သက္သာတဲ့ ေက်ာင္းဆရာဘဝ (တဲ့လား)

ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြေတြထဲက အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေနတဲ့ စီးပြါးေရးသမားတစ္ေယာက္က ဘဏ္ကေနအနားယူၿပီး ေက်ာင္းဆရာေျပာင္းလုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးရွိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတယ္။

“ဘဏ္မွာလုပ္ရတာနဲ႔စာရင္ စိတ္ဖိစီးမႈအမ်ားႀကီး သက္သာေစပါလိမ့္မယ္” လို႔ သူက ေျပာတယ္။
“ၿပီးေတာ့ အလုပ္သြားခ်ိန္ကလည္း မနက္သံုးနာရီ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ညေနသံုးနာရီမွသြားလို႔ ရႏိုင္တာပဲေလ” လို႔ သူ႔ဇနီးက ဝင္ေထာက္ခံေပးျပန္တယ္။

သူသာမကဘူး၊ စီးပြါးေရးနယ္ပယ္က သူ႔လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဇာတ္တူသားစားေနရတဲ့ စီးပြါးေရးေလာကကိုစြန္႔ၿပီး ဝင္ေငြလည္းေကာင္း၊ လစာနဲ႔ ခြင့္ရက္ရွည္ရွည္လည္း ရႏိုင္တဲ့ ပညာေရးဘက္ကို ဦးလွည့္ၾကဖို႔ အစီအစဥ္ရွိေနေၾကာင္း သူ မၾကာမၾကာ ေျပာတတ္တယ္။

သိပ္ေကာင္းတဲ့ အၾကံဉာဏ္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလူေတာ္ႀကီး (Smart Guys) ေတြ ေက်ာင္းဆရာလစာမယူခင္ ေက်ာင္းဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ဘာေတြလိုအပ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ အသိေပးထားသင့္ပါတယ္။

လြယ္လြယ္ကူကူလည္းျဖစ္ေအာင္ Reality Show ျဖစ္တဲ့ “Survivor” ထဲကအတုိင္း သူတို႔ကို ခိုင္းၾကည့္ဖို႔ စိတ္ကူးေပါက္မိတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ေတြက ပညာေရးနဲ႔ေတာ့ ဆက္စပ္ေနရမွာေပါ့။

ကြ်န္ေတာ့္အၾကံက ဒီလိုပါ။
စီးပြါးေရးေလာကထဲက လူ (၁၂) ေယာက္ကို စာသင္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းစီမွာ ေလယာဥ္ေပၚကေန ခ်ထားေပးမယ္။
အဲဒီမွာ မိုဘုိင္းဖုန္းမရွိ၊
အတြင္းေရးမွဴးမရွိ၊
ဘလက္ဘယ္ရီမရွိ၊
စတားဘတ္ (ေကာ္ဖီ) မရွိ။ ဒိတ္ေအာက္ၿပီး ေရးလို႔မရေတာ့တဲ့ ေဆာ့ပင္ေတြရွိမယ္။
သူတို႔အသံမထြက္တတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ နာမည္စာရင္းေတြရွိမယ္။
လစာ (၈၀) ရာခိုင္ႏႈန္းျဖတ္တာ ခံရမယ္။

ေက်ာင္းဆရာတိုင္းကို ေက်ာင္းသားေလးဆယ္စီရွိတဲ့ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေသာ့ခတ္ထားမယ္။ ေက်ာင္းသားေလးဆယ္ထဲမွာ ဟိုက္ပါအက္တစ္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသားငါးေယာက္၊ ဆြံ႔အေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေယာက္၊ အဂၤလိပ္စကားလံုးဝ မေျပာတတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေျခာက္ေယာက္၊ ဘီေဟးဗီးယားျပႆနာနဲ႔ ေက်ာင္းသားခုႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္က လံုးဝစိတ္မႏွံ႔ရွာဘူး။

ပညာသင္ၾကားေရး အေထာက္အကူတစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိမယ္။ သူမကေတာ့ သူမရဲ႕လံုၿခံဳေရးအတြက္ ဝတ္စံုထူထူခ်ဳပ္ေနရတာနဲ႔ ဘာမွအကူအညီ မေပးႏိုင္ဘူး။

လုပ္ေဆာင္ရန္- တစ္။
ေက်ာင္းရဲ့ေခါင္မိုးေတြကို လံုးဝမထိေစဘဲဲ အမိုးေတြ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ့ေခါင္းေပၚ၊ ထိုင္ခံုေပၚ က်လာေအာင္ လုပ္ရမယ္။

လုပ္ေဆာင္ရန္- ႏွစ္။
ငိုေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို မေအာ္၊ မေငါက္ဘဲဲ အငိုတိတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။

လုပ္ေဆာင္ရန္- သံုး။
ကိုယ္စီမွာပါတဲ့ ဘာလက္နက္ကိုမွ အသံုးမျပဳဘဲ ေက်ာင္းသားေတြဆီက ေသနတ္၊ ဓား၊ ထရန္စမစ္တာနဲ႔ အျခားေပါက္ကြဲေစႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြရေအာင္ သိမ္းယူရမယ္။

ဒါေတြအားလံုးကို ကြ်မ္းက်င္ၿပီဆိုရင္ ေက်ာင္းဆရာေလာင္းေတြအားလံုး တကယ္စိန္ေခၚမႈကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ပါၿပီ။ ေက်ာင္းဆရာတိုင္းကို ေက်ာင္းသား (၄၀) ကို သင္ၾကားေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ လိုအပ္တဲ့သင္ရိုးညႊန္းတမ္းနဲ႔ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြ ေပးေစပါမယ္။ အမွန္တကယ္ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီဖို႔ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းကေတာ့ ႏွစ္ပတ္တစ္ခါ အသစ္ေရးဆြဲပါမယ္။

ေန႔ခင္းမွာ ေန႔လည္စာစားခ်ိန္ တစ္နာရီစီ ရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ကစားကြင္းထဲမွာ ႀကီးၾကပ္ရမယ့္တာဝန္၊ ခ်က္(စ္) ကစားရာမွာ ေစာင့္ၾကည့္ေပးရမယ့္ တာဝန္ေတြေၾကာင့္ ထမင္းေတာ့ ေျဖာင့္ေျဖာင့္စားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အခ်ိန္ျပည့္သင္ၾကားေရးတာဝန္ကို ယူရၿပီဆိုတာနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္သူအားလံုးဟာ ဒါေတြ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ေန႔တိုင္း ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အစည္းအေဝးသံုးႀကိမ္ တက္ရမယ္။ သင္ၾကားေရးနည္းပညာသင္တန္း တက္ရမယ္။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ မိနစ္(၂၀) စကားေျပာရမယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေထာင့္သံုးရာထဲက ေက်ာင္းသားဆိုးတစ္ေယာက္ကို ခြဲျခားသိႏိုင္တယ္လို႔ ခပ္တည္တည္ ဟန္ေဆာင္တတ္ရမယ္။ ေကာလိပ္ဝင္ခြင့္ စာေျခာက္ေစာင္ ေရးရမယ္။ ရံပံုေငြရွာေဖြေရး အစီအစဥ္တစ္ခု ေရးဆြဲရမယ္။ ေဖာင္ (၁၇) ခု ျဖည့္ရမယ္။ စာမ်က္ႏွာ ငါးမ်က္ႏွာရွိ ေက်ာင္းသားတိုင္းရဲ့ ရီပို႔(ထ္) ေရးရမယ္။ ေက်ာင္းသားတိုင္းရဲ႕ ဆိုရာမွာ သူတို႔တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသးတဲ့ ေက်ာင္းသားကိုးေယာက္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးပညာရပ္ဆိုင္ရာ မာစတာဒီဂရီ ယူရမယ္။

ညတိုင္း ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ အက္ေဆးေလးဆယ္ကို အိမ္ယူသြားရမယ္။ အက္ေဆးေတြက စာလံုးေပါင္းအမွားေတြနဲ႔ျဖစ္တယ္။ မွင္နီကို လက္ကမခ်ပဲ ေခါင္းကို တဗ်င္းဗ်င္းကုတ္ရင္း အမွားေတြကိုျပင္ၿပီး အမွန္ျပန္ေရးေပးရမယ္။

တနဂၤေႏြေန႔တိုင္းမွာေတာ့ အားကစားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့တာဝန္ကို တိုးၿပီးယူရမယ္။ မိမိဖက္လွည့္ၿပီး တခြီးခြီးႏွာေခ်ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ ကစားကြင္းကို ျပင္ဆင္ရင္း နည္းျပေပးရမယ္။

ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ ဆရာေတြဟာ ဘဏ္ေတြက ပိတ္ေပးတဲ့ပိတ္ရက္မွာပဲ ဘရိတ္ရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ အျခားေက်ာင္းေတြနဲ႔ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ျခင္းကတူေနေတာ့ အပန္းေျဖအနားယူလို႔ရတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ဘြတ္ကင္လုပ္ဖို႔က အျမဲတမ္းေနာက္က်ေနၿပီး တစ္ေယာက္ေယာက္က ဘြက္ကင္လုပ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနရမယ္။

ဒါပါပဲ။ ေက်ာင္းဆရာ “Survivor” ၿပိဳင္ပြဲ ၿပီးပါၿပီ။
ဘဏ္ကမိတ္ေဆြလူေတာ္မ်ား ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို႔ အခုပဲ စာရင္းေပးခဲ့ၾကေတာ့မလား။
နည္းနည္းထပ္ၿပီး စဥ္းစားၾကဦးမလား။

By Nury Vittachi
( မစၥတာ ဂ်င္း (မ္) က ဘဏ္အရာရွိေတြကို သေရာ္ရံုသာမက ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာနနဲ႔ ေက်ာင္းသားမိဘေတြကိုပါ ခပ္ပါးပါး သေရာ္ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးမို႔ သေဘာက်လို႔…….)


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စကၤာပူႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းေပါင္းစံု စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ

နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

စကၤာပူႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ေက်ာင္းေပါင္းစံု စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ


Invitation

ဓမၼမိတ္ေဆြ အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ာ
ကြ်န္ေတာ္၊ ကြ်န္မတို႔ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)မွ ႀကီးမွဴးကမကထျပဳ၍ စကၤာပူႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားအား စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ အခမ္းအနားကို ေအာက္ပါအတိုင္း က်င္းပျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္၊ ကြ်န္မတို႔ႏွင့္အတူ ပါဝင္ကုသိုလ္ယူ လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ႏိုင္ၾကေစရန္အလို႔ငွာ နိဗၺာန္ကိုအက်ိဳးေမွ်ာ္၍ တိုက္တြန္းႏွိဳးေဆာ္အပ္ပါသည္။

က်င္းပမည့္ေနရာ...
မဂၤလ၀ိဟာရ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
30 Jalan Eunos, Singapore 419495
က်င္းပမည့္ေန႔ရက္...
၂၀၁၂၊ ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔။ ၁၃၇၄ ခုႏွစ္၊ ဝါေခါင္လဆန္း (၂) ရက္။
က်င္းပမည့္အခ်ိန္...
ညေန ၄း၀၀ မွ ၆း၃၀ နာရီအထိ
နတ္လမ္းညႊန္
Nearest MRT Station : Eunos MRT
Bus: 21, 60, 63, 93, 854

***လွဴဖြယ္ဝတၱဳမ်ားကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အဘိဓမၼာအသင္းသူ၊ အသင္းသား အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ လူငယ္မ်ားထံတြင္ ႀကိဳတင္စာရင္းေပးသြင္း လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခမ္းအနားတြင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လာေရာက္ဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ကုသိုလ္ယူပူေဇာ္ႏိုင္ၾကပါသည္။
၁။ ပရိကၡရာရွစ္ပါးတစ္စံုလွ်င္ ေဒၚလာ ၅၀ (S$ 50) ။
၂။ သကၤန္းတစ္စံုလွ်င္ ေဒၚလာ ၃၀ (S$ 30) ။
၃။ ထီး၊ ဖိနပ္၊ ယပ္၊ နီသီဒုိင္(တစ္မ်ိဳးလွ်င္) ေဒၚလာ ၁၀ (S$ 10) ။

ဆက္သြယ္ရန္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား
ဦးျမင့္သိန္း-၈၁၅၉၃၉၈၉၊ ကိုစည္သူေအးကို-၉၁၀၈၃၆၇၈၊ ကိုေဇာ္မ်ိဳးမင္း-၉၀၄၇၉၃၇၄၊ မခင္စန္းယု-၈၂၉၈၆၂၉၇၊ မခင္စႏၵာ-၉၆၇၅ ၈၉၂၂၊ မျဖဴမြန္သန္႕-၈၅၁၁၀၁၈၇၊ မသန္းလဲ့ခိုင္ - ၉၂၇၇၀၂၄၉

အသင္းသူ၊ အသင္းသားမ်ား
လူတိုင္းအတြက္ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ စကၤာပူႏိုင္ငံ ေက်ာင္းေပါင္းစံု ဆရာေတာ္မ်ား၏ ဓမၼသဘင္

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား စုေပါင္းက်င္းပေသာ
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ စကၤာပူႏိုင္ငံ ေက်ာင္းေပါင္းစံု ဆရာေတာ္မ်ား၏ ဓမၼသဘင္
ပထမေန႔ 12-8-12 (Sun) 7း45 pm to 9:00 pm
Mingala Vihara (near Eunos MRT)


For more information, please visit  Dhammadownload & livedhamma

ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေတာင္ ျမန္မာ ေျမာက္ ျမန္မာ ( South Myanmar and North Myanmar )

ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔....................
ေဆာ႔ ေနခ်က္၊ ေဟာ႔တ္ ေနခ်က္၊ ေပ႔ါပ္ ေနခ်က္၊ ေတာ႔ပ္ ေနခ်က္ က
တ႐ုတ္ အႏၵိယ ခဏ..... မႂကြားၾကပါနဲ႔ဦး။

ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔ ဟူသည္ ေတာင္ကို႐ီးယား။
ေဆာ႔ ေနခ်က္ ဟူသည္ အိုလံပစ္မွာ အေမရိက၊ တ႐ုတ္၊ အိမ္႐ွင္၊ ႐ုရွား တို႔ေနာက္က နံပါတ္ ငါး ခ်ိတ္ေနၿပီး ဆု ၂၇ ခု မွာ ေရႊက ၁၃ ခု။ ေငြ ၄၊ ေၾကး ၄။

ေဟာ႔တ္ ေနခ်က္ဟူသည္ ကိုရီးယား ဒရားမား ဇာတ္ကားမ်ားကိုဆိုလိုသည္။ ျမန္မာ ဘိုးဘိုး ဖြားဖြား တို႔ ရွက္ေနစရာမလို၊ တစ္ကမာၻလုံး အနည္းဆုံးအာရွတစ္တိုက္လုံး က ဘိုးဘိုး ဖြားဖြားလည္းထိုင္ၾကည့္ေနၾကရသည္။ မဇၩိမေဒသ အပါအဝင္။

ေပ႔ါပ္ ေနခ်က္ ဟူသည္ ေက ေပါ႔ပ္ ( K-Pop )ကိုဆိုလိုသည္။ ဂ်ပန္ေတြ အပါအဝင္ လက္ေျမွာက္ထားရသည္။

ေတာ႔ပ္ ေနခ်က္ ဟူသည္ ဆမ္ေဆာင္း ဂလက္စီ တက္စ္ တည္း၊ သူ လုပ္လို႔ ႏိုကီယာ ဗုန္းဗုန္းလဲက်သြားၿပီ၊
အခု ပန္းသီးနဲ႔ သူတင္ကိုယ္တင္။ ဟန္းဖုန္းမွာ ကမာၻ႕တစ္။

တကယ္ဆို တ႐ုတ္ အႏၵိယ မီလ်ံနာေတြဆိုတာ ၁၉ ရာစုက အေမရိကန္ မီလ်ံနာေတြလိုပါဘဲ။
ျပည္တြင္း ဆင္းရဲသားေတြကို ေဈးခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔ ခိုင္းၿပီးျဖစ္လာတာ မ်ားတယ္။
အဂၤလိပ္ ႐ုံးသုံးစကားျဖစ္မွ ကမာၻမွာ "တစ္" ဆိုတဲ႔ လီကြမ္းယုတို႔လည္း ဆင္ျခင္စရာ။

၂၁ ရာစု အာရွက်ားက တ႐ုတ္ အႏၵိယမဟုတ္၊ ဂ်ပန္ျပဳတ္၊ ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔ ဗိုလ္လုပ္ေနတယ္။
Well-rounded အျဖစ္ဆုံး။ အရည္အေသြး တစ္ျခမ္းမပဲ႔။

ျမန္မာျပည္ကိုေတာင္မွ ေတာင္ ျမန္မာ ေျမာက္ ျမန္မာ ( South Myanmar and North Myanmar )
ခြဲပစ္လိုက္ရေတာ႔ မလိုလို။
ဟၽြန္ဂ်ဴးတို႔ ႏိုင္ငံမို႔ အမႊမ္းတင္ေနတာ မဟုတ္ရပါ။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Troublemaker and Troubleshooter

တကၠစီျဖင့္ ခရီးသြားခိုက္ တကၠစီသမားက သူက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း မိတ္ဆက္စကားဆို၏။ ကိစၥမရွိ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေမာင္းေသာ တကၠစီ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းမစီးရဟူေသာ ပညတ္ခ်က္မရွိ။ သူက ဝမ္းမီလ်ံတန္ေသာ ေမးခြန္းကို ေမး၏။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အရိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ အဓိကအက်ဆံုးအဆံုးအမက ဘာနည္း ဟူေသာေမးခြန္းျဖစ္၏။

စာဖတ္သူမ်ားကူ၍ စဥ္းစားေပးေစလို၏။ အလြန္ခက္ေသာ ေမးခြန္းပါတည္း။ အဓိကျပႆနာက “အရိုးရွင္းဆံုး” ဟူေသာ ဝိေသသနျဖစ္၏။ ထိုစကားမပါလွ်င္ သစၥာေလးပါးဟု ေကာက္ေျပာလို႔ရ၏။ သစၥာေလးပါးက မရိုးရွင္းလွ။ ဒုကၡျဖင့္စ၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လား၊ ပို၍ေဝးသြား၏။ ကမၼဝါဒ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ျပက္ရယ္ပင္ျပဳခ်င္ၾက၏။ သံသရာဝါဒ၊ ျငင္းခံုၾကဆဲျဖစ္၏။ အေျပးအလႊား စဥ္းစားမိ၏။ မရ။

ကံေကာင္းသည္။ သူကပင္ သဲလြန္စေလးေပးလိုက္သည္။
“သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ဖို႔လား”

ထိုအခါက်မွ ဘုရားရွင္၏ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုး ဂါထာေလးေခါင္းထဲေရာက္လာ၏။ လူတိုင္းသိၾက၏။ “ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား” ဟူေသာစကားျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္-

“မဟုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၏ အေရးအႀကီးဆံုး နံပါတ္တစ္သည္ လူယုတ္မာ မျဖစ္ေရး” ျဖစ္သည္ဟု ေျဖလိုက္မိ၏။

မွန္သည္ဟု ထင္၏။ မေကာင္းမႈေရွာင္ျခင္းသည္ လူယုတ္မာမျဖစ္ေရးအတြက္ က်ားကန္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ထိုမွေနာက္ “ ေကာင္းမႈေဆာင္” ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ကို တက္လွမ္းရ၏။

ေရွာင္ဟူသည္ မေကာင္းမႈမွသာ ေရွာင္လို႔ရ၏။
ေဆာင္ဟူသည္ ေကာင္းမႈကိုသာ ေဆာင္ရ၏။

အဂၤလိပ္စကားျဖင့္ေျပာလွ်င္ Don’t ႏွင့္ Do တို႔ ျဖစ္ၾက၏။ ကိုုယ္က်င့္တရားေရးရာ၌ Don’t ၿပီးမွ Do တာက လမ္းစဥ္က်၏။ မဒုန္႔ပဲ ဒူးလွ်င္ေကာ မရဘူးလားဟု ေမးရန္ရွိ၏။ ရေတာ့ ရလိမ့္မည္ထင္သည္။ ေဒသနာကေတာ့ ဤသို႔မဆို။

စာသင္ခန္းထဲ၌ျဖစ္ေစ၊ Dhamma Talk မ်ား၌ျဖစ္ေစ၊ ဤေမးခြန္းကို မၾကာမၾကာေမးမိ၏။ အေျဖမ်ား ကြဲျပား၏။

“ငါးပါးသီလလံုလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ၿပီလား”
ငါးပါးသီလလံုကာမွ်ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ၿပီဟု ေျပာရန္ခက္၏။ ေသခ်ာသည္က သူယုတ္မာေတာ့ မဟုတ္ၾကေတာ့။ ငါးပါးသီလသည္ “မေကာင္းမႈေရွာင္” ဟူေသာ ပထမစကားေတာ္တြင္သာပါ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ မသတ္ရံုမွ်ျဖင့္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္၊ ကယ္လိုက္မွ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြား၏။ မခိုးရံုမွ်ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္၊ ေပးလိုက္မွ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြား၏။ ကယ္ျခင္းႏွင့္ ေပးျခင္းသည္ ဒူး (Do) မ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ ဒုတိယစကားေတာ္ျဖစ္သည့္ “ေကာင္းမႈေဆာင္” တြင္ အက်ံဳးဝင္သြားၾကေတာ့၏။

ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါးသီလတို႔သည္ ဒုန္႔ (Don’t) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အျခားအျခားေသာ ဒုန္႔(Don’t) မ်ားလည္း ရွိႏို္င္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဒူး (Do) မ်ားက အဘယ္နည္း။ က်ယ္ေျပာလြန္းလွ၏။ မဂၤလသုတ္ တစ္သုတ္လံုးလိုလိုသည္ ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေသဝနာစ ဗာလာနံက (Don’t) ဒုန္႔ျဖစ္သည္။ အာရတီ၊ ဝိရတီ ပါပါက (Don’t) ဒုန္႔ျဖစ္သည္။ ဤသံုးပါးမွလြဲလွ်င္ ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ေမတၱာသုတ္က တစ္သုတ္လံုး ဒူး (Do) ျဖစ္သည္။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္တစ္သုတ္လံုးက ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဒူးကားမ်ားလွ၏။

ထိုအဆံုးအမတို႔ကုိ ေကာက္ခ်က္ဆြဲရေသာ္-
၁။ လူယုတ္မာ မျဖစ္ေရးက လြယ္၏( ငါးပါးမွ် ေရွာင္လွ်င္ပင္မဆိုး)
၂။ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ေရးက မ်ားစြာပိုခက္၏ (အေရအတြက္ မ်ားလွ၏)

သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေရွာင္ၿပီမွ ေဆာင္ရမွာလားဟု ေမးရန္ရွိ၏။ မဟုတ္ေပ။ ဤႏွစ္လမ္းသည္ ခြဲေလွ်ာက္ရမည့္ လမ္းမ်ားမဟုတ္။ ပူးတြဲေလွ်ာက္၍ ရႏိုင္သည္။ ပူးတြဲေလွ်ာက္လွ်င္ ပို၍ခရီးေရာက္လိမ့္မည္ထင္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေရွာင္လိုက္ကာမွ်ျဖင့္ ေဆာင္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္သြားတတ္၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အသားေရွာင္လုိက္ကာမွ်ျဖင့္ ေမတၱာ၊ ကရုဏာတို႔ကို ေဆာင္လိုက္မိလ်က္သား ျဖစ္သြားျခင္းမ်ိဳးတည္း။ ( သတ္သတ္လြတ္ဝါဒကို ေဆြးေႏြးေနသည္မဟုတ္ပါ)

ဗုဒၶဘာသာကို အဂၤလိပ္လို ၿခံဳေျပာၾကရာ၌ “Gradual Practice” ဖြင့္ဆိုၾကၿပီး ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ (သို႔) သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ- ယင္းအဆံုးအမတို႔က “Cannot be practiced separately” ဟုလည္း ဆက္ေျပာၾကရသည္။ တစ္ဆင့္ျခင္းတက္လမ္းစဥ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ေလွကားထစ္မ်ားကဲ့သုိ႔ အထက္ေအာက္ တစ္ထစ္ၿပီးတစ္ထစ္ တက္လို႔ကလည္း မရတတ္ေပ။ ခရီးမေရာက္ဟု ဆိုလိုသည္။ သီလ ပရိေဓာတာ ပညာ၊ ပညာ ပရိေဓာတံ သီလ ( သီလျဖင့္ ပညာကိုေဆး၊ ပညာျဖင့္ သီလကိုေဆး) ဟု မိန္႔ခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။

ေနာက္ဆံုး “ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား” ကား ဘာဝနာကိစၥမ်ား ပါဝင္ေနသျဖင့္ ဖြင့္ဆိုရန္ အလြန္ပင္ေလးလံသြားေတာ့၏။

သာမန္ အရပ္စကားျဖင့္ဆိုလွ်င္ စိတ္ထဲမွာ ဘာမွေထြေထြထူးထူး မရွိသျဖင့္ ဘာမွမခံစားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က လက္ေဝွ႔ပြဲၾကည့္ေနစဥ္ ေနာက္က (၇) ႏွစ္သားခန္႔ကေလးက ေခါင္းကုိ တျဖန္းျဖန္းရိုက္တာ ခံခဲ့ရဖူးသည္။ လက္ေဝွ႔ပြဲကလည္းေကာင္း၊ ဆိုင္းသံဗုံသံကလည္း ဆူညံ၊ ထိုကေလးက ထိုဆိုင္းသံမ်ားစည္းခ်က္အတိုင္း စီးေမ်ာကာ ေခါင္းကိုစည္းဝါးမိမိ ရိုက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ စိတ္တိုတိုျဖင့္ လွည့္ၾကည့္မိေသာအခါ သူ႔ကို္လွည့္ၾကည့္သည္လည္းမသိ၊ သူက သူမ်ားေခါင္းကို ရိုက္ေနသည္လည္းမသိေသာ ထိုကေလး၏ အျပစ္ကင္းေသာ မ်က္ႏွာေလးကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ထိုအခါ-
၁။ သူ႔ကို (ထိုကေလးကို) လက္တံု႔ျပန္ေနစရာမလို (ေရွာင္)
၂။ သူ႔ကိုပင္ (သို႔) သူႏွင့္ပင္ေရာ၍ ေပ်ာ္သလုိလို ခံစားလိုက္ရ၊ မုဒိတာပြါးလိုက္ရသည္ (ေဆာင္)
၃။ စိတ္ထဲမွာ ရွင္းသြားသျဖင့္ လက္တံု႔မျပန္လိုက္ရေလျခင္းဟူေသာ ေဒါသ၊ အာဃာတလည္း ကင္းသြား၏။ ၿငိမ္းေအးသြား၏။ (ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား)

ေရွာင္ဟူသည္ ဝါရိတၱ သီလတည္း။ (to be avoided)
ေဆာင္ဟူသည္ စာရိတၱ သီလတည္း။ (to be fulfilled)
ျဖဴေအာင္ စိတ္ထားျခင္းသည္ ေရွာင္လိုက္ရ၊ ေဆာင္လိုက္ရသည့္အတြက္ စိတ္ထဲမွာ စႏိုးစေနာင့္ မျဖစ္ျခင္းတည္း။ (to be purified)

မႏိုင္သျဖင့္ ငံု႔ခံရေသာအခါ ဝါရိတၱသီလျဖစ္၏။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါသရွိ၏။ မေကာင္းတတ္၍ ေပးလိုက္ရေသာအခါ(သို႔) ေၾကာက္၍ အရိုအေသေပးလိုက္ရေသာအခါ စာရိတၱသီလျဖစ္၏။ စိတ္ထဲမွာ အာဃာတရွိ၏။ ထိုအခါ ေရွာင္ျခင္း၊ ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ဆင္းရဲရ၏။ ဤသည္မွာ တတိယ ေဒသနာကို(ျဖဴေအာင္ စိတ္ကုိထားကို) မႏိုင္နင္းျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထိုတတိယေဒသနာကို မႏိုင္နင္းလွ်င္ သီလရွိေသာ္လည္း စိတ္ညစ္ရတတ္၏။ သီလဟူသည္ ကာယကံကိစၥ၊ ဝစီကံကိစၥတည္း။ တတိယေဒသနာကား သမာဓိ၊ ပညာကိစၥတည္း။

ရိုက္ခ်င္ရင္ စိတ္ထဲက ရိုက္၊ ဆဲခ်င္ရင္ စိတ္ထဲက ဆဲ၊ သီလမက်ိဳးဟု ေျပာေသာအခါ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရယ္ၾက၏။ အမွန္မူ ဤစကားက မွန္၏။ သို႔ေသာ္ ရိုက္ခ်င္စိတ္၊ ဆဲခ်င္စိိတ္ေပါက္ျခင္းက မေကာင္း။ မေကာင္းေသာ္လည္း သမာဓိ၊ ပညာကို မႏိုင္လွ်င္ ရိုက္ခ်င္စိတ္၊ ဆဲခ်င္စိတ္က ခ်ိဳးႏွိမ္၍ မရေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ “Buddhist teaching is a gradual practice” ဟူေသာ စကားေလးကို ႀကိဳက္မိ၏။ ထို႔အတူ “It cannot be practiced separately” ဟူေသာ စကားကို ပို၍ေလးစားမိ၏။

ထိုမွေနာက္ (၂၁) ရာစုလူသားႏွင့္ကိုက္ညီေသာ အိုင္တီေဝါဟာရေလးကုိငွားၿပီး ဘာသာျပန္ၾကည့္၏။

၁။ သဗၺ ပါပႆ အကာရဏံ၊
မေကာင္းမႈေရွာင္
Don’t be a troublemaker,
၂။ ကုသလႆူ ပ သမၸဒါ
ေကာင္းမႈေဆာင္
Be a troubleshooter,
၃။ သ စိတၱ ပရိေယာ ဒါပနံ၊
ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား
Delete all unnecessary files and data!
၄။ ဧ တံ ဗုဒၶါန သာသနံ။
အဲဒါ ဘုရားရွင္တိုင္းရဲ့ အမွာစကား-
How to keep your PC quick and clear.


ဤေဆာင္းပါးအတြက္ ထိုတကၠစီဆရာကို ေက်းဇူးစကားေျပာလိုက္မိ၏။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.