အာ႐ွတန္ဖိုး ၃ ခု

၁။ လူ႕ အႀကိဳက္ နတ္လိုက္ႏိုင္ၿပီ သို႔ေသာ္
မေလးရွားႏိုင္ငံ ပီနန္ၿမိဳ႕ နားမွာ႐ိွတဲ႔ ေတာင္ကုန္းေပၚက The God of Wealth နတ္ေက်ာင္းမွာ စတင္ခဲ႔တာပါ။ လွပတဲ႔ ႐ွဳခင္းေတြကို တဝႀကီး ၾကည့္ႏိုင္ေပမယ္႔ ေရာက္လာသူတိုင္းကေတာ႔ ႐ွဳခင္းေတြထက္ ဂဏန္းေလးလံုး ရဖို႔ပဲ စိတ္ ဝင္စားၾကပါသတဲ႔။ လာတဲ႔လူဦးေရ မ်ားတာရယ္ ေရာက္လာသူတိုင္းကလည္း ဂဏန္းေလးလံုးပဲ ေတာင္းတာရယ္ေၾကာင္႔ ေက်ာင္းထဲက နတ္က လူ႕အလုိကို မလိုက္ႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဉာဏ္ႀကီးတဲ႔ ေဂါပက ဥကၠ႒က နတ္ရုပ္ေအာက္မွာ ဂဏန္းေလးလံုး ခလုပ္ႏွိပ္တိုင္း ရႏိုင္တဲ႔ ( Computerize )လွ်ပ္စစ္ ပစၥည္းေလး ထည့္ေပးထားလိုက္ပါတယ္။ နတ္ကို ကန္ေတာ႔၊ ၿပီးရင္ ခလုတ္ကိုႏိွပ္၊ ဂဏန္း ေလးလုံးရ။ မေလးတရုတ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ သေဘာက် ၾကတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ လူ႕ အႀကိဳက္ နတ္လိုက္ႏိုင္ၿပီ သို႔ေသာ္ အိုင္တီ အကူအညီ နဲ႔ လို႔ ဆိုရမွာပါ။

၂။ အိႏၵိယအႀကိဳက္ ဖီဖာ ( ကမာၻ႕ေဘာလုံး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ) မလိုက္ႏိုင္
၁၉၅၀ ခု ဝန္းက်င္ ကမၻာ႔ဖလားေဘာလုံးပြဲေတြ စတင္ စ တုန္းကပါ။ ေဘာလုံးပြဲေတြ ဒီေလာက္ ေခတ္ မစားေသးသလို ႏိုင္ငံေတြကလည္း ၀င္ၿပိဳင္ဖို႔ စိတ္ မဝင္စားၾကေသးပါဘူး။ အဲဒီေတာ႔ ၿဗိတိ႐ွ ငယ္ေမြးၿခံေပါက္ အိႏၵိယကို ကမာၻ႕ဖလားေဘာလုံး ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္ေရာက္ ၀င္ၿပိဳင္ဖို႔ ဖီဖာက ဖိတ္ၾကားခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အိႏၵိယက ေတာင္းဆိုတာကို မလိုက္ေလ်ာႏိုင္လ႔ုိ ဖီဖာ လက္ေလ်ာ႔ခဲရပါတယ္။ အိႏၵိယေတာင္းဆိုတာက တကယ္ေတာ႔ လြယ္လြယ္ေလးပါ။ " ေဘာလုံးကန္စဥ္ ဘယ္ အသင္းမွ ေဘာကန္ ဖိနပ္ မစီးရ၊ မဇၩိမသားတို႔လို ေျခ ဗလာ ျဖင္႔သာ ကစားရမည္ " တဲ႔။ ( ေ႐ႊဓူဝံ ကလည္း လက္အိပ္ႀကီးေတြ မပါဘဲ လက္ေဝွ႔ထိုးဖို႔ ဂ်မနီ မွာ စိန္ေခၚခဲ႔ပါေသးတယ္၊ တစ္ ကမာၻလုံး ေၾကာက္လုိ႔ ဘာသံမွ မထြက္ခဲ႔ပါဘူး )

၃။ လူ႕အႀကိဳက္ ပန္းပုဆရာလိုက္ႏိုင္ သို႔ေသာ္
ဒါကိုေတာ႔ မႏၲေလး၊ ရတနာပူရ ၿမိဳ႕ေတာ္ မႏၲေလးေတာင္ေျခ ဘိုးဘိုး ႀကီးဆီကို ျပန္သြားရပါမယ္။ ဉာဏ္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးတဲ႔ လူရည္လည္ တစ္ေယာက္က ေတာင္ေျခမွာ လူေတြ ကိုးကြယ္ဖို႔ ဘိုးေတာ္ရုပ္ တစ္ရုပ္ေလာက္ရိွရင္ ဘစ္စနစ္ အုိေက ေလာက္တယ္ ဆိုၿပီး နာမည္ႀကီး ပန္းပုဆရာထံ သြားၿပီး ဘိုးဘိုး ႀကီး ရုပ္တု ထုေပးဖို႔ အပ္ပါတယ္။ ဘိုးဘိုး ႀကီး ရုပ္တုက ဟုတ္ပါၿပီ ဘယ္ပံုစံ ထုရမွာလည္း ဆိုေတာ႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ျမင္မွ မျမင္ဖူးၾကတာ ဘယ္ သိၾကပါ႔မလဲ။ ဒါနဲ႔ အလုပ္လာအပ္တဲ႔လူက ဘယ္သူနဲ႔ တူတူ ဘိုးေတာ္ပံု ေပၚရင္ ၿပီးတာပဲ လို႔ ေျဖသတဲ႔။ ႀကံရာ မရတဲ႔ အဆုံး ပန္းပုဆရာက သူ႕ပံုကို မုတ္ဆိတ္ေမႊးတပ္ၿပီး ထုေပးလိုက္ေတာ႔တယ္။ အခုေတာ႔ ကားအသစ္ဝယ္လိ႔ု ေတာင္ေျခ ဘိုးဘိုး ႀကီးကို မျပမိရင္ ကားတိုက္မႈ ျဖစ္သတဲ႔။ အစပိုင္းေတာ႔ ပန္းပုဆရာက ရယ္ေနတာေပါ႔။( ေနာက္ပိုင္းေတာ႔ သူလည္း မရယ္ ႏိုင္ေတာ႔ဘူး၊ သူကားဝယ္ေတာ႔ သူကိုယ္တိုင္ ေတာင္ေျခက ဘိုးဘိုး ႀကီးဆီ သြားျပခဲ႔ရေသး သတဲ႔။ ဒါမွ အႏၲရာယ္ ကင္းမွာ မဟုတ္လား။) ဟား ဟား။

( ၃ က သီဟနာဒ မိန္႔တာပါ၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ ခ်မ္းသာႀကီး ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကာဘိဝံသ ဆီမွာ ဆန္း စာဝါ လိုက္ရင္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဩဝါဒကို မွတ္သား ခဲ႔ရတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကြင္းစ ကြင္းပိတ္ထဲက စာသားကေတာ႔ သူ ျဖည့္ထားတာ တဲ႔။ ရယ္သံကေတာ႔ သူနဲ႔ က်ေနာ္ရယ္လိုက္လို႔ ေပါင္းထြက္လာတဲ႔ ကို ေအာ္ပိုရိတ္ အသံပါ )


ဇင္ေ၀ေသာ္

"စာဖတ္သူ အသံ - ေပါက္တတ္ကရ မွ ေပါက္တတ္ကရ သို႔"

စာဖတ္သူ တစ္ေယာက္ထံမွ  ေပါက္တတ္ကရ အင္တာဗ်ဴး အတြက္ ေပါက္တတ္ကရ ျပန္စာတစ္ေဆာင္ ရရိွခဲ႔ပါတယ္။ နာမည္ကိုေတာ႔ မေျပာေတာ႔ပါ၊ သူမနာမည္ ခရစၥတယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္ၾကည္႔ပါ။

နံပါတ္(၁) ၾကက္ဥ အတု ထုတ္လုပ္ႏိုင္ျပီမွန္း မသိလို႔ ကိုလံဘတ္ စြန္႔စားခဲ့တာပါ။

နံပါတ္(၂) လူ႔အခြင္းအေရးေတာင္းဆိုတဲ့ ေခတ္မဟုတ္လို႔ ေဝႆႏၱရာက မိဖုရားကို လွဴလိုက္တာ၊ တကယ္ဆိုရင္  ေဝႆႏၱရာကို မိဖုရားက လွဴလိုက္ရမွာ။

နံပါတ္(၃) အမွန္ေတာ့ ေရသည္ေယာက်္ားဇာတ္လမ္းက လူေသ လူျဖစ္ဝါဒကို ျပေနတာ၊ ေရထမ္းေယာက္်ားဘဝက မင္းၾကီးၾကြလာတာကို စိတ္စဲြျပီး ေသေတာ့ သူလည္း ဘုရင္ျဖစ္လာတယ္ ကိုင္း ဘယ္ႏွယ့္ရွိစ။

နံပါတ္(၄) သိပ္လြယ္တာပဲ လြယ္လြန္းတာေတာင္ သူ႔ေလာက္ မလြယ္ဘူး၊ ပီအာရထားျပီးသား ဘဲတစ္ေဗြကို လက္ထပ္လိုက္ရင္ ျပီးေရာ။ ကဲ ....( တကယ္က ပန္ဒါလည္း ပီအာ ပဲေလ၊ ဘဲ အစားထိုးခ်င္ရင္ ေျပာပါတယ္ )

သရဲႀကီးလ ႏွင္႔ နံရံ၏ အျခားတစ္ဖက္ သုတၱန္

သရဲႀကီးလ ဟူသည္ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ား လူနာ ( လ ကို အေျခခံ တြက္ခ်က္ေသာ ) ျပကၡဒိန္၏ ၇ လေျမာက္ လ ျဖစ္သည္။ ( ယခု ႏွစ္အတြက္ ယခု လ ျဖစ္သည္ ) နံရံ၏ အျခားတစ္ဖက္ သုတၱန္ ဟူသည္ တိေရာကု႗ သုတ္တည္း။ ( တီရ ဟိုမွာဖက္၊ ကုဋ တံတိုင္း၊ နံရံ ) ဘုရင္ ဗိမၺိသာရ၏ ေဆြမ်ိဳး ၿပိတၱာမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာခဲ႔ေသာ သုတ္ ( သို႔ ) ဆာေနေသာ ၿပိတၱာ သရဲမ်ား ( Hungry ghosts ) ႐ိွသည္ဟု ေထာက္ခံထားေသာ သုတ္လည္း ျဖစ္သည္။

စာေပ၌ တိုက္႐ိုက္ မလာေသာ္လည္း သရဲႀကီးလ ရိွႏိုင္၏ ဟု ယုံၾကည္လိုက ယုံၾကည္လို႔ရသည္၊ မယုံၾကည္က မယုံဘဲလည္း ေနလို႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႕ ဘဝ ကတည္းက ဤ ( ၇ လေျမာက္ သရဲႀကီးလ )သညာကို စြဲစြဲ ၿမဲၿမဲ ယူထားလွ်င္ သရဲ ျဖစ္ရာ၌လည္း အခ်ိန္ သိပ္မၾကာေသးလွ်င္ ဤသညာက မေပ်ာက္ေလာက္ေသး ေပ။ ထို႔ေၾကာင္႔ မယုတ္ မလြန္ ရိွတန္ရာ၏ ဟုသာ ဆိုခ်င္သည္။ ကိစၥ မ႐ိွ။ ေဆြးေႏြးလိုသည္က လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳ ကိစၥ ျဖစ္သည္။ သေဘာ မတူလ်ႇင္ ခြင္႔လႊတ္ၾကပါေလာ႔။

လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ မိမိယဥ္ေက်းမႉကို ဇြတ္အတင္း မိတ္ဆက္ျခင္းထက္ သူ႕ ယဥ္ေက်းမႉထဲသို႔ ဘုရား အဆုံးအမ ထိုးထည္႔ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ႐ွင္းရန္လိုလမ္႔မည္။ လူမ်ိဳးတိုင္း၌ ယဥ္ေက်းမႉရိွ၏၊ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔က ယဥ္ေက်းမႉကို မလို ဘုရား အဆုံးအမသာ လို၏။ ဤအခ်က္ကို သေဘာ ေပါက္လ်ွင္ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳရာ၌ ပို၍ ခရီးေပါက္မည္ ထင္သည္။ ( ကိုယ္တိုင္လည္း ဘာမွေတာ႔ မဟုတ္ ) ဤ၌ ျပည္ပ သာသနာျပဳ ႏွင္႔ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳ မတူေၾကာင္း သတိထားသင္႔သည္။ ျပည္ပ သာသနာျပဳ ေအာက္၌ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ား ပါဝင္၏။



ပုဂံ သမိုင္းကို ၾကည္ရာ ရွင္ အရဟံေၾကာင္႔ ေထရဝါဒ သာသနာ ေရာက္သြားေသာ္လည္း ေ႐ွး႐ိုးစြဲ နတ္၊ တႏၱရ၊ မႏၱရ တို႔ မေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ႔။ ဘုရင္ အေနာ္ရထာက အတင္း အက်ပ္ မကိုင္တြယ္ေသာေၾကာင္႔ဟု သမိုင္းပညာ႐ွင္တို႔ ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဩဝါကမၽားက ရွင္အရဟံ ထံမွ ရသည္၊ ရွင္အရဟံက လမ္းၫႊန္လ်ွင္ ေထရဝါဒ သာသနာအေပၚ သည္းေခ်ခိုက္ေနေသာ ဘုရင္ အေနာ္ရထာက ရွင္အရဟံ၏ ဩဝါဒကို မေသြဖီ တန္ရာ။ သို႔ေသာ္ ( သို႔ေသာ္ေတြမ်ားေနၿပီ၊ သို႔ေသာ္ လိုေန၍ သုံးဦးအံ႔ ) ပညာျမင္႔လာလွ်င္ ကိုးကြယ္မႈလည္း ျမင္႔လာမည္ ဟု ၂၁ ရာစုဆန္ဆန္ ဘုရင္ အေနာ္ရထာသုံးသပ္ခဲ႔သည္။

ဆိုလိုသည္မွာ ေရွး႐ိုးစြဲ အသည္းခိုက္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို ေဒသနာႏွင္႔ လုံးလုံး လ်ားလ်ား မဆန္႔က်င္လ်ွင္ သာသနာျပဳတို႔ ကိုယ္တိုင္ကပင္ သူတို႔ ယဥ္ေက်းမႈကို ေဝဖန္ ပုတ္ခတ္ေနမည္႔အစား ေဒသနာႏွင္႔ ၫွိကာ ပို၍ အဓိပၸါယ္ရွိေသာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေအာင္ လမ္းၫႊန္တတ္ၾကသည္။ တ႐ုတ္တို႔ သရဲႀကီးကိစၥ ဆိုလွ်င္ အေနာ္ရထာ မဆိုထားႏွင္႔ အလြန္ ရက္စက္ေသာ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပင္ လက္ေျမွာက္ရသည္။ မရပါ။ ထို႔ေၾကာင္႔ အေနာ္ရထာမွန္သည္။ လူထု ႏွလုံးသားထဲက အစိမ္း အက်က္ နတ္တို႔ကို အေနာ္ရထာလည္း ဆြဲမထုတ္ႏိုင္။ သူတို႔ အသိဉာဏ္ကသာ ဆြဲထုတ္ ႏိုင္ေပမည္။ အတုယူလိုက ယူလို႔ရသည္။



တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ား လူနား ျပကၡဒိန္၏ ၇ လေျမာက္ လ ျဖစ္သည္႔ သရဲႀကီးလ ကိို သီဟိုဠ္ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက " စုေပါင္း ေရစက္ခ်ပြဲေတာ္- General Transferring of Merits " ဟု သုံးလိုက္သည္။ ဘာကိုမွ မီး႐ွိဳ႕ရန္မလို၊ ဘုရားဆြမ္းကပ္၊ သံဃာမ်ားကို ဆြမ္းကပ္ သကၤန္းလႉ၊ ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳ၊ ထိုထို ၿပိတၱာတို႔ကို ေရစက္ခ် အမွ်ေဝေပးၾက။ သံဃာေတာ္တို႔က တိေရာကု႗ သုတ္ကို ႐ြတ္ဘတ္ သရဇၩာယ္ေတာ္မူၾကသည္။ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားလည္း ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင္႔ ပ်က္ရယ္ျပဳ မခံရ၊ လူသားမ်ားလည္း ေဒသနာႏွင္႔အညီ ကုသိုလ္ ျပဳခြင္႔ရ၊ စာအုပ္ထဲမွာ ေလွာင္ပိတ္မိေနေသာ တိေရာကု႗ သုတ္လည္း သံဃာေတာ္တို႔ ႏႈတ္၊ ႏွလုံးသားထဲေရာက္၊ လူတို႔လည္း ပါဠိေတာ္ စစ္စစ္ နာၾကားခြင္႔ရ ( ႐ဟန္းစီ လူစီေသာ ဂါထာမဟုတ္၊ ဘုရားသီခဲ႔ေသာ ဂါထာ အစစ္မ်ား ဟု ဆိုလိုသည္ )။ အလြန္ ပညာပါၿပီး အလြန္လည္း ေက်းဇူးမ်ား၏။ တရုတ္မွာ၊ဂ်ပန္မွာ၊ အေမရိကန္မွာ၊ ျမန္မာမွာ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈမ်ားရိွၾက၏။ မတူၾက။ သို႔ေသာ္ ေဒသနာက တူ၏။ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ အဆုံးအမ က ေရွ႕က သြားမွ ခရီးတြင္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားက ေရွ႕ကသြားေနလွ်င္ ထိုဝန္ေၾကာင္႔ ေဒသနာပင္ တိုးအား ေလ်ာ႔သြားေတာ႔သည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက ငါးပါးသီလပဲ ယူမည္။ ဩကာသ ကိုေတာ႔ လိုက္ဆိုေနမည္ မဟုတ္ ဟူလို။

ဤစာျဖင္႔ ေက်းဇူ႐ွင္ ဆရာေတာ္ မဟာဝီရ အား ဦးၫြတ္ပါ၏။ တရုတ္သရဲ၊ ျမန္မာသရဲ၊ သူရဲေပါင္းစုံ တိေရာကု႗ သုတ္ကို နာၾကားခြင္႔ရၿပီး ကၽြတ္ လြတ္ၾကပါေစ။


သီဟနာဒ

နားဝင္မခ်ိဳ (၈) "လူေတာ္ေတြႏွင့္ အားနည္းခ်က္"

လီကြမ္းယုရဲ့ Hard Truths (to keep Singapore going) ထဲက သင့္ေတာ္မယ့္ အပိုင္းေတြကို ေရြးၿပီးဘာသာျပန္ထားတာပါ။ သူ႔အေတြးအေခၚ၊ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရင့္အရင္ စာအုပ္ေတြမွာ တခ်ိဳ႕ပါခဲ့ေပမယ့္ ဒီစာအုပ္ကေတာ့ လူငယ္ဂ်ာနယ္လစ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးျဖစ္ၿပီး အေမးအေျဖပံုစံဆိုေတာ့ ပိုၿပီးသြက္ေနတယ္လို႔ ခံစားရလုိ႔ပါ။ တစ္စံုတစ္ရာ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ့လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ဇင္ေ၀ေသာ္


ေမး ။     ။ လမ္းေခ်ာ္သြားေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးေတြပါလိမ့္။

ေျဖ ။    ။ ငါ့အလုပ္က လူငယ္အမတ္ေတြကို ကူညီေပးဖို႔ပဲ။ ငါက သိပ္အေရးမႀကီေတာ့ဘူး။ အမတ္ေတြေရြးရာမွာေတာ့ ငါနည္းနည္းပါတယ္။ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေတြျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ ဂိုေခ်ာက္ေတာင္ နဲ႔ လီရွန္လြန္းတို႔က ဝန္ႀကီးေတြေရြးခ်ယ္ရာမွာေတာ့ ငါလံုးဝမပါေတာ့ဘူး။ သူတို႔႔ပဲ ဆံုးျဖတ္တယ္။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ အေျခအေနေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ငါဝင္ေျပာဖူး တာေတြ ရွိတယ္ကြ။ ဒီလူ႔ကိုေတာ့ ဝန္ႀကီးမေရြးသင့္ဘူး။ သူဟာ တန္းမမီဘူး ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့။ ငါေျပာေပမယ့္ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ဆက္လုပ္တာေတြရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ကာရိုက္တာမခိုင္ဘူး။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ငါးစိမ္းသည္ဆီသြားၿပီး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္းလက္ေဆးတယ္။ စည္းရံုးေရးဆင္းၿပီဆိုရင္ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ (hawker centres ) ကိုလည္း သြားရတယ္။ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရတယ္။ တစ္ေန႔တာ ၿပီးဆံုးၿပီဆိုမွ ဆပ္ျပာနဲ႔လက္ေဆးေပါ့ကြာ။ မဟုတ္ဘူးလား။ လူထုေရွ႕မွာ ဒီလိုမွ လိုက္ေလ်ာညီေထြမရွိႏိုင္ရင္ လူထုကို စာနာပါတယ္၊ နားလည္ပါတယ္လို႔ ဘယ္လိုျပလို႔ ရပါေတာ့မလဲ။

ေမး ။     ။ ဒီစစ္စတန္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို တည္ေဆာက္ခဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဝန္ႀကီးေတြကို အားနည္းခ်က္ အေနနဲ႔ ေထာက္ျပ ထားခဲ့ခ်င္တဲ့ အခ်က္ေတြမ်ား မရွိဘူးလား။ ရွိရင္ဘာေတြလဲ။

ေျဖ ။    ။ အားနည္းခ်က္က လူေတာ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးဝင္လိုစိတ္ မရွိတာပဲ။ ႏိုင္ငံျခားပညာရွင္ေတြ ဝင္လာတာရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ စီးပြါေရးတစ္ခုလံုးကို ေကာင္းေကာင္း လည္ပတ္ႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ လူေတာ္ေတြလိုေနတုန္းပဲ။ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔မွာ လူေတာ္ တစ္ေထာင္ေလာက္ ရွိမယ္။ သူတို႔ကို စီမံခန္႔ခြဲေရး၊ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရးနဲ႔ အျခားပညာရွင္ေတြရဲ့ အလုပ္ေတြဆီျဖန္႔ၿပီး လႊတ္လိုက္ႏိုင္တယ္။ ဒီလုိျပန္႔ပြါးႏႈန္းက ေတာ္ေတာ္နည္းေနတယ္။ ဒီအတြက္ ဘာေတြလိုမလဲ။ တစ္က- သဟဇာတျဖစ္မႈ၊ ႏွစ္က- တာဝန္ေက်မႈ၊ သံုးက- စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိမႈနဲ႔ ေလးက- လူထုနဲ႔ တသားတည္းျဖစ္ၿပီး လူထုကိုပါ အပါေခၚႏိုင္မႈ၊ နံပါတ္ေလးက အေရးအႀကီးဆံုးပဲ။

ဆရာဝန္ေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲ ဆြဲသြင္းရတာေတြရွိတယ္။ ဥပမာ- ေဒါက္တာ Janil Puthucheary, Duke တကၠသိုလ္ဒိန္း ကေျပာတယ္။ “ဒီလူကို ေဆးေကာလိပ္ရဲ႕ ဒိန္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ျမင္ထားခဲ့တာ” တဲ့။ ေဆးပညာရပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အိုင္ယာလန္၊ အဂၤလန္၊ ၾသစေတးလ်မွာ ၁၅- ႏွစ္ၾကာေအာင္ သူအလုပ္လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ေတာ္ေတာ္ ေတာ္တဲ့လူပဲ။ အခု သူ KK ( မိခင္ႏွင့္ကေလးေစာင့္ေရွာက္ေရး) ေဆးရံုမွာ လုပ္ေနတယ္။ တို႔သူ႔ကို ဆြဲထုတ္ယူရမလား။ Balaji (ဗလႀကီး) ကို တို႔ဆြဲထုတ္ၾကည့္တယ္။ သူသိပ္မလိုက္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူဆက္ႀကိဳးစားမယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အန္ အိန္ဟန္ကို ဆြဲထုတ္တယ္။ ဗီဗီယံ ဗလဘရစ္ရွနန္ကို ဆြဲထုတ္တယ္။ သူတို႔ေအာင္ျမင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ဆံုးရွဳံးမႈပဲ။ သူတို႔ဟာ ကင္ဆာနဲ႔ မ်က္စိခြဲစိတ္ကု ဆရာဝန္ေတြအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလ့လာခဲ့ရတာ။ အေစာႀကီးကတည္းက စီးပြါးေရးန႔ဲစီမံက႑ထဲကို ေရာက္ခဲ႔ရင္ ဒီထက္အမ်ားႀကီး သာႏိုင္တယ္။

လာမယ့္ ၁၅-ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂၀- ကိုၾကည့္။ အသက္ႀကီးရြယ္အို ျပႆနာရွိေနတယ္။ ဒါက အေရးႀကီးတဲ့ ျပႆနာပဲ။ စီးပြါးေရးသာ အားကိုးမေနဘူးဆိုရင္ ဒီတာဝန္ႀကီးက အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ စင္ကာပူးရီးယန္းေတြရဲ့ ပခံုးေပၚမွာ သိပ္ၿပီးေလးလံေနမယ္။ ဒါဆိုရင္ လူေတာ္ေတြက တျခားႏိုင္ငံကို ထြက္သြားၾကမွာပဲ။

ဒါဆို အတိုက္အခံပါတီက စင္ကာပူမွာ ေရြးစရာမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာမွာပဲ။ လူသားအရင္းအျမစ္မွာ အေမရိက၊ ၾသစေတးလ်တို႔ရွိတဲ့ အခ်ိဳးေလာက္တို႔မွာ မရွိဘူး။

ေမး ။     ။ဆိုလိုတာက ဘယ္အတိုက္အခံကမွ အျခားေရြးခ်ယ္စရာတစ္ခုအျဖစ္ ဖန္တီးမေပးႏိုင္ဘူးဆိုတာလား။

ေျဖ ။    ။ ရွိေကာ ရွိႏုိင္ရဲ့လား။ ငါေတာ့ မျမင္မိဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္တာက ပီေအပီ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားတာပဲ။ အက်ိဳးရွိႏုိင္မလား။ တစ္ပါတီ၊ ေရြးေကာက္ပြဲႏွစ္ခုအၿပိဳင္။ ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲ။ အတိုက္အခံက ျပန္ဝင္လာမွာေပါ့။ အတိုက္အခံပါတီထဲမွာ ေဘးထြက္ေတာ့ ထိုင္မေနဘူး။ ပီေအပီတစ္ျခမ္းထဲကို ဝင္လိုက္မယ္။ အဓိပၸါယ္လံုးဝ မရွိဘူး။ တို႔မွာ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့လူ အဲသေလာက္မမ်ားဘူး။

ေမး ။     ။လံုးဝ မေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးမူဝါဒေတြက ဘာေတြလို႔ထင္ပါသလဲ။

ေျဖ ။    ။ အေျခခံအက်ဆံုးေတြကေတာ့ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ညီညြတ္စြာေနထိုင္ေရး (Multiracialism) အခြင့္အေရးတန္းတူညီမွ်ရွိေရး။ ဒါေပမယ့္ အက်ိဳးအျမတ္ကေတာ့ မတူႏိုင္ဘူးေပါ့။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အိမ္ယာပိုင္ဆိုင္မႈမွာ အခြင့္အေရးအညီအမွ်ရွိေရး စတာေတြပဲ။ ၿပီးေတာ့ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္အေပၚမွာ ဆံုးျဖတ္တဲ့ meritocracy ။ ဒါေတြဟာ အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံေရးဟာမိုနီနဲ႔ ယံုၾကည္မႈဘာသာအခ်င္းခ်င္း နားလည္ သည္းခံျခင္းေတြရဲ့ အဓိကအခ်က္ေတြပါပဲ။

ေမး ။     ။အျမဲတမ္း အထြတ္အျမတ္တင္ထားရမဲ့ တန္ဖိုးေတြေရာ ရွိႏိုင္မလား။

ေျဖ ။    ။ လူနည္းစုရဲ့ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ေမြးယူရမယ္။ ဒီအတြက္ နည္းလမ္းႏွစ္မ်ိဳး သံုးႏိုင္တယ္။ ကိုတာနဲ႔ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေရြးခ်ယ္ျခင္း။ ဒါဆိုရင္ မေလးေတြရဲ႕ စရုိက္နဲ႔ အခြင္းအေရးကို ပါတီေတြ က်င့္သံုးလာဖို႔ အားေပးသလိုျဖစ္လာမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔ကို ပါတီေျပာင္းခြင့္ျပဳဖို႔။ ဒါကပိုၿပီး ပညာပါတယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ မေလးရွားမွာဆိုရင္ မေလးလူမ်ိဳးေတြရဲ့ မဲေတြပိုရဖို႔ တရုတ္နဲ႔ အိႏၵိယလူမ်ိဳးေတြထက္ မေလးဦးေရေတြ ပိုမ်ားေအာင္လုပ္တယ္။ လုပ္နည္းက တရားမဝင္ေနထိုင္ေနတဲ့ မေလးေတြကို တရားဝင္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးတာပဲ။ အဲသလိုဆိုရင္ မေလးရွားထဲက ထြက္သြားတဲ့တရုတ္၊ အိႏၵိယန္းေတြက ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မလာေတာ့ဘူး။

ဒီစနစ္ကိုု ငါတို႔ မက်င့္သံုးဘူး။ meritocracy ထြန္းကားဖို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ထားရတယ္။ ဒါကို ထိပါးလာႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ သမၼတက ဝင္ေရာက္ထိန္းသိမ္းေပးဖို႔လည္း ဗီတိုအာဏာ သမၼတကို ေပးထားရတယ္။ ငါတို႔မွာ ေရြးစရာသိပ္မရွိဘူး။

အေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်ားႀကီးေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မဲဆႏၵရွင္ေတြက ေနာက္ထပ္ပါတီအသစ္ကို မဲေပးၾကည့္ရေအာင္ ဆိုတာမ်ိဳးလည္း ရွိလာႏိုင္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားထားရတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ စီးပြါးေရးမထိခိုက္ေစပဲ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးေလးႏွစ္အတြင္းမွာ အတိုက္အခိုက္ပါတီ ေပၚေပါက္လာမယ္ဆိုရင္လည္း တို႔သေဘာကေတာ့ ရွိပါေစပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါက စီးပြါးေရးရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြၾကား အသံဗလံေတြ ထြက္လာစရာေတာ့ ရွိတယ္။ အစိုးရအသစ္က ငါတို႔ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူဝါဒအသစ္ကေန မေသြဖီဘူးဆိုရင္ေတာင္ စီပြါးေရးအက်ပ္အတည္းၾကားက ငါတို႔ လြတ္ေျမာက္လာသလိုမ်ိဳး လြတ္ေျမာက္ဖို႔ မလြယ္ဘူးထင္တယ္။ ဒါက သတိႀကီးႀကီး ထားရတယ္။ စြမ္းႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ စုေဝးၿပီး ေဆြးေႏြးမွရတယ္။ ျပႆနာေတာ့ တက္ေနၿပီ။ ဒီျပႆနာ ဘယ္ေလာက္ၾကမယ္မသိဘူး။ ဒါဆို အေရးအႀကီးဆံုးက ဘာလဲ။ အလုပ္ပဲ။ သူတို႔ အလုပ္ရွိရင္ လစာရွိေနမယ္။ ဒါဆို အဆင္ေျပတယ္။ ဒါဆိုရင္ စင္ကာပူးရီးယန္းေတြ အလုပ္ရွိေနဖို႔ ငါတို႔ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ ဒီအတြက္ ေဘးဖယ္ထားတဲ့ ရံပံုေငြရွိတယ္။ အက်ပ္အတည္းကာလမွာ တို႔က ဒီေငြေတြနဲ႔ သူတို႔ကို ေထာက္ကန္ထားေပးတယ္။ လိုအပ္ရင္ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္အထိ ငါတုိ႔ က်ားကန္ေပးထားလို႔ရတယ္။ ဒီတာဝန္ေတြကို လူမႈဝန္ထမ္းေတြ လုပ္တာလား။ မဟုတ္ဘူး။ ဝန္ႀကီးေတြလုပ္တာ။ သူတို႔က လူမႈဝန္ထမ္းေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းတယ္။ အလုပ္ျဖစ္မလား။ ဒါက အလုပ္သမားေတြကို တာဝန္ေတြ၊ စိတ္ေတြ ပိုဖိစီးေစမလား။ ခဏနား၊ ထပ္စဥ္းစား။ ကြင္းဆင္းၿပီး လက္ေတြ႔စမ္းသပ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကေျပာတယ္။ ရၿပီ၊ စၾကစို႔။ ေကာင္းၿပီ၊ မင္းေတာ့ အလုပ္ခဏနား၊ ထပ္ၿပီး ေလ့က်င့္ရဦးမယ္။ ေလ့က်င့္ကုန္က်စရိတ္ တို႔ကေပးမယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ပိုတိုးတက္လာတဲ့ လုပ္အားစြမ္းရည္ေတြ ရလိုက္တယ္။ သာမန္အစိုးရက ဒါမ်ိဳးလုပ္ေပးႏိုင္မယ္လို႔ ထင္သလား။ ငါေတာ့ မထင္မိဘူး။

ေမး ။     ။ဆိုလိုတာက စင္ကာပူမွာ ပီေအပီကလြဲရင္ အျခားေခါင္းေဆာင္ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါကလည္း ပီေအပီက မူဝါဒကို သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ေရးဆြဲ ထားလို႔ မဟုတ္ဘူး။ အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့ လူေတြ မလံုေလာက္လို႔။ ဒီလုိ ဆိုလိုတာလား။

ေျဖ ။    ။ ဟုတ္တယ္။ အရည္အခ်င္း မမီလို႔။ အတိုက္အခံပါတီမွာ ေမးခြန္းေတြ ေမးတယ္။ မဲေတာ့ မေပးဘူး။ ဒါက ရုပ္လံုးျပသက္သက္ပါ။ သူတို႔ ဒီအေနအထားမ်ိဳးမရွိေသးဘူး။ ဆီဗီယာ လင္း (Non-Constituency MP) က ဒါကို သေဘာတူတယ္။ အစုိးရတစ္ဖြဲ႔အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံကိုလည္ပတ္ဖို႔ သူတို႔ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးဘူးတဲ့။


ဇင္ေ၀ေသာ္

ရဟန္းႏွစ္ပါးႏွင့္ မဲေပးခြင့္ ရွိ ၊ မရွိ အိပ္မက္

"ရဟန္းႏွစ္ပါးႏွင့္ မဲေပးခြင့္ ရွိ ၊ မရွိ အိပ္မက္ " ေဆာင္းပါးသည္ ယခုႏွစ္ May 12 ရက္က တင္ခဲ႔ေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္ ။ ဤ ေဆာင္းပါးကို ညီေတာ္တစ္ပါးဟု ယူဆရသည့္ Siriyatana Dhamma Center ဘေလာ႔ဂ္ အေပၚ၌ အခ်ိန္ အေတာ္ၾကာေအာင္ ေတြ႔ခဲ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္က ဘယ္လိုေတြ႔သြားၾကသည္ မသိ မေန႔ညကမွ ဖတ္ၾက ႐ွဲၾက လုပ္ေနၾကသည္။ အေတာ္ပင္ မ်ားသြားသည္။ ယင္းတို႔တြင္ ဘဝ အလင္း က ေျပာသြားခဲ႔သည့္ " ဒီကိစၥကုိ FB မွာရွိတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားအားလုံး ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသင့္ " ဆိုေသာ မွတ္ခ်က္ကို သေဘာေတြ႔ သျဖင္႔ ေဆြးေႏြးလိုသူမ်ား ပါဝင္ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္၊ မေဆြးေႏြးလိုေသာ္လည္း အနည္းဆုံး ဤ ကိစၥႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာတူ မတူ ဆႏၵေပးလို႔ရရန္ စီစဥ္လိုက္ မိပါသည္။ စိတ္ဝင္စားသူ လူ ႐ွင္ ရဟန္း ပါဝင္ႏိုင္ရန္ ရည္စူးပါ၏။ ဤ ကိစၥ မည္မွ် အေရးပါသည္ ဆိုေသာ အခ်က္သည္ ေနာင္ေတာ္ ညီေတာ္ တို႔၏ တုန္႔ျပန္မႈအေပၚ မွီတည္ေနသည္ ဟုသာ စကား ဆိုလိုခ်င္ပါေတာ႔သည္။ သီဟနာဒ သေဘာကား ဤ ေဆာင္းပါးျဖင္႔ ထင္႐ွားေစခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤမွ် ေလးပင္ေသာ အေၾကာင္း အရာသည္ ဤ ေဆာင္းပါးမွ်ျဖင္႔ ျပည္႔စုံၿပီဟု မယုံၾကည္ပါ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေမးလိုေသာ ကိစၥ၊ ျဖည့္စြက္လိုေသာ ကိစၥ တို႔ကို ပြင္႔ပြင္႔ လင္းလင္း ေျပာၾကေစလိုပါ၏။



       စာေပအလိုအရ ရဟန္းႏွစ္ပါးကို ဂႏၳဓူရႏွင့္ ဝိပႆနာဓူရဟုလည္းေကာင္း၊ အရညဝါသီ ( ေတာေနရဟန္း) ႏွင့္ ဂါမဝါသီ ( ၿမိဳ႕၊ ရြာေန ရဟန္း) ဟုလည္းေကာင္း ခြဲျခားထားႏိုင္သည္။ အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ ဆင္ဆင္တူမည္ထင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔လက္ရွိအေနအထားအရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကြဲျပားေနၿပီျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္ကမူ ဝိပႆနာဓူရ ရဟန္းက ေတာတြင္အေနမ်ားခဲ့ပံုရေသာ္လည္း ယေန႔ဝိပႆနာကား ၿမိဳ႔၌ပို၍ပင္ ထြန္းကားေနေတာ့သည္။

       ေရွးတုုန္းကေတာ့ ေတာေနရဟန္းဂိုဏ္း သီးသန္႔ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ရွိခဲ့ပံုရသည္။ ယေန႔ေတာ့ မရွိေတာ့။ တစ္ပါးစ၊ ႏွစ္ပါးစ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္မိမိ ေတာရိပ္ခိုျခင္းသာ ရွိေတာ့သည္။ ဂိုဏ္းဂဏဟုမရွိေတာ့။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ဤယဥ္ေက်းမႈရွိေသးသည္။ အဂ်န္ခ်ာတို႔ ဦးေဆာင္ခဲ့ဟန္တူသည္။ ဦးေဆာင္ခဲ့သည္မဟုတ္ေစကာမူ သူ႔ေနာက္ပိုင္းမွ Forest Tradition က ပို၍ေခတ္စားလာသည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ဤကိစၥက ေဆာင္းပါးေရးလိုေသာကိစၥမဟုတ္ပါ။

       လူမည္းေခါင္းေဆာင္ မာတင္လူသာကင္း၏ “My Dream ” ကဲ့သို႔ သီဟနာဒ၏ အိပ္မက္ကိုေရးလိုျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔ဒရင္း(မ္) ေလာက္ ကမၻာမေက်ာ္လည္း ရွိေစ။ ကိုယ့္အိပ္မက္ကိုမူေျပာခ်င္သည္။

       ယေန႔ ျမန္မာျပည္က ေရြးေကာက္ပြဲ ဖီးဗားတက္ေနသည္။ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာ မဲမေပးခဲ့ရေသာ ျမန္မာလူထုမ်ား မဲေပးခြင့္အနည္းငယ္ရလုိက္သျဖင့္ ေပ်ာ္မဆံုး၊ ေမာ္မဆံုး ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေပ်ာ္လည္း ေပ်ာ္ထုိက္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ မဲေပးရေသာအရသာကို အရြယ္ေရာက္ပါလ်က္ မခံစားရရွာေသာ လူတန္းစားႏွစ္ရပ္ရွိသည္။ ထိုႏွစ္ရပ္ကား အရူးမ်ားႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဘယ္တုန္းကမွ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းမခံခဲ့ရေသာ ေရြးေကာက္ပြဲကတည္းက ဤစကား ေရပန္းစားေနခဲ့သည္။ အရူးႏွင့္ ရဟန္း မဲေပးခြင့္မရွိဟု ျဖစ္သည္။

       ယခုေျပာလုိေသာကိစၥသည္ ရဟန္းမဲေပးခြင့္ရွိေရး၊ မရွိေရး အိပ္မက္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္



       ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာကို ဂိုဏ္းဂဏအေနျဖင့္ မခြဲျခားဘဲ ( သုဓမၼာ၊ ေရႊက်င္စသည္) ရဟန္း၏ အက်င့္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေတာေနရဟန္းဂိုဏ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ေန ရြာေနရဟန္းဂိုဏ္းဟု ခြဲျခားၾကည့္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

       သစ္ဥသစ္ဖုကိုသာ ဘုန္းေပးၿပီး သမထ၊ ဝိပႆနာ ေမတၱာဘာဝနာျဖင့္သာ ေနေတာ္မူၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ မည့္သည့္အစိုးရတက္သည္၊ မည္သူအုပ္ခ်ဳပ္ေနသည္ဆိုေသာကိစၥက အေရးမႀကီးလွေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အရညဝါသီဂိုဏ္းကို မဲမေပးေစရ၊ ထိုသံဃာမ်ားကလည္း ဤမွ်ေလာကီဆန္ေသာကိစၥကို စိတ္ဝင္စားေတာ္မူၾကလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။

       ျပႆနာကား ၿမိဳ႕ေန၊ ရြာေန ( ဂါမဝါသီ၊ နဂရဝါသီ) ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုရဟန္းေတာ္မ်ားက လူၾကားထဲ၌ေနရသျဖင့္ လူထုႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူထု၏ ဒုကၡ၊ သုကၡတုိ႔ သူတို႔ကိုထိခိုက္ေစ၏။

ေရႊဝါေရာင္အေရးအခင္းကပင္ လူထု၏ဒုကၡေၾကာင့္ အံုၾကြလာၾကေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခုျဖစ္သည္။ လူထု၏ဘဝက အုပ္ခ်ဳပ္ေသာအစိုးရႏွင့္ ဆက္စပ္ေနလွ်င္ ထိုရဟန္းေတာ္တို႔ႏွင့္ အစိုးရကလည္းသြယ္ဝိုက္၍ ဆက္စပ္ေနေတာ့သည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ၿမိဳ႕ေန၊ ရြာေနရဟန္းေတာ္္မ်ားလည္း အုပ္ခ်ဳပ္မည့္အစိုးရကို ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိသင့္သည္။

       “ ရဟန္းႏွင့္ မဲေပးျခင္းဘာမွမဆိုင္” ဟု ေျပာလိုက ေျပာႏိုင္၏။ သုိ႔ေသာ္ ဘာသာေရးဝန္ထမ္းမ်ား မဲေပးခြင့္မရွိေသာ ဒီမိုကရက္တစ္ႏိုင္ငံ မည္မွ်ရွိပါသနည္း။ ေထရဝါဒႏိုင္ငံတို႔တြင္ သီရိလကၤာက ေရွ႕အေတာ္ေရာက္ေနေသာႏုိင္ငံ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဆႏၵရွိပါက မဲေပးရံုသာမက မဲပါအေရြးခံခြင့္ရွိသည္။ ရဟန္းပါလီမန္အမတ္ရွိသည္။ “ ဒါမ်ိဳးကေတာ့ မေကာင္းပါဘူး၊ ၾကာရင္ သာသနာကြယ္လိမ့္မယ္” ဟု ရဟန္းတစ္ပါး ပါလီမန္အမတ္ျဖစ္တာနဲ႔ သာသနာကြယ္သည္အထိ ဆြဲေတြးသူမ်ားလည္း ရွိတတ္သည္။ မဆိုင္လွပါ။

       မွန္ေတာ့ မွန္ပါသည္။ ယေန႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားအေနျဖင့္ ပါလီမန္အမတ္ျဖစ္ေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဖူးေတြ႔ရန္ အတန္ငယ္ ကသိကေအာက္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ က်င့္သားမရၾကေသးေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ရဟန္းတစ္ပါးအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးကိစၥထဲ၌ သိသိသာသာ ပါဝင္ေနျခင္းကေတာ့ မေကာင္းေပ။ မျဖစ္သင့္ဟုလည္း ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ မဲေပးျခင္းႏွင့္ ဝင္ေရာက္အေရြးခံျခင္းက လံုးဝမတူညီေပ။

       ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း အစိုးရကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေနသင့္သည္။

       ယေန႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အစိုးရပိုင္းကလုပ္ရမည့္တာဝန္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနၾကရသည္။ အဓိကအားျဖင့္ ပညာေရး။ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရးကိစၥမ်ားျဖစ္သည္။ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္က ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ရဟန္းေတာ္မ်ား မားမားမတ္မတ္ရပ္ခဲ့ၿပီး ဘ/ကေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားခဲ့ၾကသည္။ အဓိကအေၾကာင္းက ဘာသာေရး၊ စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ေပ်ာက္ကြယ္မည္ကို စိုးရိမ္ေတာ္မူၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အမွန္မူ ကေလးပညာေရးဟူသည္ အစိုးရက တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္ရမည့္ကိစၥ ျဖစ္သည္။ လူမ်ိဳးျခားအစိုးရက မိမိတို႕လိုေသာ ပညာေရးကို ေပးမည္မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ေပးလိုေသာ ပညာေရကို ကိုယ္တိုင္သာေပးၾကရေပေတာ့သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အစိုးရကမလုပ္၍ ကုိယ္တိုင္လုပ္ေနၾကရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ထိုအစိုးရေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာလည္း သြယ္ဝိုက္၍ တာဝန္ရွိေနျပန္သည္။

       ယေန႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကား အဘက္ဘက္က ခြ်တ္ယြင္းလ်က္ရွိသည္။ ထင္ရွားေသာသာဓကမွာ မႏၱေလးမွာ မီးေလာင္တိုင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားပုိေတြ႔ေနရတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ (ယခုေတြ႔ရေသးသလားေတာ့ မသိပါ)။ ဤအလုပ္မ်ားသည္ မီးသတ္သမားမ်ား လုပ္ရမည့္အလုပ္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမီးေလာင္ေသာ ေနရာက မိမိ၏ ရဟန္းဒကာ၊ ဆြမ္းဒကာမ်ား အိမ္ေတြႏွင့္ နီးေနလွ်င္ ထိုရဟန္းမွာလည္း တာဝန္သြယ္ဝိုက္၍ ရွိသြားေတာ့သည္။ ထိုဒကာမ်ား ဒုကၡေရာက္လွ်င္ ထိုရဟန္းလည္း ဒုကၡေရာက္ေတာ့သည္သာ။ မည္သုိ႔ဆိုေစ မီးသတ္ကား၊ မီးသတ္သမားမ်ား၊ အစိုးရဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ားက က်ပ္က်ပ္မတ္မတ္္လုပ္ေပးေနမည္ဆိုလွ်င္ ထိုရဟန္းဝင္ပါလာစရာ မလိုေပ။ သူတို႔က ထိုသို႔မလုပ္လွ်င္ေတာ့ ရဟန္းက ဝင္ပါလာေပလိမ့္မည္။ မီးေလာင္ေနသည္ကို က်ည္ဆံျဖင့္ ၿငွိမ္းသတ္၍မရပါ။ လူဆူလွ်င္ က်ည္ဆံျဖင့္ ၿငွိမ္းႏိုင္ေသာ္လည္း မီးေလာင္လွ်င္ေတာ့ က်ည္ဆံျဖင့္မရေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မည့္အစိုးရကလည္း သြယ္ဝုိက္၍ ဆက္စပ္ေနျပန္ေတာ့သည္။

       ပို၍ တစိမ္းတရံဆန္ေသာကိစၥက ရဟန္းႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ရွာေဖြေပးေရး ( ေဂ်ာ့ဖ္ ခရီေရးရွင္း) ကိစၥျဖစ္သည္။ ရဟန္းတစ္ခ်ိဳ႕က ဤကိစၥမ်ားပင္ပါဝင္ေနၾကသည္။ လူတစ္ခ်ိဳ႕ကို အလုပ္္အကိုင္ေလးဘာေလးရေစရန္ စီမံေပးလာၾကသည္။ တကယ္တမ္းဆိုရလွ်င္ ႏိုင္ငံအတြင္း၌ အလုပ္လက္မဲ့ဦးေရေလွ်ာ့ခ်ေရးသည္ အစိုးရ၏တာဝန္တစ္ရပ္သာျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္းလံုးကိစၥျဖစ္သျဖင့္ အစိုးရလုပ္မွလည္း ထိေရာက္သည္။ အစိုးရကလုပ္မေပးႏုိင္သည့္အခါ အစိုးရလုပ္ရမည့္အလုပ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ရဟန္းေတာ္မ်ာလုပ္လာၾကသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အစိုးရေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ ရွိေနသင့္သည္။

       ဒါကို ဝိနည္းေတာ္ထဲမွာ မပါဘူး- ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္မညီဟုလည္း ေျပာရန္ခက္ပါသည္။ ဝိနည္းေတာ္၌ အစိုးရကို၊ အတိုက္အခံပါတီကို မဲေပးက အာပတ္သင့္ေစဟု ဆိုမထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

       ဘုရားလက္ထက္ကေတာ့ မဲစနစ္ကို သံဃာထဲတြင္သာ က်င့္သံုးခဲ့ဟန္တူသည္။ အစိုးရကိစၥ၊ ရွင္ဘုရင္ကိစၥကေတာ့ ဧကရာဇ္၊ ပေဒသရာဇ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ မည္သူမွ် မဲေပးရန္မလိုေတာ့ပါ။ ထိုကိစၥမ်ိဳးမရွိခဲ့သည့္အတြက္ ျပႆနာမရွိခဲ့။ ျပႆနာမရွိျခင္းေၾကာင့္ သိကၡာပုဒ္လည္း ပညတ္ရန္မလိုခဲ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိနည္းကိစၥကို ေျပာလို႔မရေတာ့။ “ မသင့္ေတာ္ဘူး ထင္ပါတယ္” ဟုသာ ခပ္ဝါးဝါး ေျပာႏိုင္ေတာ့သည္။

       လတ္တေလာ ႏွစ္(၂၀) ႏွင့္ (၃၀) အၾကား၌ ႏိုင္ငံျခားသာသနာျပဳကိစၥ ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားလာၾက၏။ ( အရင္က ပီနန္ဆရာေတာ္တို႔၊ ဆရာေတာ္ ဦးေသဌိလတို႔လုိ တစ္ပါးစ၊ ႏွစ္ပါးစသာရွိသည္။) ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား ျပည္ပကို ေတာ္ေတာ္ထြက္လာၾက၏။ အလုပ္အကိုင္ရွာေဖြရန္ထြက္လာေသာ ျမန္္မာမ်ားလည္း ဆတိုးမကမ်ားလာ၏။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေတြပါ၏။ မဟုတ္တာေတြလည္းပါ၏။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေတြက ျပႆနာမဟုတ္ေသာ္လည္း ပေရာ္ဖက္မရွင္သူတို႔ကား ဒုကၡႀကီးလွ၏။ ဘယ္သူေသေသ၊ ငေတမာရင္ၿပီးေရာဆိုသည့္ အလုပ္အကိုင္ရွာေဖြေပးေသာ ေအးဂ်င့္မ်ား၊ ျပည္တြင္းဒုကၡကိုသာသိၿပီး ျပည္ပဒုကၡကို မသိၾကရွာေသာ ငမိုက္သား၊ ငမိုက္သူမ်ား။ ကၽြန္စနစ္မရွိဟုဆိုေစ၊ ကြ်န္စနစ္ထက္ဆိုးေသာ ပညာပါပါဒုကၡေပးတတ္ေသာ စစ္ေအးအရင္းရွင္မ်ား၊ စသည္တို႔ေၾကာင့္ လူမႈေရးျပႆနာမ်ားက မ်ားလွ၏။

       ထိုျပႆနာမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာသံရံုးမ်ားက ေျဖရွင္းေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိသံရံုးက မရွင္းေသာအခါ ထိုျပႆနာမ်ားက စာနာတတ္ေသာ ျမန္္မာလူနည္းစုႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားထံ ေရာက္သြားတတ္သည္။ ( လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္သည္။) ဘုန္းႀကီးအမႈရြာမပတ္ရပဲ ရြာမႈမ်ား ဘုန္းႀကီးေတြထံ ပတ္ေလေတာ့သည္။ ထိုအခါ ရဟန္းေတာ္တစ္ခ်ိဳ႕က အစိုးရလုပ္ရမည့္တာဝန္တို႔ကို ဝင္လုပ္ရေလေတာ့သည္။

       ထိုရဟန္းမ်ားမွလည္း အစိုးရေကာင္းေပၚထြက္ေရးအတြက္ တာဝန္ရွိေပသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ မဲေပးခြင့္ရေစသင့္သည္။

       ေရွးရိုးစြဲအျမင္ျဖင့္ “မျဖစ္သင့္” ဟု ဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိေနေပလိမ့္မည္။ ထိုေရွးရိုးစြဲေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ေနာက္က်က်န္ခဲ့ၿပီလဲဟုု ေတြးရန္ရွိလာျပန္သည္။

       ၾကည့္ပါ။ အဂၤလိပ္စာကို တိရစာၦနကထာ (မဂ္ဖိုလ္မွ ဖီလာျဖစ္ေသာစကား) ဟုဆိုကာ မသင္ခဲ့ၾက။ မသင္ေတာ့ မစြံၾက။ သာသနာျပဳရာမွာပင္ ေနာက္ေကာက္က်က်န္ခဲ့ၾက၏။ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို အဂၤလိပ္ျပန္ထားေသာ အဂၤလိပ္ဘာသာမ်ားကို တိရစာၦနကထာဟု မည္သူေျပာ၍မွန္အံ့နည္း။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ပါဠိမွ ျမန္မာမႈျပဳထားေသာ ျမန္မာျပန္က်မ္းစာမ်ားကိုလည္း တိရစာၦနကထာတြင္ ထည့္ၾကမွသင့္ေပလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းကား မူရင္းပါဠိဘာသာျဖင့္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

       အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ၿမိဳ႕ေနရြာေနရဟန္းမ်ားသည္ လူထုႀကီးႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူထုခံစား၊ စံစားေနရေသာ ဒုကၡ၊ သုကၡတို႔လည္း သူတို႔ကို ထိခိုက္ေစသည္။ လူထုႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ ဒုကၡ၊ သုကၡတုိ႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာအစိုးရႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုရဟန္းတို႔ႏွင့္ အစိုးရေပၚလစီတို႔လည္း ထိစပ္ေနေပေတာ့သည္။

       ထို႔ေၾကာင့္ မွန္ကန္ေသာအစိုးရေပၚထြက္လာေရးအတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာလည္း တာဝန္မကင္းေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ “ သတၱာနံ ဟိတာယ၊ သုခါယ” ကိုေထာက္ကာ လူထုႀကီးပြြါးတိုးတက္ဖို႔ဆိုလွ်င္္ မဲျပားေလးတစ္ျပား ထည့္ရံုမွ်ျဖင့္ အာပတ္ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သင့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း အိပ္မက္မက္မိသည္။

       အမွန္ဆိုရမူ ခ်က္လက္မွတ္ကို အလွဴခံရျခင္းထက္ မဲျပားကိုကိုင္ျခင္းက အာပတ္သင့္ဖို႔ ရာႏႈံးပိုနည္းပါသည္။

       သို႔ေသာ္ သံဃာရတနာကို ဦးထိပ္ထားေသာအားျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား မဲမေပးမီ သံုးရက္ခန္႔ႀကိဳတင္ၿပီး ဆႏၵရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို မဲေပးခြင့္ျပဳလုိက္လွ်င္ တံခြန္ႏွင့္ ကုကၠားဟု အိပ္မက္တစ္ခု မက္လိုုက္မိပါေတာ့သတည္း။



သီဟနာဒ








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.