မယားႀကီးႏွင္႔ ဒုလႅဘရဟန္း (သုံးသပ္ခ်က္)


တစ္ခုတည္းေသာ ဝိနည္ပညတ္ခ်က္ေအာက္မွာ ေနထိုင္က်င္႔သုံးေနၾက သည့္ ေထရဝါဒ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ သံဃာ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား တူညီၾကေသာ္ လည္း လက္ေတြ႔ က်င္႔သုံးမႈမွာ အနည္းငယ္ ကြဲလြဲေနၾကသည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကထင္သည္၊ ေက်ာင္္းမွာ ဒုလႅဘရဟန္းခံပြဲလုပ္ေတာ႔ သီဟိုဠ္ ရဟန္းမ်ားကသာမက သီဟိုဠ္ယဥ္ေက်းမႈႏွင္႔ အႂကြမ္းတဝင္ရွိသည့္ တရုတ္ ဒကာ၊ ဒကာမအခ်ိဳ႕ကပါ သာမန္လူတစ္ေယာက္က ခ်က္ခ်င္း ရဟန္းဝတ္လို႔ ရပါသလားဟု ေမးၾကသည္။ 
အမွန္ကေတတာ႔ ရပါသည္ဟု ေျဖရပါလိမ္႔မည္၊ သို႔ေသာ္......
သီဟိုဠ္ယဥ္ေက်းမႈအရ ရဟန္းမဝတ္ခင္ကတည္းက လူထြက္မည့္ရက္ တြဲပါလာလ်င္ လုံးဝ ရဟန္းခံမေပးပါ။ ေနာက္မွ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔ လူထြက္ျခင္းက အျပစ္ဆိုဖြယ္ မရွိေသာ္လည္း မဝတ္ခင္က လူထြက္မည့္ ရက္ တစ္ပါတည္း ပါလာျခင္းကေတာ႔ မျဖစ္သင္႔ဟု (သံဃာကိုပင္ ေစာ္ ကားေမာ္ကား လုပ္ရာေရာက္သည္ဟု တခ်ိဳ႕က ယူဆၾက) ယူဆၿပီး ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ရဟန္းေဘာင္ တက္မေပးၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈက ရိုးစင္းသည္၊ ရဟန္း ဝတ္လိုသူ မည္သူ႔ကိုမွ မတား ဆိုသည့္ အယူအဆရွိၿပီး ရက္ပိုင္းအတြင္း ဝတ္မည့္သူကိုပင္ သာမေဏ ခဏဝတ္အၿပီး ရဟန္းခံေပးလိုက္သည္။ 
ယခုေခတ္ မေတာ္တေရာ္ ဒုလႅဘမ်ား ပိုမ်ားလာခ်ိန္၌ ရဟန္းျဖစ္ခြင္႔ ေဈးခ်ိဳ လြန္းသလို ျဖစ္သြားႏိုင္ေပသည္။
ထို တစ္ႏွစ္သာ ဒုလႅဘရဟန္းခံပြဲ ျပဳလုပ္ျဖစ္ၿပီး မလုပ္ျဖစ္ေတာ႔ပါ၊ ကုသိုလ္ ရခ်င္ရင္ သာမေဏဘဝ၊ ဆယ္ပါးသီလထိန္းရင္း ကုသိုလ္ယူပါ၊ ဝိနည္း မသိ၊ ဘာမသိ အျပစ္မျဖစ္ပါေစနဲ႔ဟုသာ ေျပာျဖစ္ေတာ႔သည္။
ရဟန္းဝတ္ လိုသူ မွန္သမ်ွကို မတားျမစ္အပ္ေသာ္လည္း မဝတ္ခင္က လူ ထြက္မည့္ရက္ ပါလာသူကို ရဟန္းျပဳေပးအပ္၊ မေပးအပ္ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ကား ယဥ္ေက်းမႈႀကီးႏွစ္ခု အယူအဆ မတူၾကပါေပ။

သီဟနာဒ
ဒီေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေျပာရဦးမယ္။ အခု အသက္ အႀကီးဆုံး၊ ဝါအငယ္ဆုံး အတူေန စလုံးဘုန္းႀကီးဘြဲ႔က ရာဇ တဲ႔။ ဦးရာဇေပါ႔။ သံသယရွိလို႔ ဘြဲ႔အရွည္က ဘာလဲ၊ ဒါပဲလားေမးေတာ႔ ဒါပဲတဲ႔။ ေရွ႕ကလည္း မပါ၊ ေနာက္ကလည္း မပါဘူး တဲ႔။ မဟာစည္ဌာနခ်ဳပ္မွာ ရဟန္းျဖစ္ခဲ႔တာ။ အခ်င္းခ်င္းဆိုေတာ႔ ၿပဳံးမိတယ္။ ခဏတျဖဳတ္ဝတ္မယ္႔ ဒုလႅဘလို႔ ယူဆၿပီး ဘြဲ႔ကေတာင္ တိုနံ႔နံ႔ပဲ။ အခု ဦးရာဇက ဆယ္ဝါေတာင္ အေတာ္ ေက်ာ္ေနၿပီ။ အခု ဘြဲ႔က နည္းနည္းတိုေနသလိုလို။


Post a Comment