ဘ၀ဟူသည္ ယား၏

ဘ၀ဟူသည္ အလြန္ယားယံေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ဤအေၾကာင္းကုိ ငယ္စဥ္ ကတည္း ကပင္ ေလ့လာခဲ့ရသည္။ တစ္ေန႔... အေဖက ဘ၀အေၾကာင္း သိရေအာင္ဆုိၿပီး စပါးရိတ္ရာ လယ္ေတာသုိ႔ အစ္မမ်ားႏွင့္အတူ လုိက္သြားရန္ ေစခုိင္းသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ဘ၀အေၾကာင္းကို မသိခ်င္ေတာ့ပါ။ "အလြန္ယားယံလွပါသည္။"

အသက္အ႐ြယ္ အတန္ရလာၿပီး "ဆုထားမ်က္ခ်ယ္" ဆုိသည့္ ေကာင္မေလးႏွင့္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရသည့္အခါ ထုိအယူအဆသည္ပုိ၍ပင္ ခုိင္မာလာခဲ့ေလသည္။ "ဆုထားမ်က္ခ်ယ္" သည္မျဖစ္ညစ္က်ယ္ အလြန္ႏုိင္ေသာေကာင္ မေလး ျဖစ္သည္။ ဧၿပီလ ကတည္းက "ရန္ကုန္ျပန္မည္"ဟု သူမကုိ ေျပာေသာအခါ ခ်မ္းရင္ ၀တ္ဖုိ႔ဆုိၿပီး သုိးေမႊး ဆြယ္တာႀကီး တစ္ထည္ လက္ေဆာင္ေပးသည္။

ထုိသုိးေမႊးဆြယ္တာကလည္း ၀ယ္လာတာဟုတ္ဟန္မတူပါ။ သူမဘာသာသူမ သုိးေမႊးထုိးက်င့္ရင္း ဆြယ္တာလုိ႔ လည္းေျပာမရ၊ သုိးေမႊးတဘက္လုိလည္း အနားသတ္မညီ၊ အူခ်ာေပါက္ေနသည့္ သုိးေမႊးခ်ည္လုံးႀကီး မွ်သာျဖစ္သည္။ ဥပမာႏႈိင္းျပရလွ်င္ ဆိတ္ပုဆုိးၾကမ္းႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူေနသည္ဟု ထင္ရပါသည္။

မွတ္မွတ္ရရ မႏွစ္ကသူမ လက္ဖက္ တစ္ခါ သုတ္ေကၽြးဖူးသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူမ လက္ဖက္သုတ္္ ကုိ ေကာင္းေကာင္း သုတ္တတ္ေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္ကုိလက္ဖက္သုတ္ ေကၽြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္မွာ (၆၈)ႀကိမ္ရွိၿပီျဖစ္ပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာသည္မွာ ျပသနာမဟုတ္ပါ။ ဒီစကားကုိ ေတြ႕တဲ့လူတုိင္းကုိ ေျပာေနတတ္သည္။ လူအေရအတြက္ တိတိက်က် မေဖာ္ျပႏုိင္သည္ ကုိ ေတာင္းပန္ပါ၏။

ကၽြန္ေတာ္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာ အယ္ဒီတာလုပ္စဥ္က သူမ နားပူနားဆာ လုပ္သည္ကုိ မခံႏုိင္ေတာ့ သျဖင့္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဆုိၿပီး သူမေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ မဂၢဇင္းမွာ ထည့္ေပးခဲ့ဖူးသည္။ တကယ္ဆုိလွ်င္ သူမ ေရးသည့္ေဆာင္းပါး ကုိ တည္းျဖတ္ရတာထက္ကုိယ္တုိင္ ေကာက္ေရးလိုက္ရတာကမွ လြယ္ကူပါလိမ့္ဦးမည္။ သူမေရးတာအစစ္ဟူ၍ "ဆုထားမ်က္ခ်ယ္" တစ္ခုတည္းသာ က်န္ေအာင္ တည္းျဖတ္ပစ္လုိက္သည္။

သူမကစိတ္မဆုိးပါ။ စိတ္မဆုိးသည့္အျပင္ သူမေဆာင္းပါး မဂၢဇင္းမွာ ပါၿပီး ကတည္းက "ဆရာမတုိ႔ စာေရးဆရာ ေတြဆုိတာကေလ" ဆုိတာကုိ နားၾကားျပင္းကတ္ေအာင္ ထပ္တလဲလဲ သုံးစြဲပါေတာ့သည္။ ဤမွ်ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀သည္ မည္မွ် ယားယံေၾကာင္း သင္တုိ႔ အထုိက္ အေလ်ာက္ သေဘာေပါက္ၿပီဟု ထင္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ထဲသုိ႔ ယားယံမႈေတြ သယ္ေဆာင္လာသူ ေနာက္တစ္ေယာက္ (တစ္ပါး)ကေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးစိတၱရ ျဖစ္သည္။ ဒီအ႐ွင္ဘုရားကလည္း ကမၼ႒ာန္းျပရင္း "ဖာဂူဆန္"ဆီ ေရာက္သြားတတ္သလုိ ပ႒ာန္းကေနလည္း "ပုိ႔(စ္)ေမာ္ဒန္"ဆီ ေရာက္သြား တတ္ျပန္သည္။

အ႐ွင္ဘုရားက လုိက္ခဲ့ပါဟု   ေျပာသျဖင့္ တေလာေလးက မေလး႐ွားကုိ လုိက္ခဲ့ ရပါသည္။ ျခင္ အလြန္ေပါေသာ   ေဒသျဖစ္သည္။ ျခင္တစ္ေကာင္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကုိက္ေနတုန္း ကၽြန္ေတာ္လည္း ႐ုိက္သတ္လုိက္မိသည္။ ဒါကုိ မ်က္စိ႐ွင္ နားပါး အ႐ွင္ဘုရားက ေတြ႕ျဖစ္ေအာင္ ေတြ႕လုိက္သည္။

"ဟဲ့...ဇင္ေ၀ေသာ္၊ ျခင္က   နင့္ေသြးေလးတစ္ေပါက္ကုိပဲ ေသာက္တာ၊ နင္က သူ႔အသက္ တစ္ေခ်ာင္း လုံး ျပန္ယူ လုိက္ေတာ့ ဘယ္တရားမလဲ" ဟု ေျပာပါသည္။ စိတ္ေကာင္း ၀င္ခုိက္မုိ႔ျဖစ္မည္။ ဤတစ္ခါေတာ့ အ႐ွင္ဘုရား စကားက မွန္လည္းမွန္၊ ခ်ဳိလည္း ခ်ဳိသာ၊ က်ဳိးေၾကာင္းညီညြတ္သည္ဟု သုံးသပ္ကာ မွတ္ယူထားလုိက္မိသည္။ (ဤစကားသည္ သူမိန္႔သမွ်ထဲ အခ်ဳိသာဆုံးျဖစ္သည္။)

မွတ္ထားလုိက္မိသည္ဆုိခါမွ ႐ွိ႐ွိသမွ် ျခင္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၀ုိင္းဖဲ့ ၾကပါေတာ့သည္။ အမွန္ဆုိလွ်င္ ျခင္ကုိက္စရာ လူေျခာက္ေယာက္႐ွိပါသည္။ က်န္တဲ့ ငါးေယာက္ကုိ မကုိက္ဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ကုိသာ ၀ုိင္းကုိက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြ အသိတစ္ေယာက္က ေသြးခ်ဳိလုိ႔ ကုိက္တာဟုသူ ၾကားဖူးတာကုိ ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မႀကဳိက္ပါ။ ဒီလုိဆုိလွ်င္ ေသြးခ်ဳိတာထက္ ဆီးခ်ဳိတာကမွ ေတာ္လိမ့္ဦးမည္ဟုလည္း မဆီမဆုိင္ ေတြးေနမိသည္။

ဦးစိတၱရက ဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္က သူ႔ကုိ ေလွ်ာက္ဖူးသည့္အေၾကာင္းကုိ မိန္႔သည္။

"ဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္ ေျပာဖူး     တယ္ကြ။ ျခင္ဆုိတာ ကုိက္စရာ လူအမ်ားႀကီး ႐ွိရင္ ပညာ႐ွိတဲ့ လူကို ေ႐ြးကုိက္ တာတဲ့။ ဒါကလည္း သိပၸံနည္းက် စမ္းသပ္ၿပီးေတြ႕႐ွိတာ။ လူေတြအမ်ား ႀကီးေတာထဲကုိ လႊတ္ လုိက္ရင္ ပညာတတ္ေတြ၊ ပေရာ္ဖက္ဆာေတြပဲ ျခင္ကုိက္                  ခံရသတဲ့။ ပညာမတတ္၊ သာမန္လူေတြ ကေတာ့ ျခင္ကုိက္မခံရ ဘူး   တဲ့ကြ။ ျခင္လည္း ပညာတတ္ကုိ ႀကဳိက္တယ္။ တုိ႔ေျခာက္ေယာက္ထဲမွာ မင္းက ပညာအ႐ွိဆုံး၊ ဒါေၾကာင့္ မင္းကို ၀ုိင္းကုိက္ၾကတာ"ဟု ေျပာသည္။

အမွန္ေျပာရလွ်င္ ဒီအေျဖကုိ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်ပါသည္။ သိပၸံနည္းက်ၿပီး ယုတိၱလည္း႐ွိသည္ဟု ႐ုိး႐ုိးသားသား ထင္မိပါသည္။ ထုိမွ်မကပါ ဦးစိတၱရတုိ႔၊ ေဒါက္တာ အ႐ွင္အာစာရတုိ႔ ႐ွိေနပါလွ်က္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၀ုိင္းကုိက္ေနၾကသည့္ ျခင္မ်ားကုိ ေဒါသ မထားမိသည့္အျပင္ ေက်းဇူးပင္ တင္ေနမိပါေတာ့သည္။ သိပၸံံနည္းက် ေတြ႕႐ွိမႈအရ ထုိေျခာက္ေယာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပညာဥာဏ္ အႀကီးဆုံး ျဖစ္ေနသည္မဟုတ္ပါလား။ ကုိက္ၾက။ သူတုိ႔ ကုိက္ေလ ကၽြန္ေတာ္ ဥာဏ္ႀကီးေလျဖစ္၏။

တကယ္ေတာ့ ပညာ႐ွိလုပ္ရသည့္ အလုပ္သည္ မလြယ္ပါ။ အလြန္ ယားယံ လွပါသည္။ မေလး႐ွားကေန အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့မွ ယားယံမႈအဓိပၸ ါယ္ပုိ၍ေလးနက္ လာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ထဲ ၀င္လာေသာ ယားယံမႈမ်ားတြင္ ဦးစိတၱရေပးခဲ့သည့္ ယားယံမႈသည္ အဆုိး၀ါးဆုံး၊ အခ်ဳိၿမိန္ဆုံးေသာ ယားယံမႈတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘ၀ဟူသည္ "ယား"၏ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဤအဆုိကုိ မယုံၾကည္သူ႐ွိလွ်င္ ေရမခ်ဳိး၊ ေခါင္းမေလွ်ာ္ပဲ တစ္ပတ္ခန္႔ ေနၾကည့္ ေစခ်င္ပါသည္။ သုိ႔မဟုတ္ "ဆုထားမ်က္ခ်ယ္"ဆုိသည့္ ေကာင္မေလးႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ "ဆရာေတာ္ဦးစိတၱရ"ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း မိတ္ဆက္ေပး ခ်င္ပါသည္။ ထုိအခါ ဘ၀သည္ ယားယံေၾကာင္း ကုိယ္တုိင္ သေဘာေပါက္လာပါလိမ့္မည္။

"ဘ၀သည္ ယား၏ "

ဆရာေတာ္ဦးစိတၱရ ႏွင့္ ဆုထားမ်က္ခ်ယ္ တုိ႔ကုိ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။



ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.