ႔ စာပိုဒ္ေလးပါ။

"အင္တာနက္ဆုိတဲ့ကိစၥက ကေလကဝမွ သမၼတအထိ သြားပုပ္ေလလြင့္ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ေနရာ၊ အတုိ႔အေထာင္ အဖြအ႐ႈပ္၊ စကားလုံး ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ အစုတ္တုိ႔ မြစာႀကဲရာ ဖုန္းဆုိးေျမ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာတရား ကင္းပ၊ ဒိ႒ိတုိ႔ အာပတ္သင့္ရာ ဇရပ္၊ အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးခ်ဖုိ႔ စိတ္ကူးမရွိတဲ့ အား အားယားယား လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအခ်ိဳ႕အတြက္ ထင္ရာစုိင္း မူးယစ္ရမ္းကားႏုိင္ ရာ ေသတင္းကုပ္ပါပဲ။ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ၊ စံမရွိ၊ အယ္ဒီတာမရွိတဲ့ စာမ်က္ႏွာ မွာ ကဗ်ာအပုဒ္တစ္ေထာင္ ေရးလည္း သမုိင္းတင္လုိ႔ မရတဲ့ေနရာ၊ ဤအရာ ကုိ Facebook ဟု ေခၚသည္။" တဲ႔။

တစ္ကမၻာလုံးက ကမၻာေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးေတြ၊ ေလးစားစရာ ပုဂၢိဳလ္ေ တြ၊ ႏိုဘယ္လ္၊ မဘယ္လ္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြကအစ ကိုယ္ပိုင္ ေပ႔ဂ်္ေ လးေတြ ရွိၾကပါတယ္။
တကယ္က Facebook ဆိုတာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ မ်က္ႏွာလိုပါပဲ။ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး တူသလိုလိုနဲ႔ မတူၾကပါဘူး။
ဆရာ႔ေဆာင္းပါးက ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္းကို ျပန္လွန္သုံးသပ္ၿပီးေရးထားတဲ႔ ေဆာင္းပါးမို႔ မွတ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ Facebook အေပၚ သုံးသပ္လိုက္တဲ႔ သုံးသပ္မႈက စာေရးဆရာရဲ႕ သမိုင္းအေပၚသုံးသပ္မႈကို အနည္းငယ္ အားေလ်ာ႔သြားေစမွာကေတာ႔ အမွန္ပဲ။

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္ (လီကြမ္ယု)


အရင္လက ေတာင္းဆိုခဲ႔တဲ႔ စာဖတ္သူအျမင္ကို ၾကားခဲ႔ရၿပီးတဲ႔ေနာက္ "Smartest kids in the world" နဲ႔ လီကြမ္ယုရဲ႕ "လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့ အျမင္" ၾကားမွာ ဘယ္စာအုပ္ကို အရင္ကိုင္ရမလဲဆိုတာ ဆုံးျဖတ္လို႔ မရခဲ႔ ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ခြဲ၊ ဈာန္ခြဲၿပီး ႏွစ္အုပ္စလုံးကို ၿပိဳင္တူကိုင္လိုက္ပါတယ္။ Smartest kids in the world ကို အရင္ တင္လိုေပမဲ႔ လီကြမ္ယုရဲ႕ လူတစ္ေ ယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္ က အရင္တင္လို႔ရေအာင္ စာစီၿပီးတဲ႔အဆင္႔ကိုေရာက္ ၿပီး Smartest kids in the world ကေတာ႔ အဆင္သင္႔ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ဆိုလိုတာက လက္ေရးမူကေန ကြန္ျပဴတာစာလုံးအထိ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ဆိုလိုတာပါ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လီကြမ္းယုက တစ္ကမၻာ လုံးေျပာေန၊ ေစာင္႔ၾကည္႔ေနရတဲ႔ တရုတ္ျပည္အေၾကာင္းနဲ႔ စတင္ထားပါ တယ္။
သူ႕ရဲ႕ တရုတ္ျပည္အေပၚထားရွိတဲ႔ အျမင္ဟာ သုံးႏွစ္အတြင္းေလာက္မွာ အမ်ားႀကီးေျပာင္းလဲသြားတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ "Hard Truths" နဲ႔ "One Man's View of the World" စာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ၾကားကာလထဲမွာ ျဖစ္ ခဲ႔တာပါ။
အနာဂတ္ ေဟာကိန္းေတြမို႔ စာဖတ္သူရဲ႕ ခံယူခ်က္အေပၚမူတည္ၿပီး သေဘာမတူစရာ၊ အျငင္းပြားစရာေတြ ပါေနမယ္ဆိုတာကလည္း အေသ အခ်ာပါပဲ။ အထူးသျဖင္႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟာ တရုတ္ နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ဆင္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေလ႔လာသုံးသပ္ၾကည္႔ပါ။


လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္ (လီကြမ္ယု)
(အခန္း တစ္)


တ႐ုတ္ျပည္၊ ဗဟုိအားျပဳမူဝါဒ


လက္ရွိ တ႐ုတ္ျပည္နဲ႔ လာမယ့္ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ရဲ႕ တ႐ုတ္ျပည္အေၾကာင္းကုိ နားလည္ သေဘာေပါက္ဖုိ႔ဆုိရင္ သူတုိ႔ဟာ ဘယ္လုိလူမ်ိဳးေတြဆုိတာနဲ႔ သူ တုိ႔ဟာ ဘယ္လုိ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းလဲဆုိတာ အရင္ သေဘာေပါက္ထားဖုိ႔ လုိ အပ္ပါတနယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းငါးေထာင္ေလာက္ကတည္းက တ႐ုတ္ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ယုံၾကည္မႈဟာ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္က အားေကာင္းေနမွ ႏုိင္ငံလည္း လုံၿခံဳေအးခ်မ္းတယ္ ဆုိတာပါ။ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္က အားနည္းၿပီဆုိရင္ ႏုိင္ငံ လည္း ျပႆနာေပါင္းစုံနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရၿပီ။ လက္ရွိမွာလည္း အားေကာင္းတဲ့ ဗဟုိဦးစီးမႈေအာက္မွာ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ၾကြယ္ဝ ခ်မ္းသာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတုိင္း နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အဓိက မူဝါဒ ျဖစ္သလုိ ဒီမူဝါဒကလည္း ေရွးေရွးသမုိင္းေတြထဲမွာကုိပဲ စြဲစြဲၿမဲ ၿမဲ အျမစ္တြယ္ေနခဲ့ၿပီးသားပါ။ ဒီယုံၾကည္မႈနဲ႔ မူဝါဒက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ကြယ္ေ ပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

တခ်ိဳ႕ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြက သူတုိ႔ အေနာက္ယဥ္ေက်းမႈကုိ အေျခခံတဲ့ ဒီမုိကေရစီ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ထြန္းကားလာတာကုိ ျမင္ေတြ႔လုိၾကတယ္။ ဒါက ျဖစ္လာမယ္ မဟုတ္ဘူး။ အေမရိကန္ေတြ ယုံၾကည္ထားတာက လူ တစ္ေယာက္ မဲတစ္မဲ စနစ္ ဒီမုိကေရစီ မက်င့္သုံးဘဲ ႏုိင္ငံလည္း ေအာင္ျမင္ တုိးတက္လာမွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သမၼတနဲ႔ ပါလီမန္ အမတ္ေတြကုိလည္း ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ အၿမဲတန္း အေျပာင္းအလဲ လုပ္ၾကတယ္။ ဒါက သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ ကမၻာ့အျမင္ပါပဲ။ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဒီလုိ အစဥ္အလာမ်ိဳး ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဖူးဘူး။ တ႐ုတ္ျပည္ဆုိတာ ယဥ္ေက်းမႈမတူ၊ သမုိင္းမတူတဲ့ လူဦးေရ ၁.၃ ဘီလီယံ ရွိတဲ့ ဧရာမ ႏုိင္ငံႀကီးပဲ။ သူတုိ႔ လမ္းစဥ္နဲ႔ သူတုိ႔ပဲ ခရီးဆက္ၾကလိမ့္မယ္။

၂၀၁၁ - ေဆာင္ဦးေပါက္မွာ ဂြမ္ေပါင္ျပည္နယ္၊ ဝူကန္ (Wukan) ဆုိတဲ့ တံငါရြာမွာ မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီးေတြရဲ႕ လက္ခ်က္နဲ႔ လယ္သမားေတြ ယာေျမေတြ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ၾကရတယ္။ ကုမၸဏီႀကီးေတြက ေဒသဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ လက္ဝါး႐ုိက္ၿပီး လုပ္ ခဲ့ၾကတာ။ လယ္ေျမေတြ ေရာင္းလုိ႔ရတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ေတြအားလုံးက ကုမၸဏီႀကီးေတြနဲ႔ အရာရွိေတြရဲ႕ အိပ္ထဲပဲ ေရာက္သြားတယ္။ ၂၀၁၁ - ခု၊ စက္တင္ဘာလထဲမွာ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္မႈ စတင္ခဲ့တယ္။ အစမွာေတာ့ အလြန္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ရာဂဏန္းသာရွိတဲ့ လယ္သမားေတြပါ။ ဒီဇင္ဘာ လ လည္း ေရာက္ေရာ ဆႏၵျပမႈကုိ ႏွိမ္နင္းတဲ့ ရဲရဲ႕လက္ခ်က္ေၾကာင့္ လယ္ သမားတစ္ေယာက္ အသက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရာက စၿပီး ဒီအေရးအခင္းလည္း အႀကီး အက်ယ္ ေပါက္ကြဲထြက္သြားေတာ့တယ္။ ရက္အနည္းအငယ္ အတြင္းမွာပဲ လယ္သမားဦးေရ ႏွစ္ေသာင္းနီးပါးဟာ ဆႏၵေတြ ထုတ္ေဖာ္ျပလာၾကေတာ့ တယ္။

သူတုိ႔က ရြာမွာရွိေနတဲ့ အရာရွိေတြကုိ ေမာင္းထုတ္တယ္။ လမ္းေတြကုိ ပိတ္ ဆုိ႔တယ္။ ရရာ လက္နက္ေတြကုိလည္း ကုိင္ဆြဲလာၾကတယ္။ သူတုိ႔ေတာင္း ဆုိတာက သူတုိ႔လယ္ယာေျမေတြကုိ ျပန္ေပးဖုိ႔ပဲ။ တ႐ုတ္အစုိးရရဲ႕ သတင္း ဌာနေတြမွာ ဝူကန္အေရးအခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေမွာင္ခ်ထားေပမဲ့လုိ႔ အဲဒီမွာ ဘာေတြ ဘယ္လုိ ျဖစ္ပ်က္ေနတယ္ဆုိတာကုိ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြက အင္တာနက္နဲ႔ ႏုိင္ငံျခား သတင္းဌာနေတြက တဆင့္ ၾကားသိေနၾကရ တယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ဂြမ္ေဒါင္းျပည္နယ္ရဲ႕ လက္ေထာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မွဴးက ဝူကန္ရြာကုိ အေရာင္းဆင္း၊ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတဲ့ လယ္သမားေတြ နဲ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးၿပီး ျပႆနာကုိ ၿငိမ္းေအးေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့တယ္။
လယ္သမားေတြရဲ႕ ေတာင္းဆုိမႈက တရားမွ်တတယ္လုိ႔ အာဏာပုိင္ေတြက သေဘာေပါက္ လက္ခံခဲ့ၾကတယ္။ လယ္ယာေျမ တခ်ိဳ႕ကုိ ျပန္ေပး တယ္ ။ ေစာေစာက အဖမ္းခံထားရတဲ့ လယ္သမားေတြကုိ ျပန္လႊတ္တယ္။ အဲဒီေနာက္ လွ်ိဳ႕ဝွက္မဲေပးစနစ္နဲ႔ ေရြးေကာက္ပဲြ လုပ္ေပးလုိက္တယ္။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာ လူထုလႈပ္ရွားမႈ ေခါင္းေဆာင္က မဲအျပတ္နဲ႔ အႏုိင္ရရွိၿပီး သူပဲ ရြာသူႀကီး ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။

ဒီဝူကန္ရြာ အေရးအခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဒီမုိကေရစီ ကူးေျပာင္းမႈ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္လုိ႔ လူတခ်ိဳ႕က ေမွ်ာ္လင့္လာၾကေတာ့တယ္။
သတင္းေတြအရ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ တျခားေနရာေတြမွာလည္း အလားတူ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ရွိေနခဲ့တယ္ဆုိတာ သိရတယ္။ ဒါေတြကုိ ေထာက္႐ႈ႕ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ဗဟုိဦးစီးမႈစနစ္ အားေလ်ာ့လာေနၿပီလုိ႔ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေတြး ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္အမွန္တရားက ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ဘယ္ နည္းနဲ႔မွ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္အထိ ေရာက္မလာႏုိင္ဘူးဆုိတာပဲ။ ဒီအခ်က္ကုိ ဝူကန္ အေရးအခင္းက သက္ေသခံေနတယ္။ ဒီကိစၥ အေျခအေနမွန္ ကုိ ျပန္ေရာက္ဖုိ႔ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ အစုိးရက ဂြမ္ေဒါင္းျပည္နယ္ရဲ႕ ဒုတိယ အာဏာအရွိဆုံးလူကုိ ေစလႊတ္လုိက္တယ္။
ဝူကန္အေရးအခင္းကေန သခၤန္းစာႏွစ္ခု ဆြဲယူလုိ႔ရတယ္။
တစ္အေနနဲ႔ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴစ္ပါတီက သူတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ အာဏာကုိ လက္လႊတ္မခံဘူး။ ပါတီရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ အေျခအေနမွန္ကုိ ျပန္ေရာက္ေ အာင္ ထိန္းထားႏုိင္တယ္။
ႏွစ္ကေတာ့ ပါတီဟာ တည္ၿငိမ္မႈကုိ ရရွိေစဖုိ႔ သူတုိ႔အာဏာကုိ အေပ်ာ့လုိ တစ္မ်ိဳး၊ အမာလုိတစ္ဖုံ ေရာစပ္ သုံးစြဲေနတယ္ ဆုိတာပါ။

ျပႆနာတစ္ခု စတင္ဖုိ႔ အလားအလာ ရွိေနၿပီဆုိရင္ ဗဟုိအစုိးရက လက္ မေႏွးဘဲ ျပႆနာ သေႏၶတည္စ ကတည္းက ခင္တင္းတင္း ကုိင္တြယ္ ေျဖ ရွင္းေလ့ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီဆႏၵျပမႈမွာ လယ္သမားေတြဖက္ က လည္း ေဒသဆုိင္ရာ အက်င့္ပ်က္ အရာရွိေတြကုိပဲ ဆႏၵျပၾကတာ။ တကယ္ေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္မႈေတြဟာ အလြန္ ထင္သာျမင္သာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဝူကန္ရြာသားေတြဟာ ဒီကိစၥကုိ သတိ ရွိရွိနဲ႔ ဆႏၵျပေနၾကတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ သူတုိ႔ကုိင္ေဆာင္ထားတဲ့ ဆုိင္း ဘုတ္ေတြကုိ ၾကည့္ရင္ သူတုိ႔ဟာ ဗဟုိအစုိးရကုိ ေထာက္ခံတယ္။ သူတုိ႔ ကန္႔ကြက္တာက ေဒသဆုိင္ရာ အရာရွိေတြသာ ျဖစ္တယ္ဆုိ တာ ေတြ ႔ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။
တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြ ဆႏၵျပရင္ ဒီအတုိင္းပဲ ျပလာၾကတာ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီၿပီး ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ဗဟုိအစုိးရကုိ ဆႏၵျပေနတာဟာ သဲထဲေရသြန္သလုိပဲဆုိတာ သူ တုိ႔ သေဘာက္ေပါက္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔က ဗဟုိအစုိးရကုိ သစၥာရွိ ရွိ ေထာက္ခံၿပီး ေဒသတြင္းက အရာရွိေတြကုိပဲ ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပၾကေတာ့ တယ္။ တစ္ႏုိင္ငံလုံးကုိ သိမ္းပုိက္ႏုိင္ဖုိ႔အထိ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိရင္ ဗဟုိအစုိး ရကုိ ဆန္႔က်င့္ဖုိ႔လည္း လက္ေရွာင္ၾကတယ္။ တစ္ႏုိင္ငံလုံး သိမ္းပုိက္ႏုိင္ဖုိ႔ ဆုိတာကလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ေတာ္ေတာ္ မရွိတဲ့ကိစၥပါပဲ။
(ဆက္ရန္)

ဇင္ေဝေသာ္

ေက်ာင္းတြင္းမွတ္စု (ေယာဂီရဲ႕ ေလာ႔ဂ်စ္)


"အရွင္ဘုရားရယ္၊ လူအမ်ားစုကေတာ႔ က်န္းမာေရးအတြက္ ေန႔စဥ္ေလ႔ က်င္႔ခန္းေလးေတြလုပ္ဖို႔ထက္ တစ္ခုခုျဖစ္ၿပီဆိုေတာ႔မွ ဆရာဝန္ဆီ သြား ၊ ေဆးထိုးေဆးစား လုပ္ခ်င္ၾကတာပါ။ လြယ္တာကိုး။
ဘာသာေရးမွာလည္း အဲသလိုပါပဲ။ ေန႔စဥ္က်င္႔သုံးရမယ္႔ သတိပ႒ာန္ စတာေတြကို မက်င္႔ၾကပါဘူး။ ဒုကၡႀကံဳလာၿပီဆိုေတာ႔မွ ဘုရားေရွ႕ေရာက္၊ ဆုေတြေတာင္း၊ ရဟန္းေတြဆီလာ၊ ဘလက္ဇင္းေတြ အလုပ္ခိုင္းတတ္ၾက တာပါ။ ဒါကလည္း လြယ္တာကုိး"

သူ႕စကားကို ၾကားလိုက္ရၿပီး ဒီ တ႐ုတ္က မေခပါလားဟု ေတြးမိကာ သူ႕ကိုလည္း ေခသူမဟုတ္ စာရင္းထဲ အျမန္ထည္႔ထားလိုက္ရေတာ႔သည္။

ဆယ္ပါးရယ္ဘြယ္၊ မွတ္ေၾကာင္းသြယ္ပိမ့္


(၁) ဥာဏ္က်ယ္ပါလ်က္၊ ပြဲလည္ခ်က္ဝယ္၊ ႏႈတ္ထြက္ယြင္းပါး၊ ဖြင္ဆိုမွားအံ့၊
(၂ ) ခစားသူမွာ၊ သူလိုရာသို႔ လိုက္နာရလ်က္၊ မာနတက္အံ့၊
(၃) လကၡဏာမဲ့၊ ခ်ဳိ႕တဲ့ဥစၥာ၊ ဆင္းရဲစြာလ်က္၊ ကာမဂုဏ္မႈ၊ လံု႔လျပဳအံ့၊
(၄) ျပီးထုထပ္ပြား၊ ဥစၥာမ်ားလ်က္၊ မိုက္အားဖံုးလြမ္း၊ မေပးကမ္းပဲ၊ ဒါန နည္းအံ့၊
(၅) ျငိမ္းခ်မ္းသာယာ၊ ေနရပါလ်က္၊ သူမ်ားမွီေန၊ ခစားေနအံ့၊
(၆) သားေရေလ်ာ့ပါး၊ အိုပါျငားလည္း၊ တရားမဂ္ဖိုလ္၊ မမွီခိုအံ့၊
(၇) ရန္ျပိဳပယ္လွစ္၊ ျပည့္ရွင္ျဖစ္လ်က္၊ မူညစ္ဆိုးႏြမ္း၊ မူးမတ္သြမ္းႏွင့္၊ ခ်စ္ကၽြမ္းဝင္ဝင္၊ ေရးတိုင္ပင္အံ့၊
(၈) သန္႔စင္ႏြယ္ဓာတ္၊ မ်ဳိးရိုးျမတ္လ်က္၊ အတတ္မသင္၊ နားဝင္မ ကၽြမ္း ၊ ေလာ္လီသြမ္းအံ့၊
(၉) မႏြမ္းဂုဏ္အင္။ ေယာက်ၤားစင္လ်က္၊ ခ်စ္ခင္စိုးပိုင္၊ မယားႏိုင္အံ့၊
(၁၀) သံုးဆိုင္ေဗဒင္၊ ကုန္စင္ေျမာက္ျမား၊ ထံုးႏွယ္ထြားသည္၊ ပုဏၰားျဖစ္ လ်က္၊ အက်င့္ပ်က္အံ့၊
ကန္႔ကြက္ျခားနား၊ ဤဆယ္ပါးကို၊ အမ်ားလူတြင္၊ ရယ္ဘြယ္ထင္သည္၊ သည့္ျပင္ရယ္ေဆး ရမည္ေဝး။

(ၾသဝါဒထူးပ်ဳိ႕၊ စိႏၱေက်ာ္သူဦးၾသ)

ဇင္ေဝေသာ္နဲ႔ ဆုထားမ်က္ခ်ယ္တို႔ ပြင္႔လႊာမ်ား အေၾကာင္း


နာဂေတာင္တန္း အသြယ္သြယ္ဆီ ေဝ႔ဝိုက္ဆင္းလာသည္႔ စာရာေမတိ ႏွင္း သက္ေလက ရက္စက္လြန္းလွ၏။
ေရာက္လာသူ ဧည္႔သည္တိုင္းကို လက္ေအးႀကီးျဖင္႔ ေထြးေပြ႔တတ္သည္႔ နာဂေတာင္ေန ငွက္ဖ်ားပိုးတို႔က စာနာမႈ ကင္းလြန္းလွ၏။
ထို ေသလုေမ်ာပါး ေန႔ရက္ေတြမ်ားမွာ ေႏြးေထြးသည္႔ ႏွလုံးသားမ်ားသာ မရွိခဲ႔ရင္ "ငါ႔" ကို ၃၁ ဘုံထဲ ဘယ္မွာ ရွာရမလဲ။ မသိ။


ထိုစဥ္ ေမြးကင္းစ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကို နာမည္ ေပးဖို႔ ရွိလာခဲ႔သည္။
အဂၤါသားနဲ႔ အဂၤါသမီးေလး။
အတတ္ႏိုင္ဆုံး အလွဆုံး ေရြးမိသည္။
ဇင္ေဝေသာ္နဲ႔ ဆုထားမ်က္ခ်ယ္။


"ဘဝမွာ အဆင္ေျပခိုက္ ေလေျပတိုင္း ပုေလြတစ္ေခ်ာင္းစီ ပါတယ္"
ေသလုေမ်ာပါး ေန႔ရက္မ်ားနဲ႔ ေက်းဇူးတရားမ်ာဆီ ေရာ္ရည္ရင္း ရွိၿပီးသား လူ အတန္ငယ္သိသည္႔ ကေလာင္ကို ခ်န္ခဲ႔ကာ ဇင္ေဝေသာ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး စြာ ေမြးဖြားလိုက္မိသည္။
အမည္ဆိုတာေတြကလည္း တကယ္ေတာ႔ ဘာဆို ဘာမွ မဟုတ္။
သို႔ေသာ္......