မနက္ျဖန္ အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ

ကမ္းလက္

 စကၤာပူမွာလည္း ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ (မဂၤ လဝိဟာရေက်ာင္းမွာ) ေျဖၾကေတာ႔မည္။ မအားမလပ္သည္႔ၾကားက တစ္ ရာေက်ာ္ ေျဖၾကမည္ဆိုေတာ႔ သာဓုေပေပါ႔။ 
သိ႔ုျဖင္ "မတည္"တတ္သည့္အေလ်ာက္ ခပ္ေနာက္ေနာက္ ပို႔စ္ကို ျဖည့္စြက္ ၿပီး ျပန္တင္လိုက္ရေတာ႔သည္။

ဒါက ဘာ“ဇ” ပါလိမ့္

တစ္ခါက အဘိဓမၼာဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ရြာထဲကလူေတြကို “အသံ” နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရွင္းျပေနသတဲ့။

“မိုးၿခိမ္းသံ၊ ေတာ္လဲသံ၊ သစ္ကိုင္းက်ိဳးသံ၊ ေရစီးသံ စတဲ့အသံေတြက ဥတုေၾကာင့္ သက္သက္ျဖစ္တဲ့ အသံေတြမို႔ “ဥတုဇ” အသံလို႔ ေခၚပါတယ္။ စကားေျပာသံ၊ ငွက္ျမည္သံ၊ ေတာက္ေခါက္သံ၊ ေလခၽြန္သံ၊ ၿငီးတြားသံ စတဲ့ အသံေတြကေတာ့ စိတ္၊ ဥတုဆိုတဲ့ အေၾကာင္းႏွစ္ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာမို႔ “စိတၱဇ၊ ဥတုဇ” အသံလို႔ ေခၚပါတယ္”

ရြာသားေတြကလည္း တယ္ဟုတ္ပါလားေပါ႔ေလ။ လသာသာေအာက္မွာ စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ေနၾကတုန္းမွာပဲ-
“ ဘူ” 
ဆိုတဲ့ အသံႀကီးတစ္သံ လူေတြၾကားထဲက ထြက္လာသတဲ့။
ဒါကို သိပ္ၿပီးစိတ္မႏွ႔ံရွာတဲ့ လူတစ္ေယာက္က-
“ဆရာႀကီးခင္ဗ်ား၊ အခုနက ျမည္သြားတဲ့ “ဘူ” ဆိုတဲ့ အသံႀကီးကေရာ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့အသံလို႔ ထင္ပါသလဲခင္ဗ်ာ” လို႔ ေမးသတဲ့။

အဘိဓမၼာဆရာႀကီးလည္း နည္းနည္းေတာ့ ေအာင္႔သြားတာေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီး ဆိုေတာ့ ေျဖရေတာ့ မွာေပါ့။
“သူ႔ဘာသာ ရိုးရိုးေလလည္တာဆိုရင္ ဥတုဇ၊ ဥတုေၾကာင့္။ မင္းစိတ္ပုပ္လို႔ ညွစ္ေပါက္လိုက္တာဆိုရင္ စိတ္၊ ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တာမို႔ စိတၱဇ၊ ဥတုဇရုပ္” တဲ့။
အေျဖၾကားေတာ့ အရူးက 
“ဆရာႀကီး အေျဖေတြက ရွႈပ္လိုက္တာဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ ဒီအသံက ဘာေၾကာင့္မွ မဟုတ္ဘူး။ ပဲႀကီးေလွာ္နဲ႔ ဆူးပုပ္ရြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ တာ။ ေခၚျခင္းေခၚ ပဲႀကီးေလွာ္ ဇ၊ ဆူးပုပ္ရြက္ ဇရုပ္(အသံ) လို႔ ေခၚရမွာ ပါဗ်ာ။ လြယ္ေနတာကို ရွႈပ္ေအာင္လုပ္ၾကတယ္ဆိုၿပီး ထြက္သြားေလေတာ့ သတဲ့။
ဟဲ…ဟဲ၊ ပဲႀကီးေလွာ္ ဇ၊ ဆူးပုတ္ရြက္ ဇ တဲ့၊ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္သား။
**************************************************
ေမး၊ ေျဖ ပုံစံ

ေမး။ ။ဆီးမ္ဂိမ္း၌ ေရႊတံဆိပ္ဆု ရသြားေသာ ျမန္မာ႔ အားကစားအသင္းကို လက္ခုပ္လက္ဝါးတီးၿပီး အားေပးေနသည့္ ျမန္မာတစ္ေယာက္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေ သာ စိတ္ကို ေဖာ္ျပပါ။
ေျဖ။ ။ ျမန္မာတစ္ေယာက္၏ သ႑ာန္၌ ျဖစ္ႏိုင္ေသာစိတ္ကား 
ေသာမနႆ သဟဂုတ္၊ 
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ သမၸယုတ္၊ 
အသခၤါရိကစိတ္ ျဖစ္ပါသည္။

သီဟနာဒ

Post a Comment