~ ေက်ာင္းသား ~

 မႏႇစ္က ပါဠိေကာလိပ္ ပရင္စီပယ္ကုိ တကၠသုိလ္တစ္ခုက ဂုဏ္ထူးေဆာင္
ေဒါက္တာဘြဲ႔ ဆပ္ကပ္တယ္။ဒီမွာလည္း ထပ္ျပီး ဂုဏ္ျပဳၾကတယ္၊
သက္ေတာ္ ၈၀ အထိ တစ္ခါတစ္ခါလမ္းေလွ်ာက္ၾကြလာျပီး စာသင္တတ္တဲ႔
ဆရာေတာ္ ရဲ႕သာသနာ ခ်စ္စိတ္က ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုးပဲ။

ပူေဇာ္ပြဲ ဆိုတဲ႔အတိုင္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ဂုဏ္ေတြကို မႊမ္း သြားလိုက္ၾကတာ။
အဓိက ကေတာ႔ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြပါ။
ဆရာေတာ္ မိန္႕ရမဲ႔ အလႇည့္လည္းေရာက္ေရာ
ဆရာေတာ္က ေျပာသြားၾကတာ စံု လို႔ပဲ တဲ႔......
"But everyone is a student of the Buddhist teachings" တဲ႔။
လွ လိုက္တဲ႔စကါး။ ဒီလစ္ေတြ ဘာေတြ ပါမသြားဘူး။
ထပ္ျပီး ၾကည္ညိဳ မိတယ္။









Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဒုကၡိတကြန္ပ်ဴတာ ျဗဟၼာမ်ားႏွင့္သာတန္၏

ကြန္ပ်ဴတာသည္ တန္ခိုးႀကီးသည္ဟု ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ။
          သို႔ေသာ္ ထိုကြန္ပ်ဴတာသည္လည္းေကာင္း၊ ထုိကြန္ပ်ဴတာ၏ အေမြခံ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ သည္လည္းေကာင္း၊ ထိုကြန္ပ်ဴတာ၏ ဘိုးေအ တယ္လီေဗးရွင္းသည္လည္းေကာင္း အဂၤါမစံု၊ အာရံု မညီေသာ ဒုကၡိတမ်ားသာ ျဖစ္ၾကျပန္ေတာ့၏။

          မရွင္းေသးဟု ထင္၏။ အခ်ဳိ႕ကား နားေ၀း၍ အခ်ဳိ႕ကား နားနီး၏။

          လူ၌ အာရံုငါးပါး (သို႔) အာရံုေျခာက္ပါး ရိွ၏။ ထို႔အတူ အာရမၼဏိကငါးပါး (သို႔) အာရမၼဏိက ေျခာက္ပါးလည္း ရွိ၏။

          ထပ္ရွင္းဦးအံ့။ ကြန္ပ်ဴတာသည္ ၾကည့္လို႔ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရူပါရံု ရိွသည္ဟု သိလို႔ရ၏။ ကြန္ပ်ဴတာသည္ နားေထာင္လို႔ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သဒၵါရံု ရွိသည္ဟု သိရ၏။ ကုန္ၿပီ ျဖစ္၏။ ထိုကြန္ပ်ဴတာသည္ အနံ႔ကိုမေပးႏိုင္၊ လွ်ာျဖင့္ စားလို႔ရသည့္ အရသာကို မေပးႏိုင္၊ ႏူးညံ့၊ မာေက်ာ၊ အိစက္၊ ခက္မာ စေသာ ေဖာ႒ဗၺအာရံုကိုလည္း မေပးႏိုင္။

          ကြန္ပ်ဴတာ၌ရွိေသာလူ၊ ၀န္းက်င္ရႈခင္း စသည္တို႔ကို တထပ္တည္းၾကည့္၍၊ ခံစား၍ ရ၏။ ကြန္ပ်ဴတာ၏ အသံ၊ သီခ်င္းသံ၊ ငိုသံ၊ ရယ္ေမာသံ တို႔ကိုလည္း ခံစား၍ရ၏။ ခက္သည္က ကြန္ပ်ဴတာမွာေပၚေနေသာ ထမင္း၀ိုင္း၏ ထမင္းဟင္းမ်ား၊ ဇြန္းသံ၊ ခက္ရင္းသံ စသည့္ အာရံုႏွစ္ပါးကို ခံစား၍ရေသာ္လည္း ထိုထမင္းပြဲ၏ အနံ႔အသက္ကိုမူ ထိုကြန္ပ်ဴတာက ထုတ္လုပ္မေပးႏိုင္ေတာ့။ ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္း၏။ ၀မ္းသာစရာလည္း ေကာင္း၏။


          ႏွင္းဆီတစ္ပြင့္ကို ျပႏိုင္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာသည္ ထိုႏွင္းဆီ၏ အနံ႔ကို မေပးႏိုင္။ ငါးေၾကာ္ တစ္ေကာင္၏ပံုကို ျပႏိုင္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာသည္ ထိုငါးေၾကာ္၏ အရသာကို ထုတ္မေပးႏိုင္။ ေပြ႔ဖက္ ေနေသာ ဇနီးမယား (သို႔) သမီးရည္းစားကို ျပႏိုင္ေသာ ထိုကြန္ပ်ဴတာသည္ ၾကည့္ရႈသူအထံ ထိေတြ႔ လို႔ရသည့္ ေဖာ႒ဗၺအာရံုကို မပို႔လႊတ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္း၏။ ၀မ္းသာဖြယ္လည္း ေကာင္း၏။

          သိပၸံသည္ အသံျဖင့္ ေရွးဦးစြာ မိတ္ဆက္ခဲ့၏။ ေသာမတ္(စ္) အက္ဒီဆင္က စတင္ေတြ႔ရွိ ခဲ့သည္ဟု မွတ္သားဖူး၏။ ဤကား အေရးမႀကီး။ အေမရိကမွ စကားေျပာေနလွ်င္ ျမန္မာျပည္မွ ၾကားရ၏။ ဒါ  လိုရင္း ျဖစ္၏။ တခ်ိဳ႕က မယံုၾကည္ၾက။ အရူးမ်ားဟုပင္ ေျပာခဲ့ၾက၏။ သို႔ေသာ္ အရူးမ်ားဟုေျပာဆိုသူမ်ားကိုယ္တိုင္ အရူးမ်ား ျဖစ္သြားၾက၏။ ယခု လူတစ္ေယာက္ အေမရိကားမွ စကားေျပာေနလွ်င္ ၾကားလိုက ၾကားလို႔ရ၏။ မၾကားလိုက မၾကားလို႔ ရ၏။ မၾကားလိုက မၾကားလို႔ရ၏ဟူသည္ မၾကားဟန္ေဆာင္ျခင္းေပတည္း။

          ထို႔ေနာက္ စကားေျပာေနသံကိုသာမက ထိုစကားေျပာေနသူကိုပါ ျမင္လို႔ရလာျပန္၏။ အစကနဦးက လူသားတစ္ခ်ိဳ႕ မယံုၾကည္ၾက။ ယခုမူ ဤကိစၥသည္ ထမင္းစားေရေသာက္ကိစၥ ျဖစ္သြားၿပီျဖစ္၏။ ထိုစကား မွန္၏။ ကြန္ပ်ဴတာ၌ ရူပါရံု ရွိ၏။ သဒၵါရံုရွိ၏။

          အာရံုေလးႏွစ္ပါးျဖင့္ လူသား၏ ဧည့္ခန္းကို အာဏာသိမ္းထားေသာ တယ္လီေဗးရွင္းကို မေက်နပ္သျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာဌာန ႏွစ္ခုသို႔ စာေရးေမးဖူးသည္။ ထိုတယ္လီေဗးရွင္းသည္ ရုပ္၊ အသံအျပင္ ဂႏၶာရုံဟုေခၚသည့္ အနံ႔ကိုပါ ထုတ္လႊတ္ေပးႏိုင္ေျခ ရွိမရွိ ကိစၥျဖစ္၏။ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္း၏။ တစ္ဌာနကေတာ့ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ဟုဆို၏။ အျခား တစ္ဌာနကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိ၏ဟု ျပန္ဆို၏။ ရသာရံုႏွင့္ ေဖာ႒ဗၺာရံုတို႔ကေတာ့ ေလာေလာဆယ္ အေျခအေနအရ မျဖစ္ႏိုင္။ ဂႏၶာရံုကိုမူ မျဖစ္ႏိုင္ဟု သူတို႔ မဆိုရဲေၾကာင္းေျပာ၏။ ထိုအခါ ငါးေၾကာ္ကိုသာမက ငါးေၾကာ္အနံ႔ကိုပါ ရေတာ့မည္ျဖစ္၏။

          ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သိပ္မေကာင္း၊ ဗိုက္ဆာေနရသည့္အခ်ိန္တြင္ ငါးေၾကာ္ကိုေတြ႔ရ၊ ငါးေၾကာ္၏ သင္းသင္းပ်ံ႕ပ်ံ႕အနံ႔ကိုပါရမည္ဆိုလွ်င္ ထိုဗိုက္ဆာမႈေ၀ဒနာ ပို၍ဆိုး၀ါးလာႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ သိပၸံပညာရွင္သည္ ရဟန္းဗိုက္ဆာ၊ မဆာ ကိစၥေၾကာင့္ေတာ့ သူ၏တီထြင္မႈကို ရပ္ပစ္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ရဟန္းက ကိုယ့္မ်က္လံုးႏွင့္ ကိုယ့္ႏွာေခါင္းကို ပိတ္လိုက္ရံုသာရွိ၏။ ေတာ္ေသး၏၊ ႏွာေခါင္းက လက္ျဖင့္ပိတ္မွ လံုေသာ္လည္း မ်က္စိႏွစ္လံုးကမူ လက္မပါပဲ ပိတ္လို႔ရ၏။ ပိတ္ခ်င္ဖို႔သာ လုိ၏။ ပိတ္ဖို႔ လက္မလို။

          အခ်ိဳ႕က သီဟနာဒကို အရူးဟု ေျပာၾက၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရဲရင့္ေသာ ၾကိဳတင္ နိမိတ္ဖတ္မႈ ႏွစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ စိတ္၀င္စားေကာင္း ၀င္စားႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျပာခ်င္သည္။
          ၁။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္သည့္အခါ ေဘာလံုးကစားျခင္းထက္ ပို၍ လူၾကိဳက္မ်ားေသာ အားကစားတစ္မ်ိဳးေပၚမည္
          ၂။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္သည့္အခါ အာရံုႏွစ္ခုသာေပးႏိုင္ေသာ တယ္လီေဗးရွင္းက အနည္းဆံုး အာရံုသံုးခုေပးလိမ့္မည္- ဟူ၍ ျဖစ္၏။
          ဤမွ်ဆိုလွ်င္ အတန္ငယ္ ရွင္းၿပီဟုထင္သည္။

          လူသားက အာရံုငါးပါး(သို႔) အာရံုေျခာက္ပါးကို ခံစားႏိုင္သည္။
          ထိုတယ္လီေဗးရွင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာစသည္ကေတာ့ လူသားကို အာရံုႏွစ္ခုသာ ေပးႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အဂၤါမစံု အာရံုမညီေသာ ဒုကၡိတမ်ားဟု ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
                                  
          စာေပ၌ သင္ၾကားရ၏။ အထူးသျဖင့္ အဘိဓမၼာသေဘာတရား ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ေေသာ အထက္ တန္းစား ျဗဟၼာႀကီးမ်ား၌ အာရုံႏွစ္ပါးသာရွိ၏ဟု ဆို၏။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ စကၡဳပသာဒရုပ္ႏွင့္ ေသာတပသာဒရုပ္ဆိုသည့္ ပသာဒရုပ္ႏွစ္ခုသာရွိ၏ဟု ဆို၏။ ဤစကၡဳႏွင့္ ေသာတပသာဒရုပ္ရွိလွ်င္ ဘုရားဖူးျခင္း၊ တရားနာျခင္းကိစၥႏွစ္ခုကို လုပ္လို႔ရၿပီျဖစ္၏။ သူတို႔ လုပ္လိုေသာ ကိစၥႏွစ္ခုကလည္း ဤမွ်သာ ျဖစ္၏။ ဒုကၡနည္းသြားသည္ဟု ဆိုရမည္ထင္သည္။

          မွန္၏။ ထိုျဗဟၼာႀကီးမ်ားအတြက္ ေရမခ်ဳိးသူ၊ ညစ္ပတ္သူ၊ အာခံတြင္းနံ႔ မေကာင္းသူ တို႔ႏွင့္အတူထိုင္ေနရေသာ္ သူတို႔က ဂႏၶာရံုကို မခံစားႏိုင္သျဖင့္ ႏွာေခါင္းပိတ္ရျခင္းဒုကၡမွ ကင္းေ၀း လိမ္႔မည္။ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အတူတူေနထိုင္ရသူမ်ား ျဗဟၼာျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားသင့္သည္ဟု ထင္သည္။

          ရသာရံုမရွိ၊ ရသတဏွာကို ျဖတ္ၿပီးသည့္အတြက္ ျဗဟၼာမ်ား အမ်ားစုေနထိုင္ရာ၌ ေဂ်ဒိုးနတ္ တို႔၊ ေကအက္(ဖ)စီတို႔ ဆိုင္ဖြင့္မေရာင္းႏိုင္၊ စီးပြါးေရးလုပ္လို႔မရ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဂ်ဒိုးနတ္တို႔၊ ေကအက္(ဖ)စီတို႔က ျဗဟၼာျဖစ္ေရး ကမ္ပိန္းကို အေသအလဲ တားျမစ္ၾကလိမ့္မည္ ျဖစ္၏။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာမ်ား ငါးပိ  မႀကိဳက္္ သည္က ေသခ်ာေလာက္၏။ သို႔ေသာ္ အနံ႔ေၾကာင့္ မဟုတ္၊(  ေရွ႕တြင္    ေရးခဲ့ၿပီ) နာမည္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ငါးပိဟူသည္ ပိေနေသာငါးကို ဆိုလိုသည္။ ငါးခ်ဥ္ကိုလည္း ျဗဟၼာႀကီးမ်ား မႀကိဳက္ေလာက္၊ ခ်ဥ္ေသာေၾကာင့္ကား မဟုတ္  
(ရသတဏွာ မရွိေၾကာင္း ေျပာေနဆဲ)၊ နာမည္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ႏိုင္၏။ ငါးခ်ဥ္ဟူသည္ ထမင္းလံုး
မ်ားျဖင့္ ညစ္ပတ္ ေနေသာငါးကို ဆိုလိုသည္။

          ေဖာ႒ဗၺာအာရံုကို မခံစားထိုက္ေသာ ျဗဟၼာမ်ား ေနထိုင္ရာ၌ အနီေရာင္ အိပ္ခန္းမ်ားမရွိ၊ တိတ္တိတ္ပုန္း အႏွိပ္ခန္းမ်ားမရွိ၊ မဂၤလာေဆာင္ျခင္းမရွိ၊ သမီးရည္းစားထားသည္မရွိ၊ ရည္းစားစကား ေျပာသည္မရွိ၊ ခ်စ္ေသာ္လည္း နည္းနည္းေတာ့ တင္းထားမွ ဆိုတာမ်ိဳးမရွိ၊ စိတ္ေကာက္သည္ ဟူ၍လည္း မရွိေတာ့။

          တစ္ခုေကာင္းသည္မွာ ျဗဟၼာမ်ား၌ လိင္ခြဲျခားမႈျပႆနာ မရွိေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ လိင္ခြဲျခားမႈကို ဆန္႔က်င္သူမ်ားအေနျဖင့္ အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းနည္းကား ျဗဟၼာမ်ားျဖစ္ေအာင္ က်င့္လိုက္ျခင္း ေပတည္း။

          ထိုစကားတို႔ကို ခ်ံဳ႕အ့ံ။ အထက္တန္းစား ျဗဟၼာႀကီးမ်ားသည္ ရူပါရံုႏွင့္ သဒၵါရံုႏွစ္ခုကိုသာ ဘုရားဖူးျခင္း၊ တရားနာျခင္းတို႔အတြက္ ခ်န္ထား၏။

          ယေန႔ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ တယ္လီေဗးရွင္းသည္လည္း ထိုရူပါရံုႏွင့္ သဒၵါရံုႏွစ္ခုကိုသာ ထရမ္စမစ္လုပ္ႏိုင္၏။ ကိုက္၏။ သဟဇာတ ျဖစ္၏။

          ကြန္ပ်ဴတာသည္ ျဗဟၼာ့ဘံု၌ ေရာင္းအားပိုေကာင္းေလာက္၏။
                          
          တစ္ခါက မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးသည္ သူ႔ကိုသူ ျဗဟၼာ့ျပည္မွ ဆင္းသက္လာသူ ျဖစ္ဟန္ ရွိေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ေျပာ၏။ သူသည္ အသားငါးကို မတပ္ေမာ၊ ကာမဂုဏ္အာရုံ နည္းပါး၊ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ ေမတၱာထားႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုေၿပာ၏။ မွန္၏။ ထိုမွ်အထိ မွန္ေသး၏။

          ျဗဟၼာ့ျပည္မွဆင္းလာေသာ သု၀ဏၰသာမ၏ မိခင္ ဖခင္တို႔ျဖစ္ၾကသည့္ ဒုကုလႏွင့္ ပါရိကာ တို႔သည္လည္း ထိုအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ကာမဂုဏ္ မပတ္သက္၊ ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္ တို႔ျဖင့္သာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ဆက္ဆံၿပီး သစ္ဥသစ္ဖုတို႔ျဖင့္သာ အာဟာရၿပီးၾက၏။
          ခက္သည္ကား ထိုဒုကုလႏွင့္ ပါရိကာတို႔၏ အသားအေရသည္ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ၀ါ၀င္းေသာ အသားအေရမ်ား ရွိၾက၏ဟုဆို၏။ ျဗဟၼာ့ျပည္မွ လာဟန္တူသည္ဟု သူ႔ကိုသူေျပာေသာ ထိုရဟန္း ကား ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္းသား ျဖစ္ေခ်၏။ စိတ္မဆိုးဘူးဆိုလွ်င္ ထို႔ထက္ တိတိက်က် ေျပာခ်င္၏။ ထိုမိ္တ္ေဆြရဟန္းသည္ “         ” နယ္မွ ျဖစ္၏။ အသားျဖဴစရာ အေၾကာင္းမရွိ။

          ထို႔ေၾကာင့္ သီဟနာဒက-
          “ ေရွးေရွးေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားျဖင့္ကား ညီညြတ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ၀ါ၀င္းဟူသည့္အခ်က္ကား အရွင္ဘုရားႏွင့္မညီ၊ အရွင္၏ အသားေတာ္သည္ မည္းနက္ေတာ္ မူလွ ခ်ည္ရဲ႕” ဟု ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ……..
          ထိုရဟန္းႏွင္႔ ကြန္ပ်ဴတာ ကိုက္ညီ၏။

          အႏွစ္ခ်ဳပ္ပါေတာ့အ့ံ….။
          ျဗဟၼာမ်ားသည္ ဘုရားဖူးျခင္း၊ တရားနာျခင္း အလို႔ငွါ အာရံုႏွစ္ပါးကိုသာ ရွိၾကသကဲ့သို႔ တယ္လီေဗးရွင္းႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာတို႔သည္လည္း ရူပါရံုႏွင့္ သဒၶါရံုတို႔ကိုသာ ထုတ္လႊတ္ေပးႏိုင္၏။ လူကား အာရုံငါးပါးလံုးကို ေတာင္းဆို၏။ လူ၏ ဆႏၵကို လုိက္ေလ်ာရန္ လက္ေလွ်ာ့ရသူမ်ားတြင္ ကြန္ပ်ဴတာလည္း ပါသြားရေလေတာ့သည္။

          ကြန္ပ်ဴတာ မည္မွ်စြမ္းစြမ္း၊ လူ႔တဏွာႏွင့္ ယွဥ္လိုက္ေသာအခါ ဒုကၡိတေလးသာ ျဖစ္ရရွာေလေတာ့သတည္း။ ေထာင္ၾကြားလြန္းေသာ ကြန္ပ်ဴတာေလး လက္မိႈင္ခ်ေနပံုကား သနားစရာပင္ေကာင္းေနေပေသးေတာ့သည္။          




သီဟနာဒ
 













Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☺ ဘရန္႔ နယူး ဗုဒၶဘာသာ ☺

ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ့ အေနာက္ကလူေတြ ဘုရားက႐ႊတ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာရမယ္လို႔။
ေ႐ႇ႕ေနမၾကီး ကေမးဖူးတယ္ ဘုရားက ဝမ္းဒါးဖူး တီးခ်ား၊ ဝမ္းဒါးဖူး စပီကာ၊
ဆင့္ ေဆာ႔ဖ္ ဟ်ဴးမား မ႐ိွတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။
ပိဋကတ္ထဲက ရီစရာ ပ်က္လံုးေလးေတြ စုေပးစမ္းပါ တဲ႔။ ခက္ရခ်ည့္။

ဟုတ္တာ မဟုတ္တာ အပထား ဘရန္႔ နယူး ဗုဒၶဘာသာေတြက
ဘုရား ရီစရာ မေျပာဘူးဆိုတာ သိပ္မယုံၾကဘူး။
သူတို႔ အျမင္က ဂြတ္စပီကာတိုင္း ဒါမပါရင္ မျဖစ္ႏုိင္။
ပါဖက္စပီကာမႇာ ပါဖက္ ဂ်ဳတ္ ေတြ႐ွိေနရမယ့္။ စာအုပ္ထဲ မပါတာပဲ ႐ွိမယ္တဲ့။
ဆရာ႔ဆရာေတြေျပာစကား အရကေတာ႔ ထိုထို ရယ္႐ႊင္ဖြယ္စကားမ်ားကို
က်မ္းစာေပါ႔ပ်က္မွာ စုိးလို႔ သဂၤါယနာ၌ မတင္အပ္တဲ့။

ဒါဆို ျဖဴစင္တဲ႔ ရယ္စရာ ျပံဳးစရာေလးေတြ ဘုရား မိန္႔ခဲ႔ပံုေတာ႔ရပါတယ္။
ခက္တာက က်မ္းစာ ေပါ႔မွာစိုးေတာ႔ .......
ရယ္စရာမပါလည္း ဘုရားကေတာ့ ျမတ္ႏိုးစရာ၊ ခ်စ္စရာၾကီး ပါ တဲ႔။
ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ႔ အင္ဒ႐ူး။ ။

အေမရိကန္ ဇနီးေမာင္ႏႇံ အမႇတ္တရ။











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

နာလႏၵာရင္ခြင္၌ ရူးသြပ္သြားေသာပန္းသီးတစ္လံုး



နယူတန္ႀကီး ဂရဗတီကိုမေတြ႔ခင္က ပန္းသီးတစ္ခ်ိဳ႕ မိုးေပၚပ်ံတက္ၾကေလသလား။ ထိုပန္းသီးမ်ား ေျမေပၚက်လာျခင္းအေပၚ၌ေရာ နယူတန္၏နိယာမက မည္မွ်ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ ရွိေလသနည္း။ မသိေတာ့။ သိတာတစ္ခုပဲ ရွိသည္။ သူမကို ေတြ႔ခ်င္ေနသည္။ သူမကို ေတြ႔ခ်င္လွသည္ဟု သိေသာ္လည္း နယူတန္သိသည့္ တတိယနိယာမကို လူအမ်ား မသိၾကေသးသည့္အတြက္ မိုးေပၚပ်ံတက္လိုသည္ဆိုက ပန္းသီးတစ္ခ်ိဳ႕ ျပန္တက္လို႔ ရေသးသည္ ထင္၏။ ေနာက္ဆံုး အခြင့္အေရးျဖစ္သည္။


          မၾကာမီ ကမၻာေျမ၏ဆြဲငင္အားအေၾကာင္းကို လူအမ်ားသိလာလိမ္႔မည္။ ထိုအခါ မည္သည့္ ပန္းသီးမွ မိုးေပၚပ်ံခြင့္ မရႏိုင္ေတာ့။ ပန္းသီးမ်ား မိုးေပၚမပ်ံႏိုင္ေတာ့ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္သူမကို ေတြ႔လိုက ေတြ႔လို႔ရေသး၏။ မွန္၏။ ယေန႔ မိုးေပၚပ်ံတက္သြားေသာ ပန္းသီးသည္ ရူးသြပ္ေသာပန္းသီး ျဖစ္သြားေတာ့၏။ အမွန္မူ ဤကိစၥသည္ ပန္းသီးႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္ နယူတန္ဆိုသည့္ပုဂၢိဳလ္ မူးမူးႏွင့္ ပန္းသီးပင္ေအာက္ ဝင္အိပ္ျခင္းႏွင့္သာ ဆိုင္၏။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ကြ်န္ေတာ္သူမကို ေတြ႔လိုျခင္းသည္ ရူးသြပ္မႈမဟုတ္သလို မူးမူးႏွင့္ ပန္းသီးပင္ေအာက္ ဝင္အိပ္လိုက္ျခင္းလည္းမဟုတ္။ ဟုတ္သည္ဟု တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာလာပါကလည္း ျငင္းဆန္မိမည္ေတာ့မဟုတ္။
 
           သူမနာမည္သည္ နာလႏၵာ ျဖစ္သည္

          ၾကာပန္းတစ္ခ်ိဳ႕ ေခါင္းေပၚမွာပန္ထားတတ္သည္ဟု ၾကားခဲ့ဖူး၏။ သူမနာမည္ကို ကြ်န္ေတာ္ မသိ။ သူမနာမည္ နာလႏၵာျဖစ္သည္။

 
          သူမကို မည္သူက ေမြးထုတ္ေပးလိုက္သနည္း။ မသိ။ သူမ၏ အပ်ိဳရည္မ်ား မည္သူက စုပ္ယူူသြားသနည္း။ မသိ။ မသိဟူသည္ သမိုင္းကို မသိျခင္းျဖစ္သည္။ သမိုင္းဟူသည္ ေနာက္လွည့္လွည့္ၾကည့္ရေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္သျဖင့္ အလြန္ဇက္ေညာင္းေသာ ပညာရပ္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သမိုင္းသင္ရန္ အႏိွပ္ခန္းလို၏။

          နာလႏၵာသည္ တစ္ခုလပ္ျဖစ္သည္။ သားေတြရဲ့အေမလည္း ျဖစ္သည္။ သူမမွာ သမီးေတာ့ မရွိ။ သို႔ေသာ္ လွခ်က္က စက္စက္ယိုေသာ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။ သူမနာမည္ကို ကြ်န္ေတာ္မသိ။ သူမနာမည္ နာလႏၵာျဖစ္သည္။ ဟုတ္သည္။ ေတြ႔ၿပီ။

          “ ရွင္က ကြ်န္မနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္လို႔ လိုက္ရွာေနတာဆို”
          “ မင္းက ဘယ္သူလဲ။ ငါရွာေနတဲ့လူက မင္းလား”
          “ ရွင္ေတြ႔ခ်င္လို႔ ရွာေနတဲ့လူကို ေတြ႔ေနတာေတာင္ ရွင္ကဘယ္ သူမွန္းမသိဘူးလား”


အင္း ဟုတ္တယ္။ ငါသူ႔ကို မျမင္ဖူးဘူး။ မင္းက နာလႏၵာလား
          “ ဟုတ္တယ္ေလ၊ ကြ်န္မက နာလႏၵာ။ လာေလ၊ ဒီနားမွာ လာထိုင္။ စကားေျပာရေအာင္

          “ ဒါနဲ႔ မင္းက အပ်ိဳနာလႏၵာလား၊ တစ္ခုလပ္ နာလႏၵာလား
          “ အတူတူပဲ။ အပ်ိဳလည္း ကြ်န္မပဲ။ တစ္ခုလပ္လည္း ကြ်န္မပဲ

          ဒီေတာ့မွ ရွင္းသြားေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ အုတ္ခံုေပၚမွာ ထိုင္ေနၾကသည္။ ေလအနည္းငယ္ တိုက္ေနသည္ဟုထင္၏။ လေရာင္လည္း အနည္းငယ္ ျဖာက်ေနသည္ထင္၏။ ေနေရာင္လား၊ လေရာင္လားေတာ့ မကြဲျပား။ ဒီအေရာင္ႏွစ္ခုက ရႈပ္ေထြးလြန္းသည္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သူမႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ထိုင္ေနေသာ အုတ္ခံုႀကီးက ေမွာင္မေန။

          ထိုစဥ္ လည္ဆံေမႊးကားကားျဖင့္ ျမင္းရိုင္းတစ္ေကာင္ ေျပးလႊားလာေနသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရ၏။ ထိုျမင္းသည္ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနေသာ ျမင္းတစ္ေကာင္တည္း။

          “နာလႏၵာ၊ ၾကည့္လိုက္စမ္း။ ျမင္းျဖဴတစ္ေကာင္ တို႔ဆီေျပးလာေနတယ္။ သူ႔ရဲ႕ လည္ဆံေမႊးေတြက သိပ္လွတာပဲ

          “ ရွင္က ဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ။ အဲဒါ ကြ်န္မပဲေလ
          “ မဟုတ္ပါဘူးကြာ၊ မင္းက ငါနဲ႔ အတူတူထိုင္ေနတာပဲ
          “ ဟုတ္တယ္။ ယံုခ်င္ယံု၊ မယံုခ်င္ေန။ အဲဒီ ျမင္းျဖဴမေလးကလည္း ကြ်န္မပဲ

  ဒီေတာ့မွကြ်န္ေတာ္သေဘာေပါက္သည္။ ဟုတ္သည္။ လည္ဆံေမႊးကားကားျဖင့္  ေျပးလာေနေသာ  ျမင္းျဖဴမေလးသည္ နာလႏၵာျဖစ္သည္။ သိပ္မၾကာ ျမင္းျဖဴမနာလႏၵာက ထြက္ေျပးသြားျပန္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ထိုင္ေနခဲ႔ၾကသည္။ ဘာေၾကာင့္ ထိုင္ေနၾကသည္ကို ႏွစ္ေယာက္စလံုး သိၾကဟန္မတူ။

          “ ရွင္ျပန္ခ်င္ ျပန္ေတာ့ေလ။ မိုးခ်ဳပ္ေနၿပီ
          “ ငါမျပန္ေသးဘူး။ မိတ္ေဆြတစ္ခ်ိဳ႔နဲ႔ ေတြ႔ရဦးမယ္
          “ အမ်ိဳးသားလား၊ အမ်ိဳးသမီးလား
          “ အမ်ိဳးသား

          “ သူတို႔က ရွင့္ကို ဘဝေနနည္း၊ ထိုင္နည္းေမးလိမ့္မယ္။ ရွင့္ကိုမွ ေရြးၿပီးေမးတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လာတဲ့သူတိုင္းကို ေမးတာ

          “ ဟုတ္လား၊ မင္းက ဘယ္လိုလုပ္သိတာလဲ။ ထားပါေတာ့၊ ဒါဆို ငါမသြားေတာ့ဘူး။ ေနနည္းက စာေပထဲမွာပါတာပဲ။ ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာေတြမွာ မေနရဘူးေလ။ ထိုင္နည္းကေတာ့ ငါတို႔အခုထိုင္ေနသလို ထိုင္တာကပိုေကာင္းတယ္။ ေျမမညီရင္ ထိုင္ရခက္တယ္ေလ။ မင္းလိုေကာင္မေလးနဲ႔ ထိုင္ေနတာ မွန္ကန္တဲ႔ထိုင္ျခင္းေပါ႔

          “ ရွင္ ဘယ္မွာအိပ္မွာလဲ
          “ ဟိုတယ္ကို ျပန္ရမွာ။ ဒါေပမယ့္ ျပန္စရာမလိုေတာ့ဘူး
          “ ဘာျဖစ္လို႔လဲ

          “ မိတ္ေဆြေတြဆီ ငါမသြားေတာ့ဘူးေလ။ သူတို႔ဆီသြားရင္ သူတို႔က ဟိုတယ္လိုက္ပို႔ၾကမွာ။ ၿပီးေတာ့ အခန္းတံခါးကိုဖြင့္ၿပီး အျပင္ကိုၾကည့္ၾကမယ္။ ျပန္ပိတ္ဖို႔ေမ့သြားၿပီး ဒီအတိုင္းထားခဲ့ၾကလိမ့္မယ္။ ငါလည္း ဒါကိုမသိလို္က္ဘူး။ မင္းအေၾကာင္းစဥ္းစားရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားမယ္။ မနက္လင္းေတာ့ ငါအေအးပတ္ေနလိမ့္မယ္

          “ ရွင္တကယ္ေျပာေနတာလား
          “ တကယ္ေျပာတာ။ ငါတို႔ ဒီအတိုင္းပဲ ထိုင္ေနရေအာင္။ ဟိုတယ္ကိုျပန္ရင္ အေအးပတ္မွာ

          ကြ်န္ေတာ္တို႔ ထိုင္ေနခဲ့ၾကသည္။ ဘာေၾကာင့္ ထိုင္ေနခဲ႔ၾကသည္ကိုေတာ့ မသိ။ စကားေတြေျပာၾကသည္။ မ်ားလြန္းသြားသည့္အတြက္ ဘာေတြေျပာခဲ႔ၾကသည္ဆိုတာကို မမွတ္မိ။ ထိုေၾကာင့္ ျပန္ေရးေနစရာမလိုေတာ့။ အလုပ္ရႈပ္သက္သာသြားသည္။

          ခက္သည္က စကားျပတ္သြားေသာ အခိုက္အတန္႔မ်ားျဖစ္သည္။ ကိုယ့္အသက္ရွဴသံကို ၾကားရသည္။ သူမ အသက္ရွဴသံကိုလည္း ၾကားရသည္။ ရင္ခုန္ုသံ ကိုကား မၾကားရ။ ရင္ခုန္သံဟူသည္ ေဒါက္တာမ်ားသာ ၾကားခြင့္ရေသာ အခြင့္ထူးျဖစ္သည္။ နားၾကပ္ရွိလွ်င္ေတာ့ ေဒါက္တာမဟုတ္လည္း နားေထာင္လို႔ရသည္ ထင္၏။ ကြ်န္ေတာ့မွာ နားၾကပ္မရွိ။

          ရင္ခုန္သံက ပံုမွန္ျဖစ္ေနသည္။ ဒါဟာ မရိုးသားမႈတစ္ခုေပပဲ။ ဒီလို မျဖစ္သင့္။ တိတ္ဆိတ္ေသာညခ်မ္း၌ အလြန္လွပေသာ နာလႏၵာလိုမိန္းကေလးႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ရွိေနခိုက္ ပံုမွန္သာခုန္ေနေသာ ရင္ခုန္သံသည္ မရိုးသားမႈစစ္စစ္ ျဖစ္သည္။ အနည္းငယ္ေတာ့ ျမန္ေနသင့္၏ (သို႔) ေႏွးေနသင့္၏။ ဒါမွ ရိုးသားမႈ ျဖစ္သည္။ ဒါျဖင့္ သူမကေကာ ကြ်န္ေတာ့္လိုပဲ ရွိေနလိမ့္မည္ ထင္၏။

          ရိုးသားမႈကို ရွာေဖြရန္ ရင္ခုန္သံကို ျမန္ေပးလိုက္သည္။ ဟုတ္ၿပီ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဒီေလာက္ေတာ့ ျမန္ေနသင့္သည္။ ဟုတ္သလိုလိုရွိေသာ္လည္း မဟုတ္။ လူကေမာလာသည္။ အသက္ရွဴရတာ မဝခ်င္ေတာ့။ ဘာျဖစ္သြားသနည္း။ သူမေရာ ဒီလိုျဖစ္ေနသလား။ မသိ။



          ဒါနဲ႔ အသက္ရွဴသံကို ေႏွးေပးလိုက္သည္။ မွန္သည္။ ပံုမွန္ျဖစ္မေနဖို႔သာ အေရးႀကီး၏။ ဤအခ်ိန္မ်ိဳး ပံုမွန္ျဖစ္ေနျခင္းသာ မရိုးသားမႈတည္း။ ခံစားမႈသည္ ရိုးသား၏။ ႀကိဳက္သလို ခံစားလို႔ရ၏။ စကားလံုးမပါေသးသ၍ ခံစားမႈက ရိုးသားသည္။ အသက္ရွဴသံေႏွးသြားသည္။ ဟုတ္သလုိ လိုထင္သည္။ မဟုတ္။ ေမာလာျပန္သည္။ မတတ္ႏိုင္ေတာ့။ မရိုးမသားဟု ဆိုလိုကဆိုေစ ပံုမွန္အသက္ရွဴသံဆီကို ျပန္သြားရေတာ့၏။

          သြားမည့္သာသြားရသည္ ဤအခ်ိန္မွာ ပံုမွန္ျဖစ္မေနသင့္ဟုေတာ့ ထင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
          ေမာလွသည္။

          ကံေကာင္းေထာက္မသည္။ ေနလား၊ လလားမသိ ထြက္လာသည္။ နံနက္ေျခာက္နာရီ ျဖစ္သည္။ ေနထြက္တာျဖစ္ဖို႔ ရာခိုင္  နွဳန္းမ်ားသည္။

          ကြ်န္ေတာ္ ျပန္သင့္ၿပီ။ ျပန္ရေတာ့မည္။

          ဒါနဲ႔ လက္ကိုဆန္႔ေပးလိုက္သည္။ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရန္ ျဖစ္သည္။ အရွက္ႀကီးေသာ နာလႏၵာက ေဘးကိုေဝ႔ဝိုက္ၾကည့္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူမလက္ကို မရဲတရဲထုတ္ေပးသည္။ သူမလက္ကို မဆြဲပဲႏႈတ္ဆက္လို႔ ရသည္။ ႏႈတ္မဆက္ပဲလည္း ျပန္လို႔ရသည္။ သို႔ေသာ္-

          သူမလက္ကို ကိုင္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ခ်င္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈမဟုတ္၊ အျမတ္တႏိုး အမွတ္တရျဖင့္ သူမလက္ကိုု ကိုင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူမလည္း သိလိမ့္မည္ထင္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ဤေနာက္ဆံုးဝါက်သည္ ရိုးသား၏။

(နာလႏၵာမွ မိတ္ေဆြမ်ားသို႔ အမွတ္တရ)
 

ဇင္ေဝေသာ္














Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Monasteries (ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ား)

ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕ သမိုင္းကို ၾကည့္ရင္ ရာဇျဂိဳဟ္မွာရုိတဲ့ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းက ေ႐ႇးအက်ဆံုးပါ။ ဘုရင္ ဗိမၺိသာရ ရဲ႕ေကာင္းမွဳေပါ့ ၊အစပိုင္းမွာ ေက်ာင္းေဆာင္႐ုိး႐ုိး ေသးေသး ျဖစ္ဟန္တူျပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အေဆာင္ေတြတိုးလာျပီး ၾကီးလာဟန္ ႐ွိပါတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ႔ နာလႏၵာပါ၊ေအဒီ ၇ ရာစု ကေပါ့၊ ရဟန္းေတာ္ေပါင္း တစ္ေသာင္းေက်ာ္ သီတင္းသံုးေနထိုင္နိင္တယ္၊သမိုင္းမႇာ အႀကီးဆံုး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းလို႔ေျပာရင္ ရပါလိမ္႔မယ္။

ဒီေခတ္ထဲမွာေတာ့ အမရပူရၿမိဳ႕က မဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္းက အႀကီးဆံုး လုိ႕ဆိုရမယ္ ထင္ပါတယ္၊ သံဃာေတာ္ သံုးေထာင္ခန္႔ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ႏုိင္တယ္။

Buddhist monks and Monasteries in India.S.Dutt.1962.
A Guide to Buddhism A to Z.S.Dhammika. 2008.








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဒါက ဘာ“ဇ” ပါလိမ့္


တစ္ခါက အဘိဓမၼာဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ရြာထဲကလူေတြကို “အသံ” နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ရွင္းျပေနသတဲ့။

          “ မိုးၿခိမ္းသံ၊ ေတာ္လဲသံ၊ သစ္ကိုင္းက်ိဳးသံ၊ ေရစီးသံ စတဲ့အသံေတြက ဥတုေၾကာင့္ သက္သက္ျဖစ္တဲ့ အသံေတြမို႔ “ဥတုဇ” အသံလို႔ ေခၚပါတယ္။ စကားေျပာသံ၊ ငွက္ျမည္သံ၊ ေတာက္ေခါက္သံ၊ ေလခၽြန္သံ၊ ၿငီးတြားသံ စတဲ့ အသံေတြကေတာ့ စိတ္၊ ဥတုဆိုတဲ့ အေၾကာင္းႏွစ္ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာမို႔ “စိတၱဇ၊ ဥတုဇ” အသံလို႔ ေခၚပါတယ္”


          ရြာသားေတြကလည္း တယ္ဟုတ္ပါလားေပါ႔ေလ။ လသာသာေအာက္မွာ စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ေနၾကတုန္းမွာပဲ-

          “ ဘူ” ဆိုတဲ့ အသံႀကီးတစ္သံ လူေတြၾကားထဲက ထြက္လာသတဲ့။

        ဒါကို သိပ္ၿပီးစိတ္မႏွ႔ံရွာတဲ့ လူတစ္ေယာက္က-

          “ဆရာႀကီးခင္ဗ်ား၊ အခုနက ျမည္သြားတဲ့ “ဘူ” ဆိုတဲ့ အသံႀကီးကေရာ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့အသံလို႔ ထင္ပါသလဲခင္ဗ်ာ” လို႔ ေမးသတဲ့။

          အဘိဓမၼာဆရာႀကီးလည္း နည္းနည္းေတာ့ ေအာင္႔သြားတာေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ဆရာႀကီး ဆိုေတာ့ ေျဖရေတာ့ မွာေပါ့။

          “သူ႔ဘာသာ ရိုးရိုးေလလည္တာဆိုရင္ ဥတုဇ၊ ဥတုေၾကာင့္။ မင္းစိတ္ပုပ္လို႔ ညွစ္ေပါက္လိုက္တာဆိုရင္ စိတ္၊ ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တာမို႔ စိတၱဇ၊ ဥတုဇရုပ္” တဲ့။

          အေျဖၾကားေတာ့ အရူးက ( စိတ္မႏွ႔ံရံုပါ၊ ဆိုက္ကိုအဆင့္ မေရာက္ပါဘူး)-

          “ ဆရာႀကီး အေျဖေတြက ရွႈပ္လိုက္တာဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ ဒီအသံက ဘာေၾကာင့္မွ မဟုတ္ဘူး။ ပဲႀကီးေလွာ္နဲ႔ ဆူးပုပ္ရြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာ။ ေခၚျခင္းေခၚ ပဲႀကီးေလွာ္ ဇ၊ ဆူးပုပ္ရြက္ ဇရုပ္(အသံ) လို႔ ေခၚရမွာပါဗ်ာ။ လြယ္ေနတာကို ရွႈပ္ေအာင္လုပ္ၾကတယ္ဆိုၿပီး ထြက္သြားေလေတာ့သတဲ့။

          ငတူးေရ၊ ခက္ပံုက အရူးဆိုေတာ့လည္း ဘာမွျပန္ေျပာလို႔ မရဘူးေလကြယ္။ အဘိဓမၼာစကားဝိုင္းႀကီးလည္း ပ်က္ကေရာ။

          ဟဲ…ဟဲ၊ ပဲႀကီးေလွာ္ ဇ၊ ဆူးပုတ္ရြက္ ဇ တဲ့၊ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္သား။


                                                                                            ဦးကိုေမာင္






















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

❄ အနိစၥ ႐ုိးျပတ္ေတာ ❄

ဒီ သကၠရာဇ္ေတြေပါ႔ကြယ္
အ႐ြယ္တင္ေနခ်က္က
ဆယ္စုႏွစ္ တစ္သားေမြးတိုင္း
တစ္ေသြးလွတယ္။

တို႕မွာသာ
ဆာေနတဲ့ ကမၻာေျမက
လ်ွာတစ္ၿပင္ျပင္နဲ႔ စားမလို႔
ေကြ်းထားရတဲ႔ တို႕ခႏၶာကိုယ္
တစ္သားမွမေမြးရဘဲ တစ္ေသြးခ်င္းဆုတ္
ဒီ ဆယ္စုကို စာရင္းခ်ဳပ္ေတာ႔
အေမအို ေရအိုးတစ္လုံး က်ကြဲ ခဲ့။

ဗိုလ္ေအာင္ဒင္လုိ ရီတဲ့ ဒီ ဆယ္စုႏွစ္နဲ႕
ေသနတ္ခ်င္း ယွဥ္ပစ္မလို႔ က်ည္ထိုးတုန္း
အေဖတစ္သက္လံုး ေဆာင္းခဲ့တဲ႔ ဝါးခေမာက္
က်ေပ်ာက္ခဲ႔ရျပန္ေပါ့
ခြင့္လႊတ္ေတာ့အေဖ ေရ။

ဒီ ဆယ္စုႏွစ္ေတြ အတြင္း
ဘာေတြရင္းလို႔ ဘာေတြျမတ္သလဲ
အဲ သစၥာႏွစ္ေရာင္ ႏႇင္းဆီတစ္ပြင့္
အိပ္မက္ထဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပြင့္ေစရမယ္။

သစၥာနယ္အဝင္ဟာ ခရီးၾကမ္းေၾကာင္း
အေဖ ေကာင္းေကာင္း ညႊန္ျပခဲ့။
စားသံုးသူ သကၠရာဇ္ကို
သစၥာနဲ႔ျဖဳိမွ ျပိဳသကြဲ႔။
ကိုယ္႔ေတာင္ပံ တစ္စံုကို အားနာလု႔ိ
မုန္တိုင္း တစ္ခ်ိဳ႕ကို ကြင္းပါရေစ အေမ။

ေနာက္ ဆယ္စုႏွစ္မွာ
သစၥာႏွစ္ ပခံုးဦးမွာမွီဖ႔ုိ
စီးခ်င္းထိုးရမဲ့ အတၱတို႔ ေဝေဝစီ။

တေ႐ြ႕ေရြ႕မုိ႕ပါ
လာေတာ့ လာေနပါတယ္
အေဖနဲ႕ အေမ့ ဆီ။ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

သားအတြက္ စကားလက္ေဆာင္

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ တရားေဟာေကာင္းေတာ္မူခ်က္က ရာဟုလာကိုယ္ေတာ္ေလးကို ရာဟုလာေလးနဲ႔တန္ေအာင္ ရိုးရိုးေလးဆံုးမေတာ္မူခဲ့တယ္။ ခက္တာက ဆုထားတို႔လူႀကီးေတြက မလိုက္နာႏိုင္ေသးတာ။

"If there is a deed , Rahula, you wish to do, reflect thus:
Is this deed conducive to my harm,
Or to others' harm,
Or that of both?
Then is this a bad deed entailing suffering.
From such a deed you must resist."

"ခ်စ္သား၊ တစ္ခုခုလုပ္ေတာ့မယ္ဆို ဒီလိုေလးစဥ္းစား...
သားကို ထိခိုက္နာက်င္ေစမလား၊
သားသူငယ္ခ်င္း၊ ေဖေဖ ေမေမ ၊ ဘိုးဘိုးဘြားဘြားတို႔ကို 
ထိခိုက္နာက်င္ေစမလား၊
သားကိုေရာ သူတို႔ကိုပါ ထိခိုက္နာက်င္ေစမလား၊
နာက်င္ေစတယ္ဆို - ဒါမ်ိဳးေတြကို မလုပ္နဲ႔၊
ဒါက အကုသိုလ္" ။    ။

"If there is a deed you wish to do, reflect thus:
Is this deed not conducive to my harm,
Nor to others
harm,
Nor to that of both?
Then is this a good deed entailing happiness.
Such a deed you must do again and again."


"သားတစ္ခုခု လုပ္ေတာ့မယ္ဆို ဒီလိုေလးစဥ္းစား...
ဒါလုပ္ရင္ သားေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ရွိမလား၊
သားသူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ေဖေဖ ေမေမ ၊ ဘိုးဘိုးဘြားဘြားေတြေရာ ေပ်ာ္
ရႊင္မလား၊
သားေရာ သူတို႕ကိုပါ ေပ်ာ္ရႊင္ေစမလား
ေပ်ာ္ရႊင္တယ္ဆို - ဒါမ်ိဳးကိုလုပ္ ။
ခဏ ခဏလုပ္ ၊ ဒါက ကုသိုလ္ ။"

Majjhima Nikaya, Rahulovada Sutta.
မဇၥ်ိမနိကာယ ၊ ရာဟုေလာ ဝါဒသုတ္



  ဆုထားမ်က္ခ်ယ္


















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လက္ညွိဳး

လက္ညွိဳး ()
ေဒၚေစာ႐ွင္ ဆီမွာ ထူးဆန္းမွဳ ႏွစ္ခု႐ွိတယ္၊တစ္ခုက ေလယဥ္သံၾကားရင္ နားကို လက္ဝါးနဲ႔ အုပ္ထားတတ္တာရယ္ ေနာက္တစ္ခုက လက္ၫွိဳးေလး တစ္ေခ်ာင္း ျပတ္ေနတာရယ္ပါ။ေလယဥ္သံၾကားလို႕နားကိုလက္နဲ႔အုပ္တာကေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္က ပါလာတဲ႔သနားစရာဆိုက္ကိုပါ။ဂ်ပန္ေတြကနားကပ္ျဖဳတ္ရတာခက္ေနရင္နားကိုျဖတ္ယူ တတ္ၾကတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို ျမင္ရင္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ စိတ္ေရာဂါျဖစ္သြား႐ွာတာလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ လက္ညိွဳးေလး တစ္ေခ်ာင္း ျပတ္ေန႐ွာတာကေတာ႔ ကေလးဘဝတုံးကသူမ အစ္ကိုက အဂၤုလိမာလ လုပ္တန္းကစားရင္း သူမ လက္ညိွဳးေလးကုိ ျဖတ္လိုက္တာ လို႔ ဆိုၾကပါတယ။     ။

လက္ညွိဳး ()
သေရာ္စာေရးတဲ့ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ေရးတာ ဖတ္ရဖူးတယ္၊ဇာတ္ေတာ္ေတြကို ဗြီဒီယုိျပန္႐ုိက္ရင္ ရံွဳးမွာ မေၾကာက္ရဘူးတဲ႔၊ဒါန႔ဲ႐ုိက္လိုက္ၾကတာဆင္ဆာလည္းတင္ေရာ အဂၤုလိမာလအေၾကာင္းကို ျပန္႐ုိက္တာ သံုးေယာက္ေတာင္ျပိဳင္တူျဖစ္ေနသတဲ႔။ဇာတ္ေတာ္တူတာ ထားေတာ၊့ဒါကိုကြဲသြားေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲ လို႕အၾကံေတာင္းေတာ့ သူတို႔က လက္ညွဳိးျဖတ္ရင္ တုိ႕က လက္ခလယ္ျဖတ္၊သူတို႔ကလက္ခလယ္ျဖတ္ရင္ တ႔ိုက လက္သူၾကြယ္၊ကိုျဖတ္၊ျဖတ္စရာ က်န္ပါေသးတယ္ တဲ့၊အၾကံေပး ေခါင္းေျပးပံုပါ။     ။

လက္ညွိဳး ()
အဂၤဳလိမာလက လက္ညိွဳးကိုျဖတ္တာလား၊ လက္သန္းကိုျဖတ္တာလား မသိဘူး၊တစ္ခ်ိဳ႕လူရဲ႕ လက္သန္းက တစ္ခ်ိဳ႕လူရဲ႕လက္ညိွဳးေလာက္႐ွိတယ္၊ ဒါကို သူ႕ဆရာက ဘယ္လို ခြဲသိမွာလဲ။အဂၤဳလိက ေတာ့လက္ေခ်ာင္းပါ။ထားေတာ့၊ အဂၤုလိမာလ တစ္ျဖစ္လဲ ဟႎသက ကဘာေၾကာင္႔လက္ညိွဳး ေတြျဖတ္တာပါလိမ့္။မဟုတ္မွလြဲေရာ ကိုယ္႔ အလုပ္ကို မလုပ္ဘဲ သူမ်ားကိုေလွ်ာက္ လက္ညိွဳးထုိးတတ္တဲ့ လူ႕ဘာဝကို သခၤန္းစာေပးခဲ့တာျဖစ္မွာ။လူေတြက မယူၾကလု႔ိသာ။     ။

လက္ညွိဳး ()
မသိေတာ့ဘူး၊အမိန္႔ေပးတာလည္း လက္ညွိး၊ အျပစ္ေျပာတာလည္း လက္ညိွဳး၊ ေကာင္းရာ မြန္ရာလမ္းညႊန္ျပသေပးတာလည္း ဒီလက္ညိွဳးပဲ၊ ေသနတ္ေမာင္းကိုဆြဲတာလည္း လက္ညိွဳးဆိုေတာ့။လက္ညိႇဳး မ႐ွိရင္ ေလာကၾကီး ဘယ္လိုေနမလဲ၊ စိတ္ဝင္စားရင္ ကူစဥ္းစားေပးၾကပါဦး။     ။

ဇင္ေ၀ေသာ္
(ကမ္းလက္)










Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

~ ေမတၱာ ~



ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ေမတၱာေၾကာင့္ အမူးသမား နာဠာဂီရိဆင္ ဒူးေထာက္ ခဲ့တယ္။
ဒီေမတၱာပါပဲ သစၥက တစ္ေယာက္ကုိေတာ့ ပိုလို႕ေမာက္မာေစျပန္ေရာ။
ေမတၱာက လူထက္ တိရစာၦန္ကို ပိုစူးေစ ထင္ရဲ့။
ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ ေမတၱာ ဆစ္ဂနယ္ အားနည္းလို႔ေတာ့ ဟုတ္ဟန္မတူ။
ေမတၱာကို လက္ခံမဲ့ သစၥကရဲ႕ ဒီဗိုက္စ္ေလး တစ္ခု ေပ်ာက္ေနလု႔ိပဲ ျဖစ္ရမယ္။
ျပီး။  ။





















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.