အီးေမးထဲက ေက်ာ္သူရဲ႕ လူမႈေရးသစၥာ (တဲ႔)


(ဒီစာရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကို ( ေက်ာ္သူ တကယ္ ေျပာ မေျပာ) မသိပါ။ ေက်ာ္သူ အေပၚထားတဲ႔ ေလးစားစိတ္ရယ္၊ ဘယ္သူကိုမွလည္း မထိခိုက္တာရယ္၊ အခ်က္အလက္ေတြကလည္း ကိုယ္သိရသေလာက္ မွန္ေနတာရယ္ေၾကာင္႔ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။)

အေမး႐ွိရင္ အေျဖ႐ွိရမယ္
ေက်ာ္သူ
ေအာက္တုုိဘာ ၃၊ ၂၀၁၃

ျမန္မာျပည္သူလူထုတို႔အတြက္ အနစ္နာခံ ေပးဆပ္ေနၾကသည္ဟု ကမၻာႏွ င့္ ျမန္မာမွာပါ ေျပာဆိုၿပီး အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဥပေဒ ေပၚေပါက္ လာေရးအတြက္ ႀကိဳးစားပမ္းစား အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေန ၾကေသာ အဖြဲ႔အစည္း (သို႔) အုပ္စုတစ္စုအတြင္း႐ွိ သူတို႔အား ကၽြန္ေတာ္ ေ မးျမန္းလုိသည္မွာ -

သင္တို႔သည္ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါး၏ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ အႏွစ္သာရကို သိ႐ွိပါသ လား ??

သင္တို႔သည္ ေရာဂါေဝဒနာ ခံစားေနသူတစ္ဦးအား ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ကယ္တင္ဖူးပါသလား ??

သင္တို႔သည္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေလး တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား အသိပညာ၊ အတတ္ပညာရပ္ မ်ားအား ဆံုးခန္းတိုင္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးဖူးပါသလား ??

သင္တို႔သည္ ကြယ္လြန္သြားသူတစ္ဦး၏ နာေရးကိစၥရပ္အား ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ထမ္းပိုး သၿဂႋဳဟ္ေပးမႈ လုပ္ေဆာင္ေပးဖူးပါသလား ??

သင္တို႔သည္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးေၾကာင့္ ဒုကၡပင္လယ္ႀကီးထဲမွာ နစ္မြန္းေန သူ အေပါင္းတို႔အား ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်သြားေရာက္၍ ထိထိမိမိ အားေပး ကူညီ လွဴဒါန္းမႈမ်ိဳး လုပ္ဖူးပါသလား ??

သင္တို႔သည္ ျမန္မာျပည္သူလူထုအေပါင္းအား ျမန္မာျပည္သူလူထုတုိ႔ လွဴ ဒါန္းထားေသာ အလွဴေငြ (ေငြေၾကး)တို႔ျဖင့္ “အမ်ားျပည္သူအတြက္ အမ်ားျ ပည္သူေကာင္းမႈ” ဟူ၍ ကိုယ္က်ိဳး မပါဘဲ လိပ္ျပာသန္႔စြာ ေပးဆပ္မႈမ်ိဳး လုပ္ ဖူးပါသလား ??

သင္တို႔သည္ မိမိတို႔ ကူညီလွဴဒါန္း ေဆာင္႐ြက္ေပးမႈ အေပါင္းတို႔အေပၚ ရဲဝ့ံ စြာ သစၥာဆို အမွ်ေပးေဝရဲပါသလား ??

သင္တို႔သည္ ဒုကၡေရာက္ ျပည္သူလူထုတုိ႔အား စြန္႔လႊတ္အနစ္နာ ခံ ေပး ဆပ္ေ နၾကေသာ လူမသိ သူမသိ မထင္မ႐ွား ျဗဟၼစိုရ္လူသားမ်ား (သို႔) လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔ငယ္မ်ားထံသို႔ သြားေရာက္ ေျခခ်ၿပီး သူတို႔ႏွင့္အတူ ထပ္တူခံစားဖူးပါသလား။

အထက္ပါ အခ်က္ (၈) ခ်က္လံုးျဖင့္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ အဖြဲ႔အစည္း (သို႔) အုပ္စု တစ္စုမွ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဥပေဒအား ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြး တင္ျပ မည္ဆိုပါက ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မေျပာလိုေတာ့ေပ။

ျမန္မာျပည္သူ/သားတို႔အတြက္၊ ျမန္မာ့ (ျပည္တြင္း) လူမႈေရး အဖြဲ႔အစည္း မ်ားအတြက္ ရင္ေလးစြာျဖင့္

လိပ္ျပာသန္႔စြာျဖင့္ လူမႈေရးသစၥာဆိုရဲတဲ့

ေက်ာ္သူ

လတ္တေလာ အေနအထား


လတ္တေလာ အေနအထား
ဝမ္းတစ္လုံးေကာင္းရင္ ေခါင္း မခဲဘူး တဲ႔။
ေခါင္းတစ္လုံး တကယ္ခဲရင္လည္း ဘာမွ မလုပ္ခ်င္ေတာ႔ဘူး။

မေန႔က အေနအထား
လူေတြက တစ္ခုခုယုံၾကည္ဖို႔ အေထာက္အထား အျပခိုင္းၾကတယ္။
တကယ္က အေထာက္အထားျပၿပီး လိမ္ညာမႈက ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိတယ္။

လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ အဓိပၸါယ္ျပန္္ဆိုမႈ အကြဲမ်ား


လူ႔အခြင့္အေရးအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကလြန္းလို႔ ကြ်န္ေတာ္လည္း လူ႔အခြင့္အေရးအေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာရွင္ေတြ  ကိုးကားတတ္ၾကတဲ့ ကုလသမဂၢပဋိဥာဥ္စာတမ္းကိုေတာ့ မကိုးကားေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုရင္ Human rights ဆိုတဲ့ ဒီစကားကို ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံမ်ားစြာက မတူကြဲျပားစြာ တန္ဖိုးသတ္မွတ္ေနၾကလို႔ပါ။

          ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအမ်ားစုျဖစ္တဲ့ႏိုင္ငံမို႔ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ စခ်င္ပါတယ္။ အေျခခံအက်ဆံုး ဗုဒၶဘာသာရဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး “စံ” က သတၱဝါတိုင္း ေဘးရန္၊ ဒဏ္ခတ္မႈကို ေၾကာက္ၾကတယ္ (သေဗၺ တသႏၱိ ဒႏၱႆ)၊ သတၱဝါတိုင္း ေသျခင္းတရားကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ဘူး (သေဗၺ ဘယႏၱိ မစၥဳေနာ)။ ဒီေတာ့ သူတပါးကို မထိပါးေစဖို႔ ၊ သူတပါးရဲ့အသက္ကို တန္ဖိုးထားဖို႔ လုိပါတယ္။

          ဟုတ္ပါၿပီ။ အေတာ္အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ မွာတမ္းလို႔ေျပာရင္ ရႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ ဒီမူဟာ တကမၻာလံုးနဲ႔ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္သြားၿပီလားလို႔ ေမးစရာရွိလာပါတယ္။ အေျဖက Yes နဲ႔ No ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဥပမာျပရရင္ အေနာက္ႏိုင္ငံက လူတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၊ တိရိစၦာန္ေတြရဲ့ အခြင့္အေရးကို အေလးထားေပမယ့္ ငါးမွ်ားျခင္း၊ ေတာလိုက္ျခင္းကိစၥေတြကို တစ္ခါတစ္ခါ ဝါသနာအရ အေပ်ာ္လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အခြင့္အေရးကုိ အဓိပၸါယ္ျပန္ဆိုမႈ ေျပာင္းရပါေတာ့မယ္။

          ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာနဲ႔ ႏွီးႏြယ္တဲ့ အာရွႏိုင္ငံေတြရဲ့ လူမႈေရး ကိုယ္က်င့္တရား “စံ” က ငါးပါးသီလလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ “စံ” ဟာ ေနာ္ေဝ၊ ဒိန္းမတ္၊ ဂ်ာမဏီနဲ႔ ေဟာ္လန္ စတဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ အံဝင္ခြင္က် မရွိႏိုင္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ပဥၥမေျမာက္ အရက္ေသစာဆိုတဲ့ ကိစၥပါပဲ။

          ဒီငါးပါးသီလထဲက အေရွ႕အာရွႏိုင္ငံေတြကို ဒုကၡေကာင္းေကာင္းေပးေနတာက ဒုတိယေျမာက္ ခိုးမႈ၊ လာဘ္စားမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္မႈပါပဲ။ ဒီမွာ တိုက္ရုိက္ဆန္႔က်င္ေနပါေတာ့တယ္။ ေနာ္ေဝတို႔၊ ဒိန္းမတ္တို႔မွာ ဘီယာစသည္ မေသာက္သူမရွိသေလာက္ ရွားသလို၊ သူခိုးလည္း မရွိသေလာက္ရွားပါတယ္။ ေမ့က်န္ရစ္တဲ့ ပစၥည္းေတြ လိပ္စာနဲ႔ ဖုန္းနံပါတ္ပါရင္ ရာႏႈံးျပည့္နီးပါး ျပန္ရတတ္ပါတယ္။ ျမန္မာစတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ အရက္ေသစာ ေသာက္သံုးမႈကို နံပါတ္တစ္ တရားခံလို႔ ေဟာေျပာေနၾကေပမယ့္၊ ခိုးယူလိမ္ညာမႈ အမဲကြက္က အေတာ္ဆိုးပါတယ္။ က်က်န္၊ ေမ့က်န္ခဲ့တဲ့ပစၥည္း ျပန္ရဖို႔က ရာႏႈံးေတာ္ေတာ္ နည္းပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကိုယ္က်င့္တရား တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္ အေရွ႕အေနာက္ကြဲေနတာကို ေတြ႔ရပါၿပီ။

          အေနာက္က ေသာက္တယ္၊ မခိုးဘူး။ အေရွ႕က မေသာက္ဘူး( အနည္းဆံုး မေသာက္ဘူး၊ မေကာင္းဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာၾကတယ္)၊ ပစၥည္းေမ့ထားခဲ့ရင္ေတာ့ ျပန္ရဖို႔ သိပ္မစဥ္းစားန႔ဲ။ ဒါပါပဲ။

          မူးယစ္ေဆးဝါးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး “စံ” ကို ထပ္ၾကည့္ရေအာင္။ စင္ကာပူႏိုင္ငံ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံသား ၾသစေတးလ်လူမ်ိဳး မူးယစ္ေဆးဝါးေတြနဲ႔အတူ လက္ပူးလက္ၾကပ္မိတယ္။ စင္ကာပူရဲ့ ဥပေဒအရ ေသဒဏ္ပါပဲ။ ဒါကို အေနာက္အုပ္စုက (အထူးသျဖင့္ ၾသစေတးလ်ပါ) ရက္စက္လြန္းတယ္၊ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေစာင္းငဲ့ၾကည့္သင့္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

          စင္ကာပူကလည္း အျခားေသာျပည္သူေတြရဲ့ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းရမႈ(လူ႔အခြင့္အေရးကို) ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ အေလွ်ာ့မေပးခဲ့ပါဘူး။

          လြန္ခဲ့တဲ့ငါးရက္ကပဲ အေမရိကား ေကာ္လိုရာဒိုက လူရမ္းကားက ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေနသူေတြကို ေသနတ္နဲ႔ပစ္သတ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေမရိကရဲ့ ေသနတ္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္လိုင္စင္ဆီ ျပန္ေရာက္သြားၾကျပန္တယ္။ အေမရိက ျပည္နယ္တစ္ခ်ိဳ႕မွာ သူ႔ကိုယ္သူကာကြယ္ဖို႔ (ဒါလည္း သူ႔အခြင့္အေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးပါပဲ) ေသနတ္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ ျပဳထားပါတယ္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ မ်က္လံုးမ်က္ဆန္ျပဴးေလာက္စရာ ဥပေဒပါ။

          ဒါေတြဟာ ေသနတ္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ေၾကာင့္လို႔ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သေဘာေပါက္ထားၾကတယ္။ ဒါကို အေမရိကန္ သုေတသနပညာရွင္ေတြက ျငင္းဆန္တယ္။ အၾကမ္းဖက္မယ့္သူက ေသနတ္ရွာမရရင္ ဗံုးစတဲ့ အျခားေသေစႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို သံုးမွာပဲတဲ့။ ေသနတ္အသစ္ဝယ္ယူလို႔ မရဘူးဆိုရင္ ခြင့္ျပဳၿပီးသား ေသနတ္အေဟာင္း မီလ်ံ (၂၀) ထဲက တစ္လက္လက္ကို ရေအာင္ယူမွာပဲတဲ့။ အေမရိကရဲ့ ေသနတ္ကိုင္ခြင့္လိုုင္စင္ေၾကာင့္လုိ႔ဆိုရင္ ၁၉၁၁- ခုက ဂ်ာမဏီမွာ ျဖစ္ပါြးခဲ့တဲ့ Ernst Wagner ရဲ့ သူ႔ဇနီးနဲ႔ ကေလးေလးေယာက္၊ အျခားၿမိဳ႕သားရွစ္ေယာက္ကို သတ္ပစ္ခဲ့တာကို ဘယ္လုိေျပာမလဲ။ ၁၉၈၀- ခုက ေတာင္ကိုးရီးယား ရဲအရာရွိက လူေပါင္း (၇၅) ေယာက္ကို သတ္ပစ္တာ၊ မႏွစ္က ေနာ္ေဝမွာ ျဖစ္ပြါးခဲ့တဲ့ Anders Breivik ရဲ့ ေႏြရာသီအပန္းေျဖစခန္းမွာ ဝင္ေရာက္ပစ္ခတ္ခဲ့မႈေတြေရာ ဘာေျပာၾကမလဲ- တဲ့။ သူတို႔ေျပာေတာ့လည္း ဟုတ္တုတ္တုတ္ပဲ မဟုတ္လား။

          အၾကမ္းဖက္မႈေတြဟာ ဗြီဒီယိုဂိမ္းေတြေၾကာင့္ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ကိုလည္း လက္မခံဘူး။ အၾကမ္းဖက္သူအမ်ားစုဟာ ဗီြဒီယိုဂိမ္းကစားတဲ့အရြယ္ထက္ ပိုႀကီးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကြန္ျပဴတာဖန္သားျပင္က ပစ္ခတ္မႈနဲ႔ အျပင္ကအၾကမ္းဖက္မႈဟာ ဘာမွဆက္စပ္လို႔မရဘူးတဲ့။ ဒါကို FBI ေတြကိုယ္တိုင္က ေၾကျငာတာပါ။

          ဒါဆိုရင္ တိုတိုတုပ္တုပ္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ဘာသာျပန္ဆုိမႈဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံေတြကို အေျခခံၿပီး ကြဲလြဲေနမွာပါပဲ။ လူ႔အခြင့္အေရး တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္ေတြလည္း တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ လံုးဝမတူႏိုင္ပါဘူး။

          ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္တြင္းေရးကို ျပန္သြားပါ့မယ္။

          ဥပမာ အတင္းအဓမၼ အလုပ္ၾကမ္းေစခိုင္းမႈ။ ဒါဟာ မေကာင္းဘူးလို႔ ေယဘုယ် “စံ” ေတြနဲ႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

          ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥမွာ စစ္တပ္နဲ႔ဝင္ထိန္းမႈ။ ဒီကိစၥမွာေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးစံေတြဟာ မတူႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ ေဝဖန္သူေတြက စစ္တပ္နဲ႔ေျဖရွင္းမႈဟာ မေကာင္းဘူးတဲ့။ ဒါဆို စစ္တပ္မပါရင္ ဘယ္လိုလဲ။ ဒီျပႆနာက ဘယ္အထိေရာက္သြားႏုိင္မလဲ။ ရိုဟင္ဂ်ာေတြရဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးကိုၾကည့္ရင္ က်န္တဲ့ျပည္သူလူထုရဲ့ ေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးကိုလည္း ၾကည့္ရပါေတာ့မယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးကို အစုိးရက တစ္ဖက္ဖက္ကိုကပ္ၿပီး ေျဖရွင္းရတတ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ သေဘာတူသူ၊ မတူသူေတြကေတာ့ ရွိေနမွာပဲ။

          ဗုဒၶဘာသာအဆံုးအမအရ-

          “မေကာင္းမႈ ေရွာင္၊ ေကာင္းမႈ ေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား” တဲ့။

          ရွင္းပါတယ္။ ဒါျဖင့္ မေကာင္းမႈဆိုတာ ဘာေတြလဲ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ မေကာင္းမႈလို႔ သတ္မွတ္ထားတာေတြအားလံုး တျခားလူမ်ိဳးေတြက လက္ခံႏိုင္ပါ့မလား။ ဒီေန႔ ျဖစ္ပြါးတတ္တဲ့ ဒန္ေဂးေရာဂါကို ၾကည့္ပါ။ ျခင္တမ်ိဳးေၾကာင့့္ ျဖစ္ရတာပါ။ အဲဒီျခင္ကိုသတ္မွဳဟာ မေကာင္းမွဳလား၊ ေကာင္းမွဳလား။ ဒုတ္ထမ္း၊ ဓါးထမ္းၿပီးသာ ျငင္းခံုၾကေပေတာ့။

          ဒီလိုပါပဲ။ “လူ႔အခြင့္အေရး” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ယူနီဗာဆယ္ဆိုင္ရာ တူညီတဲ့တန္ဖိုးေတြ ရွိႏိုင္သလို လူတစ္မ်ိဳးနဲ႔ တစ္မ်ိဳး၊ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု၊ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ မတူကြဲျပားေနတာလည္း အမ်ားႀကီးရွိေနမွာပါပဲ။ ဒီလိုမွ မရွိဘူးဆုိရင္ ႏိုင္ငံေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္အေျခခံဥပေဒဆိုတာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ကုလသမဂၢ ပဋိဥာဥ္စာတမ္းကိုပဲ ဂလိုဘယ္ဆိုင္ရာ အေျခခံဥပေဒအေနနဲ႔ က်င့္သံုးလိုက္ၾကေတာ့ေပါ့။ မရပါဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ရမွာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။

          အျခားႏိုင္ငံ၊ အျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြက လူ႔အခြင့္အေရးေပတံေတြယူလာၿပီး ဒီႏိုင္ငံ၊ ဒီအဖြဲ႔အစည္းရဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးကို တိုင္းတာေနၾကတာဟာ မမွားေပမယ့္ စဥ္းစားစရာေတာ့ ေကာင္းေနပါၿပီ။ မတူႏိုင္ပါဘူး။ အဲသလို တိုင္းတာျခင္းဟာ လက္ရွိလူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဓေလ့ထံုးစံေတြကို ခပ္ပါးပါး ေစာ္ကားေနသလိုေတာင္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ဂလိုဘယ္က်င့္သံုးလို႔ရတာရွိသလို မရတာေတြလည္း ရွိတတ္ေၾကာင္းေတာ့ ခပ္ဝါးဝါး သေဘာေပါက္မိပါတယ္။

          လူ႔အခြင့္အေရး ေယဘုယ် “စံ” ကို ကုလသမဂၢက ခ်မွတ္တယ္။

          အဲဒီ “စံ” ကို လူထုနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိေအာင္ ႏိုင္ငံအသီးသီးက ဘာသာျပန္ဆိုတယ္။

          မေကာင္းမွဳကို ေရွာင္လို႔ ဗုဒၶက မိန္႔တယ္။

          ဘယ္ဟာက မေကာင္းမွဳလည္းဆိုတာကို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြက ဆံုးျဖတ္တယ္။ တူတာ ရွိတယ္။ မတူတာ ရွိတယ္။ ငါးပါးသီလ၊ ဒုစရိုက္(၁၀) ပါးဆိုတာက ဗုဒၶဘာသာေတြ အတြက္ပဲ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ က်န္သူေတြက တစ္ခ်ိဳ႕လက္ခံ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ လက္မခံ။

          ထို႔အတူ အေနာက္ကလာတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာကိုလည္း…………။

 ဇင္ေဝေသာ္-
(27-Jul-2012)

ဗ်ည္း သုံးဆယ္႔သုံးလုံး ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ရမည္ (၂)


"စ" လုံး
"စ" လုံး ကိုေတာ႔ ေထာက္ခံပါသည္။ အဓိပၸါယ္လည္း လွပါသည္။ အစမွာ လုံးလုံးေလး (သို႔) စတင္ခ်ိန္မွာ စည္းစည္းလုံးလုံး ရွိၾကသည္ ဟုအဓိပၸါ ယ္ ေကာက္ယူႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပုံစံကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည္႔မိေတာ႔ မ်က္ေစာင္းထိုးေနဟန္ရွိသည္ကို စတင္ေတြ႔ရသည္။

"ဆ" လိမ္
သိပ္သေဘာမေတြ႔မိေတာ႔ပါ။ စ လို႔မွ ဘာမွ မၾကာေသးခင္ မုန္းႀကိဳးလိမ္လို႔ လိမ္လိမ္ေကာက္ေကာက္ျဖစ္လာသည္။ ထိုသို႔ မျဖစ္သင္႔ဟု ထင္ပါသည္။ "လုံး" ေနရာမွာ "လိမ္" သြားေသာကာလက ဘာမွ မၾကာလိုက္ပါ။ ေရးဟန္ အေနနဲ႔လည္း ေကြးေနေအာင္ "ခ" ေသာ "ခ" ေကြးႏွင္႔ ေတာ္ေတာ္တူေန သည္။
ထူးသည္က "ဆ" လိမ္က ေက်ာပိုးအိပ္ႀကီး ပါေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဘာေတြ ထည္႔ထားမွန္း မသိပါ။



"ဇ" ကြဲ
လိမ္ သြားၿပီဆိုလ်ွင္ အေျခအေနကို အကဲခတ္လို႔ ရသြားၿပီျဖစ္ပါသည္။ လိမ္ၿပီး မၾကာမီ သူသူ ငါငါ "ဇ" မ်ား ကြဲၾကေတာ႔သည္။ ေရးဟန္အားျဖင္႔ လည္း "ဇ" ကြဲသည္ ပုရြက္ဆိတ္ အကိုက္ခံထားရေသာ "ဂ" ငယ္ နဲ႔ ႔ေတာ္ေတာ္တူေနပါသည္။ မျဖစ္သင္႔ပါ။

"ဈ" မ်ဥ္းဆြဲ
မေကာင္းေတာ႔ပါ။ ကြဲၾက ၿပဲၾကၿပီး မ်ဥ္းမ်ား "စြဲ"လာၾက၊ "ဆြဲ"လာၾကသည္။ သူ႔မ်ဥ္း ကိုယ္႔မ်ဥ္းစသည္တို႔ျဖင္႔ သူသူငါငါ အတၱလည္း ကဲလာၾကေတာ ႔သည္။
ဗ်ည္းတစ္လုံးေရးရာမွာ ေပတံလိုေနသလိုလည္း ခံစားရပါသည္။ လုံးဝ မျဖစ္သင္႔ပါ။

"ည"
ဤမ်ွဆို စာရႉသူတို႔ သေဘာေပါက္ၿပီဟု ယူဆမိပါသည္။
"စ" လုံး။ အစမွာ စည္းစည္းလုံးလုံး ရွိၾကသည္။
"ဆ" လိမ္။ စ လို႔ မၾကာမီ မုန္းႀကိဳးလိမ္လို႔ လိမ္လိမ္ေကာက္ေကာက္ျဖစ္ လာသည္။
"ဇ" ကြဲ။ လိမ္ၿပီး မၾကာမီ သူသူ ငါငါ "ဇ" မ်ား ကြဲၾကေတာ႔သည္။
ထို႔ေနာက္ "ဈ" မ်ဥ္းဆြဲ။ ကြဲၾက ၿပဲၾကၿပီး သူ႔မ်ဥ္း ကိုယ္႔မ်ဥ္း ဆြဲလာၾကသည္။
ဒီေနာက္ ဘာရွိေသးသနည္း။
"ည" ေရာက္သြားပါေတာ႔သည္။
မီးကလည္း ပ်က္ေနသည္ ဆိုပါေတာ႔......?????

"ဋ၊ ဌ၊ ဍ၊ ဎ၊ ဏ" အုပ္စုကေတာ႔ က်ေနာ္႔ ဉာဏ္မမီေလာက္ေအာင္ ရွဳပ္ေ ထြးေသာ အုပ္စုျဖစ္ေနသျဖင္႔ လက္ေရွာင္လိုက္ပါသည္။ အျပင္မွာ ခ်ေရးပါ ဆိုလ်ွင္ ဤအုပ္စုကို မွန္ေအာင္ပင္ မေရးတတ္ပါ။ ကိုယ္မပိုင္ေသာ ဘာသာ ရပ္ကို လူလယ္၊ လူတတ္ ဝင္မလုပ္တာက စိတ္ မခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ ကြန္မင္႔မ်ား အႏၱရာယ္မွ ကင္းေဝးေစႏိုင္ပါသည္။ စိတ္ကူးေပါက္ရင္ ဆက္ပါမည္၊ မေပါက္ ရင္ မဆက္ပါ။ ဤမ်ွျဖင္႔ပင္ ဗ်ည္း သုံးဆယ္႔သုံးလုံး ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ကို ျပင္ကို ျပင္မွရမည္ ဆိုသည္က ေတာင္ႀကီးတစ္ေတာင္လုံး ေန႔ခ်င္းည ခ်င္း ေျမျပင္ညီျဖစ္သြားသလို သိသာလွၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

what " the rest of the world "


Recently a worldwide survey was conducted by the United Nations.
The question was: " What is your opinion on the food shortage in the rest of the world, please?"
The survey was a huge failure.
In Africa,they did not know what "food' meant.
In western Europe, they did not know what "shortage" meant.
In eastern Europe, they did not know what "opinion" meant.
In South America, they did not know what " please" meant.
And in the USA, they did not know what " the rest of the world " meant.
(The World Joke Book)

ဗ်ည္း သုံးဆယ္႔သုံးလုံး ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ျပင္ရမည္


"ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ရမယ္၊ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ရမယ္" ဆိုသည္႔ အသံမ်ား မၾကာခဏ ၾကားေနရပါသည္။ ျပင္ၾကပါ။ ျပင္သင္႔ပါသည္ ။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ၿပီးလ်ွင္ အျခားျပင္စရာ မ်ား စြာရွိေနေသးေၾကာင္းေတာ႔ သတိေပးခ်င္ပါသည္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ၿပီး လ်ွင္ ဒုတိယ အေရးအႀကီးဆုံးက ဗ်ည္း သုံးဆယ္႔သုံးလုံး ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ပါသည္။ အယ္လ္ဖာဘတ္ အခြင္႔အေရးႏွင္႔ လုံးဝ မညီၫြ တ္ပါ။ ျပင္ကို ျပင္ရပါမည္။ စိတ္ကူးေပါက္ခိုက္ အနည္းငယ္ တင္ျပခ်င္ပါ သည္။


"က" ႀကီး။
သူက ဗ်ည္းသုံးဆယ္႔သုံးလုံး၏ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါသည္။ ျပႆ နာက "က" ငယ္ ဆိုတာမရွိဘဲ သူတစ္ေယာက္ထဲ အလိုလို ႀကီးေနျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ "က" ငယ္ရွိလ်ွင္ "က" ႀကီးကို လက္ခံလို႔ရပါသည္။ ေရွ႕ဆုံးကမို႔ ႀကီး တာလား၊ အဓိပၸါယ္ မရွိပါ။ သူ႔ထက္ႀကီးက်ယ္၊ သူ႔ထက္ခန္းနား၊ သူ႔ထက္ အေရး ခက္ေသာ ဗ်ည္း မ်ားစြာရွိသည္။
ဥပမာ ဃ၊ ဋ၊ ဍ၊ ဏ၊ ဠ တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ေတာ္ရုံတန္ရုံလူ မွန္ေအာင္ မေရးတတ္ပါ။

"ခ" ေကြး
"ခ" ေကြးကလည္း အဆင္မေျပလွပါ။ ျမန္မာစာမွာ ေကြးေနေအာင္ "က" တယ္လို႔သာရွိပါသည္။ ျပႆနာက "ခ" ေကြး ေၾကာင္႔ ေကြးေနေအာင္ "ခ" သူမ်ား ေပၚေပါက္လာရသည္။ နိမိတ္မေကာင္းေသာ အကၡရာ ျဖစ္သည္။ "က" ႀကီးေနာက္လိုက္တို႔သည္ ေကြးေနေအာင္ "ခ" တတ္သည္႔ ေနာက္ လိုက္ ဒုတိယတန္းစား၊ အေခ်ာင္စားမ်ားျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။

"ဂ" ငယ္
"ဂ" ငယ္ကလည္း မစြံလွပါ။ "ဃ" ႀကီးေၾကာင္႔ ငယ္လိုက္ရတာဟု ဆိုရန္ ရွိေသာ္လည္း ေရးထုံးအရ "ဃ" ႀကီးနဲ႔ "ဂ" ငယ္ လုံးဝဆက္စပ္ဖို႔ ခက္ ပါသည္။ ပိုေဇးရွင္းအားျဖင္႔လည္း ပက္လက္နဲ ေမွာက္ရက္ ျဖစ္သည္။ သူႏွင္႔ ေဖာ္မက္တူသည္က "က" ႀကီးသာ ျဖစ္သည္။ "ဂ" ငယ္ဟူသည္ "က" ႀကီးတစ္ျခမ္းပဲ႔သာျဖစ္သည္။ တကၠနီကယ္တန္းျဖင္႔ စေမာ "က" (သို႔ ) "က" ငယ္ ဟုဆိုႏိုင္သည္။ ယခု ဤသို႔မဟုတ္ဘဲ သူနဲ႔ ဖဲမ္းမလီး မတူသည္႔ "ဃ" ႀကီး လက္ေအာက္ခံလုပ္ကာ "ဂ" ငယ္ ျဖစ္ေနရသည္။

"ဃ"
"ဃ"၏ ျဖစ္သင္႔ေသာအမည္က "ယ" ပ်က္ျဖစ္သည္။ ပုံစံ ပ်က္ေနေသာ "ယ" သာျဖစ္ပါသည္။

"င"
သူတစ္ေယာက္ထဲ အလိုလို ႀကီးေနေသာ "က" ႀကီး၊ ေကြးေနေအာင္ "ခ" ေသာ "ခ" ေကြး တို႔ အုပ္စု အဆုံးသတ္က "င" ျဖစ္ေနသည္။ အတၱသံပါသည္။ သူတပါးဆိုတာ မပါေတာ႔ဘဲ "င" (ငါ႔) ျဖစ္ေနသည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ ဆိုပါသည္။ ျပင္စရား မ်ားစြာ ရွိေနပါေသးသည္။ အလြန္ အေရးႀကီးလွပါသည္။ သို႔ မဟုတ္လ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အႀကီးအက်ယ္ ထိခိုက္လာေစႏိုင္ပါသည္။

အသြင္ကြဲ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ႀကီးႏွစ္ေယာက္


    NUS (National University of Singapore) တရားထိုင္သင္တန္းမွာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ေလးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔ ေနရာယူထားၾကသည္။ မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ေတာ့လည္း လူမ်ိဳးစံုသည္။ အျဖဴ၊ အမည္း၊ အဝါ အစံုပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ အာရွမ်က္ႏွာမ်ားျဖစ္သည္။ ျမန္မာေတာ့ ထိုႏွစ္က မေတြ႔မိ။
    ေရွ႕ဆံုးအတန္းမွာထိုင္ေနေသာ ေက်ာင္းသားေလးကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္အံၾသမိသည္။ သူက အီရန္ႏိုင္ငံသားျဖစ္သည္။ ယူရိုပီယံမ်ား၊ အေမရိကန္မ်ား တရားထိုင္တာကို မအံ့ၾသေသာ္လည္း အေရွ႕အလယ္ပိုင္း အီရန္လို ေက်ာင္းသားက တရားထိုင္တာကိုေတာ့ အံ့ၾသရမည္။
    ဒါနဲ႔ သူ႔ကို မင္းကေတာ့ “သိုးမည္း” ေလး ေနမွာေပါ့ကြာဟုဆိုခိုက္ အီရန္မွာလည္း S N Goenka ( Born: January 30, 1924, Mandalay, Myanmar ~Died: September 29, 2013 ) ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ဝိပႆနာတရားစခန္းမ်ားရွိေၾကာင္း၊ အီရန္းနီးယန္းတစ္ခ်ိဳ႕ တရားထိုင္ၾကေၾကာင္း၊ သူ႔မိဘမ်ားပင္ တရားစခန္းမ်ားဝင္တတ္ေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ့မွ ေတာ္ေတာ္ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္လိုက္ရသည္။ စစ္ပြဲေၾကာင့္ အီရတ္က လူသိမ်ားေသာ္လည္း အီရန္မ်ားက ဘာသာေရး၌ ပို၍ခိုင္မာၾကသည္။ မြတ္စလင္မဟုတ္ေသာ တိုးရစ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားပင္ ေခါင္းၿခံဳ၍ေနၾကရသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။



    ရွိေစ။ ဤသည္မွာ ဦးဂိုအင္ကာ၏ အစြမ္းပင္ျဖစ္သည္။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းသို႔ သာသနာျပဳရဟန္းၾကြေရာက္ေရးဟူသည္ အိပ္မက္ထဲမွာပင္ မလံုၿခံဳလွေပ။ ထိုအခါ သာမန္လူတို႔သာ သာသနာျပဳခြင့္ရေလေတာ့သည္။ ဦးဂိုအင္ကာက ဤကြက္လပ္ကိုအမွန္ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ခဲ့သည္။
    ကမၻာသုိ႔ ဝိပႆနာတရားျဖန္႔ခ်ီမႈအျပင္ ေမ့မရႏိုင္ေသာ ဦးဂိုအင္ကာ၏ သာသနာၿပဳကိစၥကား ပိဋကတ္သံုးပံုစီဒီမ်ား စီမံေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အိုင္တီေခတ္ႀကီးထဲ၌ တူတူတန္တန္စီးေျမာလို႔ရေအာင္ ဗုဒၶေဒသနာကို အိုင္တီေရးစီးထဲ ထိုးသြင္းေပးလိုုက္ေသာ ကုသိုလ္ထူးႀကီးပင္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အလြန္အေထာက္အကူျဖစ္ေသာ သာသနာၿပဳကိစၥႀကီးပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
    ျမန္မာ အကၡရာ၊ သီဟုိဠ္ အကၡရာ၊ ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား အကၡရာအျပင္ ကမၻာအတြက္ ရိုမင္အကၡရာပါ စီစဥ္ေပးလိုက္သည္။ ဗုဒၶဘာသာတေခတ္ေျပာင္းလိုက္ျခင္းဟုပင္ ဆိုခ်င္သည္။ ထိုစီဒီမ်ားေၾကာင့္ က်မ္းစာရွာေဖြရလြယ္သည္။ က်မ္းညႊန္းအကိုးအကားမ်ား ျပဆိုဖို႔လြယ္သည္။
    ဦးဂိုအင္ကာအေၾကာင္းကို စဥ္းစားခိုက္ ဦးဂိုအင္ကာကဲ့သို႔ပင္ ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာကို တေခတ္ေျပာင္းေပးႏိုင္ခဲ့ေသာ လူပုဂၢိဳလ္သာသနာျပဳႀကီးတစ္ေယာက္ ေခါင္းထဲေရာက္လာျပန္သည္။ ထိုသူကား-
    ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီး ရိုက္(စ္) ေဒးဗစ္ပင္(Thomas William Rhys Davids (12 May 1843 – 27 December 1922))  ျဖစ္သည္။ သူကေတာ့ လူမ်ားမသိေသးသည့္ ပါဠိဘာသာမွေန လူတိုင္းဖတ္လို႔ရေသာ အဂၤလိပ္သို႔ ဘာသာျပန္ဆိုေပးလိုက္ျခင္းပင္။ သို႔ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔ဖခင္က နာမည္ေက်ာ္ ဘာသာေရးဝန္ထမ္းႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။


    သူ၏ ပဏာမရည္ရြယ္ခ်က္က ခရစ္ယာန္က ဗုဒၶဘာသာထက္သာသည္ဟူေသာအခ်က္ကို ေထာက္ျပရန္သုေတသနျပဳျခင္းျဖစ္ၿပီး သူ၏ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုေတာ့ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ရွာေပ။ သို႔ေသာ္ ထို႔ထက္ျမင့္ျမတ္ေသာ ေအာင္ပန္းကိုေတာ့ သူရယူႏိုင္ခဲ့သည္။ သူ ဗုဒၶကို ေတြ႔ျမင္သြားေတာ့သည္။
    ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးဟာ ၁၈၀၁-ခုႏွစ္မွာ ပါဠိတက္(စ္) ဆိုဆိုက္(ရ)တီးကို တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး လူျဖဴမ်ားမသိေသးသည့္ ဗုဒၶဘာသာကို လူျဖဴမ်ားအၾကားေရာက္ေအာင္ အဂၤလိပ္ဟူေသာ မီဒီယာျဖင့္ စတင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သည္။ ယေန႔ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေနၾကေသာ အေမရိကန္၊ ယူရိုပီယံတိုင္းသည္ ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီး၏ ေက်းဇူးႏွင့္မကင္းၾကေပ။
    သူတို႔ႏွစ္ေယာက္၏ တူညီေသာအခ်က္မွာ သူတို႔ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သည္ဟူေသာ ကိစၥကို ေရွ႕တန္းတင္မထားၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဖတ္ၾကည့္ပါ။
    “Buddhist or not Buddhist, I have examined every one of the great religious systems of the world, and in none of them have I found anything to suppress in beauty and comprehensiveness.”
    “ ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ” ဟူေသာ စကားကို ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးက မၾကာမၾကာသံုးခဲ့ဟန္တူပါသည္။ ထို႔အတူ ဆရာႀကီးကလည္း တစ္ခါတရံ သူဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္မေျပာတတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားရွင္၏မက္ေဆ့(ခ်္)မ်ားကို ကမၻာျဖန္႔ရာ၌ သူတို႔ေလာက္ ထိေရာက္သူမရွိေသးပါ။ (လံုးဝမရွိေသးဟုပင္ ဆိုခ်င္သည္။)
    ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးကိုလည္းေကာင္း၊ ဆရာႀကီးကိုလည္းေကာင္း ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း တိုက္ရိုက္မေျပာၾကသည့္အတြက္ အားမလိုအားမရ ေဝဖန္သံမ်ား ၾကားခဲ့ရဖူးသည္။ တရားနည္းလမ္းသိပ္မက်ဟု ထင္သည္။ သူတို႔ က်င္လည္ရေသာဝန္းက်င္ႏွင့္ သူတို႔သာသနာျပဳေနရေသာ လူမ်ားကိုၾကည့္သင့္သည္။
    ထို႔အျပင္ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းေၾကာင္း၊ အက်ိဳးရွိေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္က ေရပက္မဝင္ေျပာေနျခင္းႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္သူတစ္ေယာက္က တစ္ခြန္းစ၊ ႏွစ္ခြန္းစ ခ်ီးမႊမ္းစကားေျပာျခင္းတို႔ မတူညီႏိုင္ေပ။ ဤသည္မွာ သူတို႔၏လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
    အီရန္လို၊ အီရတ္လို ႏိုင္ငံမ်ိဳး၌ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမမ်ားကို သင္ၾကားေပးခ်င္လို႔ပါဆိုလွ်င္ေတာ့ ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ အထမေျမာက္ရံုသာမက အသက္အႏၱရာယ္ပါ စိုးရိမ္ရႏိုင္သည္။
    ဓမၼကို သင္မည္၊ သဘာဝကို သင္မည္၊ သင္တို႔ ဝင္ေလ၊ ထြက္ေလကို သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ရႈမွတ္တတ္ဖို႔ သင္မည္ဟုဆိုေသာအခါ ထိုျပႆနာက အလိုလိုေျပလည္သြားေတာ့သည္။
    တစ္ခါက ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ (Buddhism) ဟူေသာ အမည္ကပင္ ဘုရားေပးခဲ့ေသာအမည္မဟုတ္၊ အေရးမႀကီးလွေပ။ ဘုရားေပးခဲ့သည္က လူေတြအတြက္ “ဓမၼ” သာျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ဓမၼႏွင့္ ဝိနယျဖစ္သည္။
    Buddhism သို႔မဟုတ္ Buddhist ဟူေသာအမည္သည္ ၁၈၀၁-ကမွ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးက သံုး၍ေပၚလာခဲ့ေသာ စကားလံုးျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္က တစ္ခါတစ္ခါ အရိယဓမၼဟုသံုးၿပီး၊ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ဓမၼ၊ဝိနယသာ သံုးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးက Buddhist or not Buddhist ဟု သံုးခဲ့ဟန္လည္း တူပါသည္။ အမည္သည္ အေရးမႀကီးလွ။
    မည္သို႔ျဖစ္ေစ- ကမၻာကိုျပန္႔ထြက္သြားေသာ ဘုရားရွင္၏ မက္ေဆ့ခ်္မ်ားက အမ်ားအားျဖင့္ ဤပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးႏွစ္ေယာက္ေၾကာင့္ပင္ဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။
    ဓမၼကို ျဖန္႔ေနသ၍ လူသိထင္ရွား ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေနရန္လည္း မလိုအပ္လွေပ။
    ဗုဒၶဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာဟု လူသိထင္ရွား ႀကံဳးဝါးေနေသာ္လည္း ဓမၼကို လက္ဆင့္မကမ္းႏိုင္ဘူးဆိုလွ်င္-
    ဘာကို ေရြးၾကမည္နည္း။
    ပါေမာကၡႀကီးက ဆက္ေျပာသည္-
    “----- The Noble Eightfold Path, and the Four Noble Truths of the Buddha.I am content to shape my life according to that path.”
    မဂၢင္ရွစ္ပါး၊ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္မ်ားႏွင့္အညီ ဘဝကိုု ပံုေဖာ္သြားခ်င္ပါသတဲ့။


သီဟနာဒ-
(မွတ္ခ်က္။ ။ ဆရာေတာ္မွ 23/3/2012 ေရးသားခဲ့ျပီး ကမ္းလက္တြင္ မတင္ျဖစ္ေသးေသာစာမူတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။ - admin)

ယူၾကမယ္လား? ဒီမယ္ ဓမၼ


အေရးမပါတဲ႔ ပညတ္ေတြ ထားခဲ႔
အဇၩတၱၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ ကြဲ႔
မြတ္စလင္က မြတ္စလင္ အတိုင္္းရွိေစ
ခရစ္ယန္ ခရစ္ယန္ အတိုင္္းရွိေစ
ဗုဒၶဘာသာက ဗုဒၶဘာသာက အတိုင္္းရွိေစ
ေလဘယ္ေျပာင္းကပ္ရုံနဲ႔ အဇၩတၱအၿငိမ္းဓာတ္က မခိုဝင္ဘူး။

ယူၾကမယ္လား
ဒီမယ္ ဓမၼ
ဝိပႆနာ ဓမၼ
(ေတာ္ေတာ္ႀကီး ၾကာမွ)
အဲ႔ဒါ
ဗုဒၶရဲ႕
ဓမၼ။

လူမ်ိဳးက ဓမၼလား
ဓမၼက လူမ်ိဳးလား
ဝတ္ရုံေတြက ဓမၼလား
ဓမၼက ဝတ္ရုံေတြလား
အနီ၊ အဝါ၊ အျပာ၊ မီးခိုး
ဒီဇိုင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းဝတ္ရုံနဲ႔
အဇၩတၱအၿငိမ္းဓာတ္ေအာက္ မေရာက္ႏိုင္ဘူး။

မလိုဘူး
လုံးဝ မလိုဘူး
လူျဖဴက လူျဖဴ
လူဝါက လူဝါ
လူညိဳက လူညိဳ
လူမည္းက လူမည္း
ဝတ္ရုံေတြနဲ႔ ေခါင္းေပၚက ဆံပင္
သင္ ႀကိဳက္သလို ရွိခြင္႔ ရွိတယ္။
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အၿငိမ္းဓာတ္ကို
လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အၿငိမ္းဓာတ္နဲ႔ ဖြဲ႔ စပ္မွရတယ္။

ယူၾကမယ္လား
ဒီမယ္ ဓမၼ
ဝိပႆနာ ဓမၼ
(ေတာ္ေတာ္ႀကီး ၾကာမွ)
အဲ႔ဒါ
ဗုဒၶရဲ႕
ဓမၼ။

ဓမၼဟာ သဘာဝကိုပဲ ကိုယ္စားျပဳတယ္
ဘယ္လူမ်ိဳးကိုမွ ကိုယ္စားမျပဳဘူး

ယူၾကမယ္လား
ဒီမယ္ ဓမၼ
ဝိပႆနာ ဓမၼ
(ေတာ္ေတာ္ႀကီး ၾကာမွ)
အဲ႔ဒါ
ဗုဒၶရဲ႕
ဓမၼ။
(ဆရာႀကီး ဦးဂိုအင္ကာ သို႔)

နယ္စည္းျဖတ္ မ်ဥ္းေျဖာင္႔


NUS (National University of Singapore) အပတ္စဥ္ တရားထိုင္ အ ခန္းေလးထဲမွာ ေရွ႕ဆုံးက ထိုင္တတ္ၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းလည္း ရွိ၊ အာရွ မ်က္ႏွာေပါက္လည္း မဟုတ္သည္႔ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ကို သတိ ထားမိသည္။ ေမးခြန္းမ်ား မၾကာခဏ ေမးတတ္ျခင္းေၾကာင္႔လည္း ပို၍ သတိထားမိျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖင္႔ ...တစ္ေန႔ ။ စိတ္ဝင္စားစြာ.......
"မင္း ဘယ္ႏိုင္ငံကလည္း"
"အီရန္ကပါ"

အံ႔ဩ ၾကည္ႏူးမိစြာ....
"မင္းေတာ႔ မိသားစုရဲ႕ သိုးမည္းေလး ျဖစ္ေနေတာ႔မွာပဲ"
"မျဖစ္ပါ။ မိဘမ်ားလည္း တရားပုံမွန္ ထိုင္ၾကပါတယ္၊ အီရန္မွာလည္း ရိပ္သာေတြ ရွိပါတယ္"

ပို၍ အံ႔ဩ ၾကည္ႏူးမိစြာ....
"မင္းရဲ႕ ပထမဆုံး တရားျပ ဆရာက"
"S.N Goenka ပါ"

သာဓုသံမ်ား ရင္မွာ ဆူညံစြာ.....
သူသည္ အသံလုံလုံျဖင္႔ နယ္စည္းျဖတ္သြားႏိုင္သည္႔ မ်ဥ္းေျဖာင္႔ႀကီး တစ္ေခ်ာင္း အမွန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

 

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ ဝင္ေရာက္ေျဖဆုိခြင့္ (စကၤာပူ)


ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတို႔...
ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၊ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန သာသနာေရးဦးစီးဌာန မွ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ အဘိဓမၼာ (ရိုးရိုး) ၊ အဘိဓမၼာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ႏွင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္စာေမးပြဲဆိုင္ရာ ၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကို မဂၤလာဝိဟာရေက်ာင္း (30 Jalan Eunos Singapore 419495) တြင္ ရယူႏုိင္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။

✍ စာေမးပြဲက်င္းပမည့္ရက္ ✍
အဘိဓမၼာပထမဆင့္ (ဒီဇင္ဘာလ (၁၃) ရက္၊ ေသာၾကာေန႔)
အဘိဓမၼာဒုတိယဆင့္ (ဒီဇင္ဘာလ (၁၄) ရက္၊ စေနေန႔)
အဘိဓမၼာတတိယဆင့္ (ဒီဇင္ဘာလ (၁၅) ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔)
စာေမးပြဲက်င္းပမည့္အခ်ိန္ ။ ။ စင္ကာပူစံေတာ္ခ်ိန္ မြန္းလြဲ ၁:၃၀ မွ ညေန ၅:၃၀ အထိ
က်င္းပမည့္ေနရာ ။ ။ မဂၤလာဝိဟာရေက်ာင္း ၊ ဒုတိယထပ္ ၊ Chew Quee Neo Hall

 
ေလွ်ာက္လႊာမ်ား
အဘိဓမၼာ ႏွင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ စာေမးပြဲေၾကျငာခ်က္
အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ ၀င္ခြင့္ေတာင္းပံုစံ
အဘိဓမၼာ (ရိုးရိုး)အဘိဓမၼာ (ဂုဏ္ထူးေဆာင္)၀ိသုဒၶိမဂ္ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္

ေျဖဆုိသူတစ္ဦးလွ်င္ ဝင္ခြင့္ေတာင္းခံလႊာႏွင့္ ဝင္ခြင့္ကဒ္ (၁)စုံ ျဖည့္ရပါမည္။

၀င္ခြင့္ေတာင္းခံလႊာ ၀င္ခြင့္ကဒ္
ေလွ်ာက္လႊာထုတ္ယူႏိုင္သည့္ေန႔ရက္ႏွင့္ အခ်ိန္
စေနေန႔ ။ ။ ညေန (၅း၀၀) နာရီမွ ည (၉း၀၀) အထိ
တနဂၤေႏြေန႔ ။ ။ ညေန (၅း၀၀) နာရီမွ ည (၉း၀၀) အထိ

ေဖာင္ျဖည့္ရာတြင္ လိုအပ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား
၁။ ေျဖဆိုမည့္သူအမည္
၂။ ေျဖဆိုမည့္သူ၏ အမ်ိဳးသားမွတ္ပံုတင္အမွတ္
၃။ ေျဖဆိုမည့္သူ အလုပ္အကိုင္
၄။ ေျဖဆိုမည့္သူ၏ အဘအမည္
၅။ ေျဖဆိုမည့္သူ၏ ေနရပ္လိပ္စာ အျပည့္အစံု (စကၤာပူလိပ္စာ)
၆။ သင္တန္းဆရာေတာ္အမည္ႏွင့္ သင္တန္းလိပ္စာ
၇။ ၂-လက္မပတ္လည္ ဓာတ္ပုံ (၄) ပုံ
(ဝင္ခြင့္ကဒ္တြင္ ဓာတ္ပုံႏွစ္ပုံကပ္၍ ဓာတ္ပုံအလြတ္ (၂) ပုံ၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ ေျဖဆုိမည့္သူ၏အမည္၊ အဘအမည္၊ ေျဖဆုိမည့္စားေမးပြဲကုိ ထင္ရွားစြာ ေရးသားေပးပို႔ရမည္။)

ေလွ်ာက္လႊာေနာက္ဆံုးအပ္ရမည့္ေန႔
ေအာက္တိုဘာ (၁၃) ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔ ည ၉း၀၀ နာရီ။


စံုစမ္းရန္

အရွင္ စကၠပါလ (8191 0822)
ကိုေဇာ္မ်ိဳးမင္း (9047 9374)

More information -Please visit www.abhidhammafoundation.org