တရုတ္ျပည္မွာ ဘီးလ္ဂိတ္ ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ရွိေနလို႔လဲ


ဂ်ပန္စီးပြားေရး "အုံး" ကနဲတက္လာေတာ႔ (တကယ္က အေမရိကန္ အကူအညီနဲ႔) အာရွသတင္းစာအမ်ားစုက အေမရိကန္ေတြ ေနာက္ေကာက္က်ေတာ႔မယ္ေပါ႔။ ၿပီးေတာ႔ ၿငိမ္သြားေရာ။ (ဟန္တင္တန္)

အခု တရုတ္စီးပြားေရး တက္လာေတာ႔လည္း လုပ္ၾကျပန္ၿပီ။

စီးပြားေရပမာဏ ပိုႀကီးလာတာကလြဲလို႔ (ဒါက ႏိုင္ငံႀကီး၊ လူမ်ားလို႔ပါ) ဘယ္တရုတ္က ကမၻာကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္တဲ႔ မိုက္ကရိုေဆာ႔ဖ္လို တီထြင္မႈေတြ လုပ္ႏိုင္လို႔လဲ။ တရုတ္ျပည္မွာ ဘီးလ္ဂိတ္ ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ရွိေနလို႔လဲ။ (လီကြမ္းယု)

၃၉ (စ) ၿပီ


၃၉ (စ) ၿပီ။၅၉ မ (စ) သင္႔ေတာ႔၊ ဆုံးသင္႔ၿပီ။



ေအာင္ဆန္းသမီး အငယ္မေလးအတြက္ ဖိုးစိန္ဆင္႔သား အငယ္ေကာင္ ေရးတဲ႔ကဗ်ာ (တစ္လလို အမွတ္တရ)







ျမန္မာလိုေျပာလည္း ဒီစကား
အဂၤလိပ္လိုေျပာလည္း ဒီစကား
သြား သြား မစမ္းၾကစမ္းပါနဲ႔
ေအာင္ဆန္းသမီး အငယ္မေလးရယ္
Nothing to lose,
No one to fear,
Dare to change။


စကၤာပူအတြက္ လီကြမ္းယုက Farther Figure
ျမန္မာျပည္အတြက္ ေဒၚစုက Mother Figure
ဘုရားစူးပါရေစရဲ႕
(ဒီေတာသားက)
ဒန္ေပါက္စားရလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ရေပါင္။

ေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး
သံသယေလးမ်ား မခို႔တရို႕ရွိရင္
ကခ်င္ျပည္နယ္က အေမေခၚသံႀကီးကို
ေက်းဇူးျပဳ နားဆင္ေပးၾကအုံး။

ေခၽြးတလုံးလုံးနဲ႔
လယ္ေတာထဲက ျပန္လာတဲ႔အေမကို
ဖုန္တလုံးလုံးနဲ႔
ကစားရာက ေျပးဖက္ၾကတဲ႔ ကေလးေတြလိုပဲ။

အညာသားက အညာေလနဲ႔ပဲ ေျပာတတ္လို႔
စကားရိုင္းသြားရင္ ခြင္႔လႊတ္ၾကပါ
ႏိုဘယ္လ္အပါအဝင္ ဆုေတြနဲ႔
အဂၤလန္က ျပန္လာတဲ႔
ေအာင္ဆန္းသမီး အငယ္မေလးကို
ဖိုးစိန္ဆင္႔သား အငယ္ဆုံးေကာင္
ဘက္ဆဲလား ႏိုင္ငံေရး ဘာသာျပန္ ဆရာက
ယံုၾကည္သတဲ႔
ေလးစားသတဲ႔ေလ။ ။

ဇင္ေဝေသာ္

(08/10/2015 08:16)

 

တစ္ဦးနဲ႔တဦး ညွိၾကည့္ၾကပါအုံး


ဘယ္လိုမွ ညွိလို႔မရၾကေတာ႔တဲ႔ေနာက္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ကြာရွင္းဖို႔ တရားရုံးေရွ႕ေနဆီ ေရာက္ေနသတဲ႔။
"စဥ္းစားၾကပါအုံးဗ်ာ၊ လက္ထပ္ထားတာလည္း ဘာမွ မၾကာလွေသးဘူး။ တစ္ဦးနဲ႔တဦး ညွိၾကည့္ၾကပါအုံး"
"မရပါဘူးဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ေထာင္သက္ ရက္ပတ္ ၁၂ ပတ္အတြင္းမွာ သေဘာထားခ်င္း တိုက္ဆိုင္တာဆို႔လို႔ တစ္ခုမွကို မရွိခဲ႔ၾကပါဘူး"
"ဘယ္ကလာ ၁၂ ပတ္လဲ၊ ရွင္ မဟုတ္တာေတြ မေျပာစမ္းပါနဲ႔။ ၁၃ ပတ္ထဲ ေရာက္ေနပါၿပီ"



(ရီးဒါး ဒိုင္ဂ်က္ပဲ။ ဖတ္ဖူးရင္ ေဆာရီး)

ကမၻာ႔သမိုင္းအရ


၁။ ဘာသာေရး ယုံၾကည္မႈေခတ္
၂။ က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္မႈေခတ္
၃။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒေခတ္
၄။ သိပၸံနဲ႔နည္းပညာေခတ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။

ဥေရာပ အလယ္ေခတ္မွာ လူထုကို စည္းရုံး၊ ေမာင္းႏွင္၊ ပုံသြင္းဖို႔ ဘာသာေရးကို အသုံးခ်။
အသိဉာဏ္ပြင္႔လင္းေခတ္မွာ ဒီဗ်ဴဟာ အလုပ္မျဖစ္ေတာ႔။ က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္မႈက ေနရာ ဝင္ယူ။
၁၉ နဲ႔ ၂၀ ရာစုမွာ လူထုကို စည္းရုံး၊ ေမာင္းႏွင္၊ ပုံသြင္းဖို႔ အမ်ိဳးသားေရးကို အသုံးခ်။
၂၀ ရာစုေႏွာင္းနဲ႔ ၂၁ ရာစုမွာ ဒါလည္း သိပၸံနဲ႔နည္းပညာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတဲ႔ႏိုင္ငံေတြမွာ က်ရွဳံးစျပဳေနၿပီ။
ပစၥႏၲရာဇ္ေတြမွာေတာ႔ ေကာက္ရိုးမ်ွင္နဲ႔ သံရည္ႀကိဳဖို႔ ႀကိဳးစားေနဆဲ။

ဇင္ေဝေသာ္
Ref: World Order by Henry Kissinger

တို႔ႏိုင္ငံက အားက်မခံ သင္ပုန္းႀကီးမဲ႔ၿပိဳက္တယ္


ဘာသာမဲ႔မ်ားတဲ႔ႏိုင္ငံေတြက စာရိတၱျမင္႔၊ ခ်မ္းသာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိဆိုေတာ႔ တို႔ႏိုင္ငံက အားက်မခံ သင္ပုန္းႀကီးမဲ႔ၿပိဳက္တယ္။ မူႀကိဳပါမက စာနယ္ဇင္းေလာကမွာပါ အဲဒီ အေရးခက္ဗ်ည္းေတြ မရွိသင္႔ေတာ႔ဘူး။ ငိငိ။

ခ္ခ္ ကဗ်ာ


စိတ္ေကာင္းေလး ဝင္တုန္း
ကိုယ့္ဘဝကို ဆယ္ဖီဆြဲလိုက္တယ္
ျပံဳးျပံဳးေလး
ကလစ္။

ဟင္ မဟုတ္ေသးပါဘူး
အက္ဒစ္ကို ႏွိပ္
မလိုတာေတြ ျဖတ္ေတာက္
ၿပီးေတာ့
Done.



မလွေသးဘူး
အလင္းနဲ႔အေမွာင္
စိတ္ႀကိဳက္ အေရာင္ရေအာင္
ျပင္ထည့္လိုက္တယ္
ဟဲ မဆိုးေတာ့ဘူး။
Done.

ကိုယ့္ ဘဝ ဆယ္ဖီကို
ကိုယ့္ ေဝါေပၚတင္ထည့္လိုက္တယ္
လွေနခ်က္က
ကိုယ့္ဘဝကို ကိုယ္
မမွတ္မိဘူး သက္လား
ခ္ခ္။


ဇင္ေဝေသာ္

Self-reflection


Self-reflection

When a man gets older,
Small things become big and
big things become small.

Self-responsibility plays
an even more bigger role.

Positive thinking and constructive attitude
are vital for a man's survival and growth.

(Zin Wai Thaw)
*************************************************

အတၱာႏုပသနာ

လူတစ္ေယာက္ အရြယ္ရလာေတာ႔
ေသးမႊားတဲ႔ကိစၥေတြက ႀကီးလာၿပီး ႀက္ီးတာေတြ ေသးသြားတယ္။

အတၱတၳစရိယက ပိုလို႔ အေရးပါလာခဲ႔။

အေကာင္းျမင္ဝါဒနဲ႔ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ႔ သေဘာတရားေတြက
သူ႔ ရွင္သန္ေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္။ ။

ဇင္ေဝေသာ္

ဟဲ... အားခ်ိန္ေတာင္ မရွိဘူး


ကစ္ဆင္းဂ်ားစာအုပ္ရယ္၊ လက္ရွိအေမရိကန္ေတြ ျဖစ္ပ်က္ေနတာရယ္၊ ဟဲ... အားခ်ိန္ေတာင္ မရွိဘူး သက္လား။ ဆရာကစ္ ေျပာတာေတြ တကယ္ျဖစ္ေနတာ။

Dislike ကလြဲရင္ အိုေက။


ကဲ ရပါၿပီ။
ခ်စ္လို႔ရ။ ဟားဟား လို႔ရ။ ေဝါင္းလို႔ရ။ ေၾကကြဲလို႔ရ။ စိတ္တိုလို႔လည္းရ တဲဲ့။
Dislike ကလြဲရင္ အိုေက။ ဗုဒၶဟူးေန႔ စၿပီ။
ေဝါင္း ေဝါင္း ေဝါင္း......

ပါရာဒိုင္း ရွစ္ဖ္


အစဥ္အလာအရ ယုံၾကည္မႈက တပိုတြဲလျပည့္မနက္ဟာ ေအးလြန္းေတာ႔ ဘုရားရွင္ေတာင္ လက္ေတာ္ကို မီးကင္ေတာ္မူရသတဲ႔။
ဒီအတြက္ ကေလးဘဝ သနပ္ခါးတုံးေတြ စုၾကရတာကို မွတ္မိေသးတယ္။
ေနာက္ၿပီး ေအးလွတဲ႔ရာသီမို႔ ပါစကဝမ္းမီးက အားေကာင္းလြန္းလို႔ အစာေၾကခဲတဲ႔ ထမင္းႏွဲေတြ ထိုးစားၾကတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈႀကီးကလည္း အခိုင္အမာရွိဆဲ။




ကဲ..ထမင္းႏွဲထိုးစားၾကတာက ဟုတ္ပါၿပီ၊ အိမ္အျပင္က အပူခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ရွိေနသလဲ။
ေဒါက္တာထြန္းလြင္ခမ်ာ အပူခ်ိန္သတိေပး စေတးတပ္ေတြ တင္ေနရတာနဲ႔ ထမင္းႏွဲပြဲမွ သတိရခဲ႔ရွာေလလား မသိ။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ တပိုတြဲလျပည့္မွာ ထမင္းႏွဲေတာ႔ ထိုးၾကရမွာပဲ။
ဟဲဟဲ ပါရာဒိုင္း ရွစ္ဖ္ေတာ႔ ျဖစ္ေနၿပီ။

ဘုရားရွင္ကေတာ႔ "ဒီလျပည့္မွာေတာ႔ လက္ေတာ္မီးကင္ဖို႔ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ကြယ္ တို႔၊ ေသာက္ေတာ္ေရ ေအးေအးေလးတစ္ခြက္သာ ကပ္ပါ"
လို႔မ်ား မိန္႔ေတာ္မူေလမလား မသိ။

ေပးကမ္းရက္ေရာမႈ


ျမန္မာျပည္က ေပးကမ္းရက္ေရာမႈမွာ အေမရိကန္နဲ႔အတူ တစ္မွာ ရွိတယ္ေပါ႔။
ဒီလိုတြက္ခ်က္ရာမွာ အဓိကပါဝင္ေနတဲ႔အခ်က္က ဘုန္းႀကီး၊ သီလရွင္ အေရအတြက္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုတြက္ခ်က္တယ္ဆိုတာ သိသင္႔တာေပါ႔။
ဒါကို ေျပာသူ၊ သိသူ နည္းတယ္။

ျမန္မာဗ်ည္းေတြက အဂၤလိပ္အသံတိုင္းကို ဖလွယ္ႏိုင္တယ္ေပါ႔။ ဘာသာေဗဒကို နားလည္ရင္ မဆိုးလွပါဘူး။
ဒါေပမဲ႔ ျမန္မာအမ်ားစုက Earth လို Girl လို မွာပါတဲ႔ (အသံအုပ္) သရသံကို မွန္ေအာင္ အသံမထြက္တတ္ဘူး။ Girl နဲ႔ Car သရအသံ မကြဲဘူး။ တခ်ိဳ႕က မတူမွန္းကို မသိတာ။
အသံဖြင္႔နဲ႔ပဲ ေဆာ္ေနၾကတယ္။ ဖိုနစ္တစ္မွာ "3:" နဲ႔ ျပတယ္။

ေရတစ္ဝက္ပဲ ရွိတဲ႔ဖန္ခြက္


၁။ အဆိုးျမင္သမားက တစ္ဝက္ေလ်ာ႔တဲ႔။
၂။ အေကာင္းျမင္သမားက တစ္ဝက္ျပည့္တဲ႔။ (ဒါက လူသိမ်ားတယ္)
၃။ အင္ဂ်င္နီယာက ဖန္ခြက္ဟာ ရွိသင္႔တာထက္ တစ္ဆပိုႀကီးေနတယ္ တဲ႔။
၄။ ျမန္မာျပည္ တန္ဖိုးမဲ႔အိမ္ယာ ကန္ထရိုက္ေတြက ဖန္ခြက္လုပ္တဲ႔လူေတြႏွယ္ ညံ့တာ တဲ႔။



ျမန္မာျပည္က တံတားေတြ လမ္းေတြရဲ႕သက္တမ္း


တစ္။ ေနရာတိုင္းမွာ အိမ္သာေတြ ရွိေနရမယ္။ လူေတကိုလည္း အိမ္သာထဲမွာပဲ အေပါ့အပါးသြားဖို႔ ပညာေပးရမယ္။

ႏွစ္။ လူေတြၿပီးရင္ လူနဲ႔အနီးဆုံး ေခြးေတြ ေၾကာင္ေတြအတြက္ အိမ္သာေတြ လုပ္ေပးရမယ္။ သူတို႔ကိုလည္း အိမ္သာထဲမွာပဲ သြားဖို႔ ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။

ဒါဆိုရင္ ျမန္မာျပည္က တံတားေတြ လမ္းေတြရဲ႕သက္တမ္း သိသိသာသာႀကီး ရွည္လာလိမ့္မယ္။

ဘိန္းပမာဏ


ဆ႐ာခင္ညြန္႔ အတြင္းေရးမွဴး တစ္ ဘဝက ဖ်က္ဆီးလိုက္တဲ႔ ဘိန္းခင္းေတြ၊ မီးရွိဳ႕ျပလိုက္တဲ႔ ဖမ္းဆီးမိ ဘိန္းေတြ။
ျပသနာက ဖမ္းဆီးမိ ဘိန္းပမာဏက တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုပိုမ်ားေနျခင္းပဲ။
ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ အေတာ္ႏိုင္တဲ႔လူေတြ။

ေရျပတ္လပ္မႈ


အိႏၵိယရဲ႕ ေရျပတ္လပ္မႈ။
ေတာေတာင္ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြ သတ္ပစ္လာတဲ့ ျမန္မာအစိုးရ စနစ္ေဟာင္း။
လာမယ့္အႏွစ္ ၅၀ နဲ႔ ၁၀၀။ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္ကို ေရမငတ္ေစပါနဲ႔။

ေသခ်ာပါၿပီ


မုဆိုးႏႇစ္ေယာက္ ေတာလိုက္ထြက္ၾကတယ္။
ေတာထဲေရာက္ေတာ႔ ဘာေၾကာင္႔မွန္းမသိ တစ္ေယာက္က မူးေမ႔ၿပီး လဲက်သြားေရာ။ မ်က္လုံးႀကီးကျပဴး၊ အသက္ရႈေသးသလား မရႈေတာ႔ဘူးလားလည္း မေသခ်ာေတာ႔ဘူး။

ဒါနဲ႔ က်န္တဲ႔တစ္ေယာက္က စိုးရိမ္တႀကီးနဲ႔ အေရးေပၚ လူနာဌာနကို ဖုန္းဆက္ေပါ႔...
"က်ေနာ္႔ သူငယ္ခ်င္း အသက္ရွိေသးလားမသိဘူး၊ က်ေနာ္ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ"
"စိတ္ေအးေအးထားပါ။ ပထမဆုံး သူ အသက္မရွဴေတာ႔တာ တကယ္ မွန္ေၾကာင္း ေသခ်ာဖို႔လိုပါတယ္"
"ဒါဆို ခဏ"
ဒိုင္း ဒိုင္း ဒိုင္း
"ေသခ်ာပါၿပီ။ သူ လုံးဝ အသက္မရွဴေတာ႔ပါဘူး။ က်ေနာ္ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ ေျပာျပပါ။ က်ေနာ္ စိတ္ေတြ အရမ္းလႈပ္ရွားေနပါတယ္"

ပြင္႔လင္းရာသီမွာ


အဖိႏွိပ္ခံဘဝ၊ စနစ္ဆိုးဘဝေအာက္မွာ အႏုပညာေတြ တစ္သီတစ္တန္းႀကီး ဖန္တီးႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ ရုရွား အႏုပညာရွင္ေတြထက္
ပြင္႔လင္းရာသီမွာ အႏုပညာပါပါ ေတးဂီတေတြ ဖန္တီးႏိုင္တဲ႔ အိုင္ရစ္ေတြကို က်ေနာ္ပိုခ်စ္မိတယ္၊ ပိုလည္း ေလးစားမိတယ္။
ေတာ္လွန္ေရးကိုဖြဲ႔သီမွ အႏုပညာေျမာက္တဲ႔ ကဗ်ာ၊ ဂီတျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ တစ္ခုခု မွားေနပါၿပီ။

လူနဲ႔ စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္ (ႏွစ္)


ဒါကေတာ႔ လူေတြ ရယ္ေမာတတ္၊ ရယ္ေမာဖို႔ ဖန္တီးတတ္တဲ႔ ဟာသေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ပါတယ္။
အျခားလူတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ ေတာ္တယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ျဖတ္ထိုးဉာဏ္ ရွိတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကို လူေတြက သိပ္မရယ္တတ္ၾကဘူး။ ရယ္စရာလို႔လည္း သိပ္မထင္ဘူး။
ဒါေပမဲ႔ အျခားလူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလြဲအမွားေတြ၊ အေရးမႀကီးလွတဲ႔ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွ ႀကဳံေတြ႔ရမႈေတြကိုေတာ႔ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ရယ္ေမာတတ္ၾကတယ္။ ဒီရယ္ေမာမႈမွာ သေရာ္လိုဟန္ေတြ မပါၾကပါဘူး၊ ရိုးရိုးပဲ ရယ္ေမာၾကတာပါ။
ဒီအခ်က္ကို သံသယရွိရင္ ျမန္႔မာပ်က္လုံး၊ ကမၻာ႔ပ်က္လုံးေတြကို လိုက္ၾကည့္ပါ။ ဇာတ္လမ္းေတြ၊ ဟာသေတြထဲမွာ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕အမွန္ထက္ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ အမွားအေၾကာင္းေတြ ပိုမ်ားသလို လူေတြကလည္း ဒါကိုပဲ ရယ္ေမာၾကတာပါ။
သူတစ္ပါးရဲ႕ အမွားေလးေတြကို ရယ္စရာလို႔ ထင္မွတ္ေနၾကျခင္းဟာ အတြင္းမွာ မသိမသာ ရွိေနတဲ႔ လူရဲ႕ စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္ေၾကာင္႔လို႔ သိပၸံကဆိုပါတယ္။

ဇင္ေဝေသာ္

လူနဲ႔ စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္ (တစ္)


လူတိုင္းမွာ မသိမသာ စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္ (ကိုယ္က သူ႔ထက္ သာတယ္ထင္တဲ႔ သေဘာထား) ရွိတယ္လို႔ သိပၸံကဆိုပါတယ္။
ဥပမာ။ ။ ကရုဏာျဖစ္ဖို႔က မုဒိတာပြားဖို႔ထက္ ပိုလြယ္ပါတယ္။

ဘာေၾကာင္႔ပါလဲ??
အဓိကကေတာ႔ လူတစ္ဖက္သားက ကိုယ္႔ေအာက္ နိမ္႔ပါးေနလို႔၊ ကိုယ္႔ေလာက္ အဆင္မေျပလို႔၊ ကိုယ္က ျမင္႔ေနလို႔ပါပဲ။
မုဒိတာက်ေတာ႔ တစ္ဖက္သားက ကိုယ္႔ထက္သာေနတဲ႔အတြက္ မသိမသာရွိေနတဲ႔ စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္နဲ႔ သြားၿပီး ထိပ္တိုက္ေတြ႔ေနတယ္။
ဒီလိုဆိုလို လက္မခံႏိုင္သူေတြ ရွိႏိုင္ေပမဲ႔ ကရုဏာျဖစ္ဖို႔ထက္ မုဒိတာပြားဖို႔က ပိုခက္တယ္ဆိုတဲ႔အခ်က္ကေတာ႔ ျငင္းဖို႔ခက္ပါလိမ္႔မယ္။
ဒါက လူရဲ႕ စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္ေၾကာင္႔ပါ။

ထိန္းေၾကာင္းေပးထားတဲ႔ ႏွလုံးသားရွိသူေတြ၊ ႏွလုံးသားႀကီးသူေတြဆီမွာေတာ႔ စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္ မရွိႏိုင္ဘူး။
ရွွိရင္ေတာင္ ျမင္မေကာင္း ရႈမေကာင္း ထိုးလိုးေထာင္ေလာင္ မဟုတ္ႏိုင္ဘူး။
(စာအုပ္ကိုင္ေနလို႔ ဒီေလာက္ပဲ ေရးႏိုင္တယ္ဗ်ာ)

ဗုဒၶဘာသာစိတ္ပညာအရ "အတိမာန" ဆိုတာနဲ႔ "စူပီးရီးယား ကြန္ပလက္စ္" တို႔ အဓိပၸါယ္အားျဖင္႔ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး ညီညြတ္ပါတယ္။

ဇင္ေဝေသာ္

သိပၸံနဲ႔ ႐ိုးရာ


ဘဲငန္းကေလးေတြက မ်က္ေစ့အလင္းပြင့္ရာသစၿပီး ဘဲငန္းမႀကီးေနာက္ကို တဂက္ဂက္ မည္သံေပးရင္း မေကြမကြာ လိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါကို ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈက မိခင္ေမတၱာရဲ႕ ဆြဲငင္အားေၾကာင့္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ဒါကို သိပၸံက မျငင္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တိက်တဲ့ အေျဖကိုေတာ့ ထပ္ရွာၾကည့္တယ္။ ဘဲငန္းေလးေတြ မေပါက္ခင္ကတည္းက သူတို႔ေဘးမွာ စက္႐ုပ္ႀကီးတစ္ခု ခ်ထားေပးတယ္။ သူတို႔ မ်က္ေစ့ ပြင့္ပြင့္ခ်င္း ပထမဆုံး ျမင္ေတြ႕ရမယ့္ အရာက အဲဒီ စက္႐ုပ္ႀကီးပါ။

သူတို႔လမ္းေလ်ာက္တတ္တဲ့ အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း သူတို႔ဟာ စက္႐ုပ္ႀကီးရဲ႕ေနာက္ကို တေကာက္ေကာ္ပဲ လိုက္ေနၾကပါသတဲ့။
ဒီမွာ အေျဖတစ္ခု ထပ္ထြက္သြားတယ္။



သတၱဝါေတြဟာ သူတို႔ ပထမဆုံးျမင္ေတြ႕ရတဲ့ အရာ၀တၳဳတစ္ခုကို စံတစ္ခုအေနနဲ သတ္မွတ္ထားၿပီး အားကိုးတႀကီးလည္း ဖက္တြယ္ထားတတ္တယ္ဆိုတဲ့ အေျဖပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူသညိျဖစ္ေစ မတူသည္ျဖစ္ေစ သိပၸံဟာ သိပၸံအေနနဲ႔ ခိုင္ခိုင္မာမာပဲ ရွိေနပါလိမ့္မယ္။

ဇင္ေ၀ေသာ္

အတုယူစရာေလး


ျမန္မာသၾကၤန္ရက္ ရွည္လွၿပီမွတ္တယ္။ တရုတ္ နယူးယီးယာက ႏွစ္ပတ္။
အတုယူစရာေလးက အဲဒီရက္ေတြအတြင္း ေက်ာင္းကိုမလာႏိုင္ေတာ႔တဲ႔ အဘိုး အဖြားေတြဆီ ကိုယ္ေတာ္ေတြက သြားၾက၊ လည္ပတ္ၾက၊ ရြတ္ဖတ္ေမတၱာပို႔ေပးၾကျခင္းပါပဲ။ သူတို႔ အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္ ေက်နပ္ၾကတယ္။ နာမည္သာေပး၊ ကားအထိ စီစဥ္ေပးစရာ မလိုဘူး၊ ေက်ာင္းက စီစဥ္ေပးတာ။
ဒီယဥ္ေက်းမႈက ျမန္မာျပည္မွာ မရွိဘူး။ ဒီမွာ အပင္႔ မေစာင္႔ေတာ႔ဘူး။ ႂကြလာေစခ်င္တယ္လို႔သာ ဖုန္းသာဆက္၊ ေရာက္ေအာင္ လာတယ္။ ။